Forummer schreef:De vrouw van de dominee hier heeft geen rol op de preekstoel, maar wel ernaast.
Ze gebaart altijd als het tijd is, maar het helpt niks...

Forummer schreef:De vrouw van de dominee hier heeft geen rol op de preekstoel, maar wel ernaast.
Nu wijlen Dr F. de Graaff had het ook moeilijk met de beëindiging van de preek in zijn Rotterdamse jaren (1956-1967. Als hij de vroege dienst van half 10 had in de Prinsekerk moest deze uiterlijk 10.40 beëinigd zijn; de 'late' morgendienst begon nl. om 11 uur.DDD schreef:Dan wordt het tijd dt de ouderling van dienst er persoonlijk een einde aan maakt. Zo moeilijk is dat toch niet?
Aan de dienst?DDD schreef:Dan wordt het tijd dt de ouderling van dienst er persoonlijk een einde aan maakt. Zo moeilijk is dat toch niet?
gertje schreef:Forummer schreef:De vrouw van de dominee hier heeft geen rol op de preekstoel, maar wel ernaast.
Nou dat kan niet want dat doet de kerkenraad al.Lassie schreef:Ze kan toch ook gewoon op staan? of mag dat niet.
Ik heb dan wel 2 vragen:Forummer schreef: Bij ons heeft de hele kerkenraad dienst, en de hele kerkenraad staat volledig achter de predikant. Dus dan zal het zo snel niet gebeuren...
Het is een droevige zaak als de broeders ouderlingen hun roeping niet verstaan. Ik heb wel (in een eerdere gemeente) meegemaakt dat ze beweerden dat niemand klaagde over te lange preken, maar toen na enige navraag bleek dat er wel degelijk vaker over geklaagd werd is er toch wel actie ondernomen. De preken zijn nu niet meer een kwartier, maar slechts vijf minuten te lang. Dat is toch al een hele vooruitgang.Forummer schreef:Aan de dienst?DDD schreef:Dan wordt het tijd dt de ouderling van dienst er persoonlijk een einde aan maakt. Zo moeilijk is dat toch niet?
Bij ons heeft de hele kerkenraad dienst, en de hele kerkenraad staat volledig achter de predikant. Dus dan zal het zo snel niet gebeuren...
hihi ja ik zag het ook helemaal gebeuren, sorry forummer, lachte je niet uitTerri schreef:Forummer schreef:De vrouw van de dominee hier heeft geen rol op de preekstoel, maar wel ernaast.
Ik zie het voor me..... tikt ze even aan haar hoed, of kucht ze meerdere keren, of snuit ze haar neus luidruchtig... echt humor
Je bedoeld, gewoon allemaal een stap vooruit?Auto schreef:Nou dat kan niet want dat doet de kerkenraad al.Lassie schreef:Ze kan toch ook gewoon op staan? of mag dat niet.
Ik heb dan wel 2 vragen:Forummer schreef: Bij ons heeft de hele kerkenraad dienst, en de hele kerkenraad staat volledig achter de predikant. Dus dan zal het zo snel niet gebeuren...
1. Hoe groot is die preekstoel dan wel?
2. Hoe krijgen ze het voor elkaar om in die situatie die predikant niet te stoppen?
Of: 1. Hoe klein is de kerkenraad dan?Auto schreef: Ik heb dan wel 2 vragen:
2. Hoe krijgen ze het voor elkaar om in die situatie die predikant niet te stoppen?
Er zijn meer predikanten die, zoals dat ook wel genoemd wordt, de punt niet kunnen vinden, maar met komma's blijven doorgaan.Bona Fide schreef:Of: 1. Hoe klein is de kerkenraad dan?Auto schreef: Ik heb dan wel 2 vragen:
PS: Je kent de ds. van Forummer niet? Ik heb een idee, en als hij het is: die stop je niet zomaar, nee...