Provinciale Statenverkiezingen

Weet u op welke partij u gaat stemmen?

Ja, ik weet al op welke partij ik ga stemmen
62
78%
Nee, ik twijfel nog
12
15%
Ik ga niet stemmen
6
8%
Anders
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 80

DDD

Re: Provinciale Statenverkiezingen

Bericht door DDD »

Het verbaast mij ook niet. Maar toch kun je aan één persoon niet afleiden hoe een hele partij zal zijn. Bovendien: Baudet leek eerst ook iemand met gezond verstand. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: 13 apr 2023, 22:42 Het verbaast mij ook niet. Maar toch kun je aan één persoon niet afleiden hoe een hele partij zal zijn. Bovendien: Baudet leek eerst ook iemand met gezond verstand. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Baudet heeft mij nooit kunnen bekoren of kunnen overtuigen van gezond verstand. BBB is natuurlijk het afgelopen jaar veel breder dan Caroline geweest. Ben toch bang dat jij in de D66/NRC/Volkskrant frame bent getrapt. Door mijn dagelijkse bezigheden heb ik tijd om veel tweede kamer debatten te volgen. Dan zie je hoe deze Partij/kranten de feiten totaal niet laten spreken. Hopelijk komen ze na de eclatante overwinning van BBB tot bezinning. Bestrijd BBB inhoudelijk waar nodig maar frame deze partij niet als iets belachelijks.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Welnee. Je leest weer allerlei dingen die ik niet schrijf.

Ik schrijf dat ik blij ben dat het met de partij meevalt. En ik heb Van der Plas in de kamer gevolgd, en ze heeft een hoop domme opmerkingen gemaakt. Maar daar had ik het niet over.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: 14 apr 2023, 00:14 Welnee. Je leest weer allerlei dingen die ik niet schrijf.

Ik schrijf dat ik blij ben dat het met de partij meevalt. En ik heb Van der Plas in de kamer gevolgd, en ze heeft een hoop domme opmerkingen gemaakt. Maar daar had ik het niet over.
Ach, ach weer dat hoogmoedige NRC frame-pje. BBB is een domme partij voor domme mensen. Nogmaals ik deel lang niet alle BBB standpunten maar ook politiek gezien spelen ze het uitermate slim. Zelfs euro Paus Timmermans had goede woorden over de initiatiefnota van BBB over stikstof. D66 had het een sprookjesnota genoemd en Paternotte is diep door het stof gegaan na het bezoek van Timmermans aan Caroline van de Plas.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

Ik had het niet over de stikstofnota. Daar heb ik geen verstand van. Bovendien doen je opmerkingen weinig ter zake bij mijn punt. Ik had het toch over de BBB in de provincie Gelderland en niet zozeer over de fractie in de Tweede Kamer?
ZWP

Bericht door ZWP »

https://www.rd.nl/artikel/1017565-ontk ... stofcrisis

Duidelijke recensie van oa dr. W. de Vries over een populair stikstofboek.
Evangelist

Bericht door Evangelist »

ZWP schreef: 24 apr 2023, 19:46 https://www.rd.nl/artikel/1017565-ontk ... stofcrisis

Stel we stoppen gewoon met die stikstofwetgeving, wat zou er dan in elkaar storten?
(En dan bedoel ik ook: gewoon de EU-regels even laten voor wat ze zijn, omdat we dringend moeten bouwen.)
Hartelijke groet,
Evangelist
ZWP

Bericht door ZWP »

Evangelist schreef: 25 apr 2023, 00:49
ZWP schreef: 24 apr 2023, 19:46 https://www.rd.nl/artikel/1017565-ontk ... stofcrisis

Stel we stoppen gewoon met die stikstofwetgeving, wat zou er dan in elkaar storten?
(En dan bedoel ik ook: gewoon de EU-regels even laten voor wat ze zijn, omdat we dringend moeten bouwen.)
Ik begrijp niet helemaal hoe na het lezen van dit artikel tot deze vraag kan komen? Los van dat het totaal niet aan de orde is, lijkt het me ook niet bepaald verstandig. Wat vind je zelf?
Evangelist

