sirdanilot schreef:Simon schreef: Bedoelde Paulus de wereld zichtbaar of geestelijk?
Mijn Koninkrijk (regering) is niet van deze wereld, zei de Heere Jezus.
Dat van velen onder ons toch wel, krijg ik wel eens de indruk.
Wij hebben de taak te bidden voor de Overheid, OPDAT wij in rust mogen leven, Er staat nergens dat wij deel moeten worden van die overheid en daarmee deel worden van dat vuile spel genaamd politiek.
Wij zijn ín de wereld, maar
niet ván de wereld ! Ik vind het dus goed dat vd Staaij zich in deze wereld (de wereld van media en politiek, die vaak verre staat van het Koninkrijk Gods) beweegt om het Christelijke geluid te laten horen in ons land.
Maar aangezien jij vindt dat christenen zich verre moeten houden van de wereld (negerende iets met lamp en korenmaat dat in de bijbel staat

mat 5:14-16) zul jij vast ook uit principe blanco stemmen. Tóch?

''Verre van'' drukt nog niet voldoende de afstand af tussen een en ander.
Mijn Koninkrijk is NIET van deze wereld, wil zeggen dat het er helemaal NIETS mee te maken heeft.
Staat en religie horen gescheiden te zijn, zo staat dat gelukkig ook in onze grondwet.
majoor Boshard liet een christelijk geluid horen. Zij oordeelde niet en diende de medemens, deed niet mee aan politieke machtspelletjes, en zette haar goedkeurende handtekening ook niet onder regeringsplannen waarin abortus, homohuwelijk, euthanasie, bombardementen op Libie worden gelegaliseerd.
Geen rok van tweerlei stof.
Ik stem niet.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -