De zegeningen van Europa

parsifal

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door parsifal »

Omdat ik een vriendin uit Indonesie heb, ben ik eens het een en ander gaan bekijken over hoe het werkt met gezinsvorming binnen Nederland (nog geen plannen trouwens, maar met het oog op de toekomst waar ik ook moet nadenken over mijn komende werk). Ik zie daarin toch wel mooie kanten van Europa. De Nederlandse wet is extreem ontmoedigend wat betreft gezinsvorming en gezinshereniging. Ik maakte me eerder al kwaad om het feit dat in Nederland mensen het land uitgezet kunnen worden terwijl ze een Nederlandse vrouw en kinderen hebben. Ook een huwelijk gesloten in het buitenland (zelfs als het wel rechtsgeldig is voor de Nederlandse wet) is niet genoeg voor gezinshereniging. Daarbij zijn de kosten van de procedure in Nederland erg hoog. Eigenlijk begrijp ik niet zo goed dat de wetten zoveel strenger zijn geworden in een tijd dat een zogenaamde gezinspartij als het CDA in de regering zat.

Als je echter als Nederlander in een ander EU land woont, dan gelden Europese wetten, waar gezinshereniging en vorming als een mensenrecht gezien wordt. Er wordt al druk gebruik gemaakt van de zogenaamde Belgie route http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB-route en ik kan me dat goed voorstellen. In dit verband lijken me de EU wetten iets menselijker dan de Nederlandse en is het wel gunstig dat de Nederlandse wetten te omzeilen zijn.

Mocht het allemaal gaan zoals gehoopt, dan blijf ik denk ik nog wel even in Zweden werken, zelfs al was het alleen om dit soort procedures wat makkelijker te laten verlopen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo

Bericht door refo »

In Nederland wonen er 490 mensen per vierkante kilometer. In Zweden 23.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

parsifal schreef:Omdat ik een vriendin uit Indonesie heb, ...
Gefeliciteerd, Parsifal. Veel geluk samen.
parsifal

Bericht door parsifal »

refo schreef:In Nederland wonen er 490 mensen per vierkante kilometer. In Zweden 23.
Maar het vreemde is dat een Zweed ook de Europese route kan bewandelen in Nederland. Nu is dat niet echt nodig, omdat Zweedse huwelijksmigratie vrij gemakkelijk is (arbeidsmigratie weer niet). Echter om de twee strengste landen van Europa te noemen: Denemarken en Nederland. Een Deen kan door vier maanden in Nederland te wonen zijn Chinese bruid naar Europa halen, terwijl een Nederlandse haar Braziliaanse bruidegom naar de EU kan krijgen door vier maanden in Denemarken te wonen, omdat ze in dat geval onder EU wetgeving vallen en niet onder Deense of Nederlandse wat betreft migratie.

Tiberius, bedankt.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
alexv

Bericht door alexv »

Hier wordt even iets heel duidelijk uitgelegt

http://www.youtube.com/watch?v=oRw39Ju4xFw

Wat een prachtig instituut toch dat "Europa"
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

alexv schreef:Hier wordt even iets heel duidelijk uitgelegt

http://www.youtube.com/watch?v=oRw39Ju4xFw

Wat een prachtig instituut toch dat "Europa"
Ah, weer zo'n ongeloofwaardige, schreeuwerige demagoog van de UKIP.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
alexv

Bericht door alexv »

Hij zegt gewoon de waarheid. En zijn college Nigel Farage geeft hele mooie toespraken. Niet dat het helpt en ik betwijfel zelfs hun bedoelingen. Uiteidelijk zijn de meeste Vrijmetselaar of van de orde van Malta en/of Bilderbergers. Maar ja dat geloven ze hier niet.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

alexv schreef:Hij zegt gewoon de waarheid. En zijn college Nigel Farage geeft hele mooie toespraken. Niet dat het helpt en ik betwijfel zelfs hun bedoelingen. Uiteidelijk zijn de meeste Vrijmetselaar of van de orde van Malta en/of Bilderbergers. Maar ja dat geloven ze hier niet.
Die Nigel Farage is ook al zo'n frisse figuur. Vreemd hoor, dat je dit soort mensen associeert met 'de waarheid'.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
alexv

Bericht door alexv »

Iemand wordt niet onfris als hij tegen Europa is. Ik ben ook fanatiek tegen Europa en ben ik dan in jou ogen ook onfris? Ik waarschuw je :paladin .

Je hoeft alleen maar naar het gebouw te kijken en dan weet je dat ze daarmee God tarten. En daar ben jij dan een voorstander van: Ga je schamen.
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:
alexv schreef:Hij zegt gewoon de waarheid. En zijn college Nigel Farage geeft hele mooie toespraken. Niet dat het helpt en ik betwijfel zelfs hun bedoelingen. Uiteidelijk zijn de meeste Vrijmetselaar of van de orde van Malta en/of Bilderbergers. Maar ja dat geloven ze hier niet.
Die Nigel Farage is ook al zo'n frisse figuur. Vreemd hoor, dat je dit soort mensen associeert met 'de waarheid'.
Dit is op de man spelen.
Zo gaat het met Wilders ook.
Die zegt inderdaad ook vreemde dingen.
Alleen in sommige gevallen is hij wijzer dan Staaij.
Maar zegt het zo dat niemand het wil horen.
Een eigenschap van profeten.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

alexv schreef:Iemand wordt niet onfris als hij tegen Europa is. Ik ben ook fanatiek tegen Europa en ben ik dan in jou ogen ook onfris? Ik waarschuw je :paladin .

