Dat ben ik niet met je eens. Met de 2 personen regeling konden vrienden met kinderen nog op de koffie komen, nu niet meer. Is ook al weken niet meer gebeurd.Valcke schreef:Zeker niet. Zelfs wanneer deze maatregelen 10% reductie geeft in de R-waarde (zoals het RIVM beweert), was de voorspelling van 170.000 besmettingen per dag door het RIVM louter luchtfietserij.Herman schreef:Dit is natuurlijk een slag in de lucht.Valcke schreef:Dat is echt niet alleen toe te schrijven aan avondklok en 1-persoons bezoekregeling waar haast niemand zich aan houdt.
En van de 1-persoonsregeling weten we dat het draagvlak hiervoor inclusief de naleving zeer laag is. Mensen die zich daar aan houden, ontvingen ook vóór deze regel al nauwelijks bezoek. Dat zie ik ook om mij heen: mensen die voorheen twee mensen thuis ontvingen (de oude regel), doen dit nog steeds, en degenen die het nu niet doen, ontvingen daarvóór ook nauwelijks iemand.
Zonder avondklok ging ik met een vriend wandelen, vaak van 20:30 tot 22:30 en dan samen nog een bakje.
Door de avondklok ook al weken niet meer gebeurd.
Dus de nieuwe regels hebben wel degelijk impact. En dat was ook de bedoeling. Ik vind dat je hier teveel uitgaat van aannames. Ben ik trouwens niet van je gewend.