ZWP schreef: 25 apr 2023, 07:58
Evangelist schreef: 25 apr 2023, 00:49

Ik begrijp niet helemaal hoe na het lezen van dit artikel tot deze vraag kan komen? Los van dat het totaal niet aan de orde is, lijkt het me ook niet bepaald verstandig. Wat vind je zelf?
Ik lees zo’n artikel ook in het licht van de enorme polarisatie in ons land. Je merkt gewoon dat er geen draagvlak (meer) is voor dit stikstofbeleid. Dat kan in de nabije toekomst tot zoveel verzet leiden, ook in combinatie met allerlei klimaatplannen die het hele leven duurder maken, dat er echt onbeheersbare situaties gaan ontstaan.
Professor De Vries kan misschien gelijk hebben, maar het is toch verstandig om hem geen gelijk te geven.
Zelf denk ik dat we goede regelingen moeten maken voor boeren die vrijwillig willen stoppen, maar dat we het daarbij moeten laten. Verder denk ik dat we tegen Brussel moeten zeggen: we gaan het aantal Natura2000-gebieden verlagen, want als dit de consequentie is van onze keuze in 1990, dan kunnen wij dat gewoon niet dragen. En als Brussel dan zegt, dat dat niet kan, dan moeten we dat misschien negeren. Grotere landen slaan ook weleens met de vuist op tafel, of dreigen alle unaniem te nemen besluiten te vetoën.
We kunnen wel terug willen naar de natuur van 100 jaar geleden, maar dat kan eenvoudigweg niet. (Denk ook aan de natuurbeschermingswet die er vanuit Brussel nog aan zit te komen.) Het houdt een keer op. En er is ook allerlei natuur die prima tegen veel stikstofdepositie kan. Dan hebben we die natuur toch?
Hartelijke groet,
Evangelist
DDD

Bericht door DDD »

Ik merk anders heel veel draagvlak voor het beleid hoor.
Evangelist

DDD schreef: 25 apr 2023, 08:39 Ik merk anders heel veel draagvlak voor het beleid hoor.
Uitslag van de verkiezingen gemist?
Hartelijke groet,
Evangelist
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Evangelist schreef: 25 apr 2023, 08:55 Uitslag van de verkiezingen gemist?
Nee, dat zegt iets over de 25% die geen onderdeel uitmaakt van het draagvlak. Daarnaast hebben 75% van de stemmers en 50% van de burgers hier niets over gevonden.
Een verkiezingsuitslag geeft wel de onvrede aan, maar is daarmee niet vanzelf gezaghebbend.
DDD

Bericht door DDD »

Evangelist schreef: 25 apr 2023, 08:55
DDD schreef: 25 apr 2023, 08:39 Ik merk anders heel veel draagvlak voor het beleid hoor.
Nee hoor. GroenLinks heeft in heel wat provincies evenveel stemmen als de BBB en daarnaast stemmen ook veel ontevreden mensen op BBB, dus ik denk dat voor GroenLinkse standpunten feitelijk misschien nog wel meer draagvlak is. Hoewel ook het CDA een duidelijke stroming kent met soortgelijke standpunten, en de SGP ook.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 25 apr 2023, 09:09
Evangelist schreef: 25 apr 2023, 08:55
Nee hoor. GroenLinks heeft in heel wat provincies evenveel stemmen als de BBB en daarnaast stemmen ook veel ontevreden mensen op BBB, dus ik denk dat voor GroenLinkse standpunten feitelijk misschien nog wel meer draagvlak is. Hoewel ook het CDA een duidelijke stroming kent met soortgelijke standpunten, en de SGP ook.
Dat heb ik nog niet eerder gezien of gehoord. Om welke provincies gaat het volgens jou? Ik weet alleen dat het in Utrecht 0,4% uit elkaar lag.
Henk J

Bericht door Henk J »

DDD schreef: 25 apr 2023, 09:09 Nee hoor. GroenLinks heeft in heel wat provincies evenveel stemmen als de BBB en daarnaast stemmen ook veel ontevreden mensen op BBB, dus ik denk dat voor GroenLinkse standpunten feitelijk misschien nog wel meer draagvlak is. Hoewel ook het CDA een duidelijke stroming kent met soortgelijke standpunten, en de SGP ook.
De combi Groenlinks/PvdA is alleen in Utrecht in de buurt van de BBB gekomen, alle andere provincies is het verschil groter. Laat staan Groenlinks alleen. Wel is het zo dat onder D66 en PvdD stemmers ook veel draagvlak is voor de GL standpunten op dit gebied maar dat is natuurlijk wat anders dan zeggen dat Groenlinks in veel provincies evenveel stemmen heeft als de BBB.
Plaats reactie