aan familie zeker ,want ze hebben toch een eigen dominee (Ds Verschuure)caprice schreef:Op donderdag 19 augustus hoopt ds. P. Blok voor te gaan in de Geref. Gem te Scherpenzeel, collecte voor de Evangelisatie. Hij hoopt ook het sacrament van de Heilige Doop te bedienen.
Kerkdiensten
Re: kerkdiensten?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat klopt. Ik meen een achterkleinkind.huisman schreef:aan familie zeker ,want ze hebben toch een eigen dominee (Ds Verschuure)caprice schreef:Op donderdag 19 augustus hoopt ds. P. Blok voor te gaan in de Geref. Gem te Scherpenzeel, collecte voor de Evangelisatie. Hij hoopt ook het sacrament van de Heilige Doop te bedienen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Heus schreef:Hersteld Hervormde Kerk:
Bevestiging kand. A. Kos (Barneveld) te Giessendam-Neder-Hardinxveld-Sliedrecht: D.V. zaterdag 21 augustus.
10:00 uur, ds. W. Pieters (Garderen): bevestiging;
14:30 uur, ds. A. Kos: intrede.
Gereformeerde Gemeenten:
bevestiging ds. A.J. de Waard (Boskoop) te Utrecht: D.V. woensdag 25 augustus.
15:00 uur, ds. J.S. van der Net (Houten): bevestiging;
20:00 uur, ds. A.J. de Waard: intrede.
bevestiging kand. G.W.S. Mulder (Rijssen) te Zoetermeer: D.V. woensdag 1 september.
14:30, ds. P. Mulder (Krimpen aan den IJssel): bevestiging;
19:00, ds. G.W.S. Mulder: intrede.
bevestiging kand. S. Maljaars (Kapelle) te Middelharnis: D.V. woensdag 8 september, in het kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente te Dirksland.
14:30, ds. A. Moerkerken (emerituspred. Capelle aan den IJssel-West, ook rector Theologische School Ger. Gem.): bevestiging;
19:00 ds. S. Maljaars: intrede.
Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland:
Bevestiging en intrede dhr. A.F.R. van de Veen te Utrecht op D.V. woensdag 18 augustus.
14.30 uur, ds. Th.L. Zwartbol (Wekerom), bevestiging
19.00 uur, proponent A.F.R. van de Veen, intrede
De diensten worden gehouden in het kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente Barneveld-Zuid (Adullamkerk), Ds. E. Fransenlaan 6.
Je vergeet er iig nog één

Hersteld Hervormde Kerk:
Bevestiging kand. G. Kater (Kruiningen) te Hasselt, Rouveen , Zwolle e.o. : D.V. zaterdag 11 september.
11:00 uur, ds. C. Gielen (Middelharnis): bevestiging;
16:00 uur, ds. G. Kater: intrede.
De diensten worden gehouden in het kerkgebouw van de HHK Nieuwleusen, Meeleweg 41
Er is er nog wel 1!Wilhelm schreef:Heus schreef:Hersteld Hervormde Kerk:
Bevestiging kand. A. Kos (Barneveld) te Giessendam-Neder-Hardinxveld-Sliedrecht: D.V. zaterdag 21 augustus.
10:00 uur, ds. W. Pieters (Garderen): bevestiging;
14:30 uur, ds. A. Kos: intrede.
Gereformeerde Gemeenten:
bevestiging ds. A.J. de Waard (Boskoop) te Utrecht: D.V. woensdag 25 augustus.
15:00 uur, ds. J.S. van der Net (Houten): bevestiging;
20:00 uur, ds. A.J. de Waard: intrede.
bevestiging kand. G.W.S. Mulder (Rijssen) te Zoetermeer: D.V. woensdag 1 september.
14:30, ds. P. Mulder (Krimpen aan den IJssel): bevestiging;
19:00, ds. G.W.S. Mulder: intrede.
bevestiging kand. S. Maljaars (Kapelle) te Middelharnis: D.V. woensdag 8 september, in het kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente te Dirksland.
14:30, ds. A. Moerkerken (emerituspred. Capelle aan den IJssel-West, ook rector Theologische School Ger. Gem.): bevestiging;
19:00 ds. S. Maljaars: intrede.
Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland:
Bevestiging en intrede dhr. A.F.R. van de Veen te Utrecht op D.V. woensdag 18 augustus.
De diensten worden gehouden in het kerkgebouw van de Gereformeerde Gemeente Barneveld-Zuid (Adullamkerk), Ds. E. Fransenlaan 6.
Je vergeet er iig nog één:
Hersteld Hervormde Kerk:
Bevestiging kand. G. Kater (Kruiningen) te Hasselt, Rouveen , Zwolle e.o. : D.V. zaterdag 11 september.
11:00 uur, ds. C. Gielen (Middelharnis): bevestiging;
16:00 uur, ds. G. Kater: intrede.
De diensten worden gehouden in het kerkgebouw van de HHK Nieuwleusen, Meeleweg 41
do 2 september DV is de bevestiging- en intrede van Ds.H.Lassche in de HHK in Rijssen. Meer gegevens daarover weet ik niet. Wellicht dat iemand anders dat wel weet.
Westerkerk, Haarstraat 95: 14:30 uur bevestiging door ds. P. de Vries, intrede om 19:30 uur.Gijs83 schreef:
Er is er nog wel 1!
do 2 september DV is de bevestiging- en intrede van Ds.H.Lassche in de HHK in Rijssen. Meer gegevens daarover weet ik niet. Wellicht dat iemand anders dat wel weet.