Je hoeft alleen maar naar het gebouw te kijken en dan weet je dat ze daarmee God tarten. En daar ben jij dan een voorstander van: Ga je schamen.
Nee hoor, van mij mag jij en iedereen tegen Europa zijn. Alleen met non-argumenten en drogredeneringen, alsmede onfatsoenlijke bejeging van mensen en instituties, met allerlei grof taalgebruik, heb ik helemaal niets. Dat vind ik inderdaad onfris. En helaas is het zo dat de meest geharnaste tegenstander van de EU (Wilders) in Nederland ook gaat samenwerken met Front National. Daar wil je, hoop ik, niet bijhoren. Helaas heeft ook de SGP de afgelopen jaren één fractie gevormd met dit soort figuren, denk aan Lega Nord.

Wat je bedoelt met de vorm van het gebouw, is me even een raadsel.
parsifal

Bericht door parsifal »

Luther schreef:
alexv schreef:Iemand wordt niet onfris als hij tegen Europa is. Ik ben ook fanatiek tegen Europa en ben ik dan in jou ogen ook onfris? Ik waarschuw je :paladin .

Nee hoor, van mij mag jij en iedereen tegen Europa zijn. Alleen met non-argumenten en drogredeneringen, alsmede onfatsoenlijke bejeging van mensen en instituties, met allerlei grof taalgebruik, heb ik helemaal niets. Dat vind ik inderdaad onfris. En helaas is het zo dat de meest geharnaste tegenstander van de EU (Wilders) in Nederland ook gaat samenwerken met Front National. Daar wil je, hoop ik, niet bijhoren. Helaas heeft ook de SGP de afgelopen jaren één fractie gevormd met dit soort figuren, denk aan Lega Nord.

AlexV zou er op zich goed aan doen om wat meer van de complotwebsites weg te blijven. Zelfs hij goede argumenten heeft worden ze wat minder waard als opeens de vrijmetselaars etc. er bij komen.

Er is aardig wat mis met Europa (en met Nederland). Wat Europa betreft heb je het idiote geldverspillen, absurde salarissen voor de ambtenaren, het Straatsburg/Brussel circus, de landbouwsubsidies en de hoeveelheid macht die Brussel naar zich toe heeft getrokken op andere punten dan waar samenwerking echt nuttig is, lijkt me een goede reden voor kritiek.

Aan de andere kant zijn er gewoon duidelijke voordelen. Het makkelijker buiten de landsgrenzen werken. Mogelijkheden tot een meer uniform asiel en migratiebeleid (al zou dat wel wat barmhartiger kunnen) etc.
alexv

Bericht door alexv »

Luther schreef:

Wat ik bedoel met het gebouw is dit: Het is gebouwd als de toren van Babel. Deze site is nogal verhelderend http://www.franklinterhorst.nl/EuroBabe ... 0beest.htm

Dat filmpje waar ik mee begon is niet onfatsoenlijk het is de waarheid. Maar jij lijkt het wel heerlijk te vinden dat het Europese parlement zo'n beetje ons hele land heeft overgenomen. En bezig is onze indentiteit af te nemen met hun wetten.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

alexv schreef:
Luther schreef:

Wat ik bedoel met het gebouw is dit: Het is gebouwd als de toren van Babel. Deze site is nogal verhelderend http://www.franklinterhorst.nl/EuroBabe ... 0beest.htm

Dat filmpje waar ik mee begon is niet onfatsoenlijk het is de waarheid. Maar jij lijkt het wel heerlijk te vinden dat het Europese parlement zo'n beetje ons hele land heeft overgenomen. En bezig is onze indentiteit af te nemen met hun wetten.
Verhelderend? Het hangt van wonderlijke interpretaties van Bijbelgedeelten en complotten aan elkaar.

Misschien goed om ook in dit verband eens te lezen: http://www.refdag.nl/opinie/bijbelse_pr ... t_1_792123
alexv

Bericht door alexv »

Kijk Mister, dat antwoord of beter gezegt deze dooddoener krijg ik heel vaak van slapend Christelijk Nederland. Ook jij zou gewoon eens wat van de aangehaalde linken moeten lezen.

Er zijn heel veel niet Christelijke mensen die ook heel veel vraagtekens hebben bij dit verdorven en misleidende Euro gedachtegoed.

Het zijn gewoon feiten dat het gebouw op de toren van Babel lijkt, het is een feit wat hij zegt over het Griekse 2 euro biljet. Het is een feit wat Juncker zegt over Europa, dat wordt hem niet in z'n mond gelegt. Er staan heel veel feitelijkheden in en jij en vele met jou doen dat af als complot. O, wat goedkoop.

Ik weet wel dat je niet alles moet geloven, maar velen geloven alleen de krant en die brengt alleen wat ze mogen brengen.
Geloof je niet? De Bilderberg vergaderingen zijn geheim maar er zijn ook journalisten bij en toch wordt er door hen niet over geschreven. Waarom niet? Omdat ze dat niet mogen. De hele kranten wereld is in handen van enkele mensen die zeker niet het beste met je voor hebben.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die eens wat gaan onderzoeken.
Plaats reactie