Wat is eigenlijk de relatie met Ds.P.de Vries, hij is hier iig geen consulent, dat is volgens(wat ik horen zeggen heb) Ds.J.C.den Toom uit IJsselmuiden. Waar 'tover' dat je zo snel vandaan Ander?Ander schreef:Westerkerk, Haarstraat 95: 14:30 uur bevestiging door ds. P. de Vries, intrede om 19:30 uur.Gijs83 schreef:
Er is er nog wel 1!
Hier snap ik niets van:
Er is in Utrecht zelf toch best een grote kerk? (GG Utrecht bijvoorbeeld) Of een hervormde kerk?
Een kandidaat gaat naar een grote stad en de bevestiging is in hartje Biblebelt, ook nog eens tientallen kilometers verderop. Wat is de ratio daarachter?Gijs83 schreef:Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland:
Er is in Utrecht zelf toch best een grote kerk? (GG Utrecht bijvoorbeeld) Of een hervormde kerk?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Waarschijnlijk geen kerk vrij in Utrecht ? De hele gemeente moet nu grofweg 80 km afleggen om e.e.a. mee te kunnen maken.Luther schreef:Hier snap ik niets van:Een kandidaat gaat naar een grote stad en de bevestiging is in hartje Biblebelt, ook nog eens tientallen kilometers verderop. Wat is de ratio daarachter?Gijs83 schreef:Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland:
Dat lijkt me onzin, want dan kies je gewoon een andere datum.Mister schreef:Waarschijnlijk geen kerk vrij in Utrecht ? De hele gemeente moet nu grofweg 80 km afleggen om e.e.a. mee te kunnen maken.Luther schreef:Hier snap ik niets van:Een kandidaat gaat naar een grote stad en de bevestiging is in hartje Biblebelt, ook nog eens tientallen kilometers verderop. Wat is de ratio daarachter?Gijs83 schreef:Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland:
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Als dat lukt met de ongetwijfeld volle agenda van ds. Zwartbol.Luther schreef:Dat lijkt me onzin, want dan kies je gewoon een andere datum.Mister schreef:Waarschijnlijk geen kerk vrij in Utrecht ? De hele gemeente moet nu grofweg 80 km afleggen om e.e.a. mee te kunnen maken.Luther schreef:Hier snap ik niets van:Een kandidaat gaat naar een grote stad en de bevestiging is in hartje Biblebelt, ook nog eens tientallen kilometers verderop. Wat is de ratio daarachter?Gijs83 schreef:Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland:
Waarschijnlijk heeft ds Lassche een bijzondere band met ds de VriesGijs83 schreef:Wat is eigenlijk de relatie met Ds.P.de Vries, hij is hier iig geen consulent, dat is volgens(wat ik horen zeggen heb) Ds.J.C.den Toom uit IJsselmuiden. Waar 'tover' dat je zo snel vandaan Ander?Ander schreef:Westerkerk, Haarstraat 95: 14:30 uur bevestiging door ds. P. de Vries, intrede om 19:30 uur.Gijs83 schreef:
Er is er nog wel 1!

Bij ons is ds vd Brink ook bevestigd door ds v Kooten, en onze consulent was ds Bijl...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ik geloof zeker dat de HHK van Maartensdijk beschikbaar zou zijn voor deze dienst en daar kunnen er ook wel 500-600 mensen inMister schreef:Waarschijnlijk geen kerk vrij in Utrecht ? De hele gemeente moet nu grofweg 80 km afleggen om e.e.a. mee te kunnen maken.Luther schreef:Hier snap ik niets van:Een kandidaat gaat naar een grote stad en de bevestiging is in hartje Biblebelt, ook nog eens tientallen kilometers verderop. Wat is de ratio daarachter?Gijs83 schreef:Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland:
Elders las ik dat er 800 mensen worden verwacht dus ja ....
en de Geref Gem Utrecht ligt midden in de stad en dus erg lastig en duur met parkeren op een doordeweekse dag
Een week later wordt daar ook ds. de Waard bevestigd, dan rijdt er een pendelbus voor genodigden van een gratis parkeerplaats buiten Utrecht.HHKtE schreef:ik geloof zeker dat de HHK van Maartensdijk beschikbaar zou zijn voor deze dienst en daar kunnen er ook wel 500-600 mensen inMister schreef:Waarschijnlijk geen kerk vrij in Utrecht ? De hele gemeente moet nu grofweg 80 km afleggen om e.e.a. mee te kunnen maken.Luther schreef:Hier snap ik niets van:Een kandidaat gaat naar een grote stad en de bevestiging is in hartje Biblebelt, ook nog eens tientallen kilometers verderop. Wat is de ratio daarachter?Gijs83 schreef:Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland:
Elders las ik dat er 800 mensen worden verwacht dus ja ....
en de Geref Gem Utrecht ligt midden in de stad en dus erg lastig en duur met parkeren op een doordeweekse dag
Een pendelbus ?? Hoe groot is die kerk ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Bert Mulder
- Contacteer:
Zouden ze echt de Domkerk bijvoorbeeld niet kunnen lenen even?Mister schreef:
Waarschijnlijk geen kerk vrij in Utrecht ? De hele gemeente moet nu grofweg 80 km afleggen om e.e.a. mee te kunnen maken.
Meende trouwens dat een bevestigings en intrede dienst een gelegenheid voor de plaatselijke gemeente was, geen poppekast voor wie dan ook...
Dus, ik zou het gewoon in eigen gebouw houden. Allen die daar geen vaste zitplaats hebben (niet-leden dus) gewoon op het lichtje wachten. Als er geen plaats meer is, zullen diegenen dan gewoon terug naar huis moete....
Zie ook niet in waarom de burgemeester, plaatselijke gemeenten van andere kerkverbanden, enz. daar ook nog aanwezig bij moeten zijn en een woordje doen. Het gaat hier op de prediking van het Woord, niet om de persoon van de nieuwe dominee.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.