Heb je het artikel zelf niet gelezen dan?-DIA- schreef:gallio schreef:Ik neem aan, het is niet met zoveel woorden hier gezegd, de vraag naar zijn geestelijk leven.-DIA- schreef: Wat was die vraag waar jullie het over hebben ?
Erdee
Re: Erdee
Ik vraag mij af of dit antwoord zo neergezet had moeten worden, of dat beter heel de vraag uit het uiteindelijke interview weggelaten had moeten worden.Dodo schreef: Het is een sympathiek interview. Maar wat jammer dat hij bij een belangrijke vraag die ontwijkt. Dat was in vorige interviews soms heel anders, en dat was juist zo hartverwarmend om te lezen.
Als iemand op een dergelijke vraag een helder antwoord geeft, is het inderdaad hartverwarmend. (Mits het past in de rest van het interview.)
Maar als iemand, om persoonlijke redenen, geen of een vaag antwoord geeft, wat is dan nog de reden van publiceren?
- Niet meer zo actief -
Re: RE: Re: Erdee
Zo "inhoudsvol" is het niet!Jantje schreef:Eindelijk weer eens een inhoudsvol interview in het RD-magazine van vandaag met de heer Korevaar.
Dat had het wél kunnen zijn/worden!
Er hebben zeker al wél inhoudsvolle interviews in gestaan

Laatst gewijzigd door Orchidee op 06 jul 2019, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hoe dan?Orchidee schreef:Zo "inhoudsvol" is het niet!Jantje schreef:Eindelijk weer eens een inhoudsvol interview in het RD-magazine van vandaag met de heer Korevaar.
Dat had het wél kunnen zijn/worden!
- Niet meer zo actief -
Jawel, daaruit maakte ik ook op dat het daarover zou kunnen gaan. Hij is hierin voorzichtig.gallio schreef:Heb je het artikel zelf niet gelezen dan?-DIA- schreef:gallio schreef:Ik neem aan, het is niet met zoveel woorden hier gezegd, de vraag naar zijn geestelijk leven.-DIA- schreef: Wat was die vraag waar jullie het over hebben ?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Omdat hij op de persoonlijke vraag geen antwoord geeft, denk ik.
Ik begrijp dat aan de ene kant wel, aan de andere kant: misschien laat je zo een gelegenheid voorbij gaan om te getuigen hoe goed de Heere voor je is.
Ik begrijp dat aan de ene kant wel, aan de andere kant: misschien laat je zo een gelegenheid voorbij gaan om te getuigen hoe goed de Heere voor je is.
Goede opmerking. Dat laatste.Mannetje schreef:Ik vraag mij af of dit antwoord zo neergezet had moeten worden, of dat beter heel de vraag uit het uiteindelijke interview weggelaten had moeten worden.Dodo schreef: Het is een sympathiek interview. Maar wat jammer dat hij bij een belangrijke vraag die ontwijkt. Dat was in vorige interviews soms heel anders, en dat was juist zo hartverwarmend om te lezen.
Als iemand op een dergelijke vraag een helder antwoord geeft, is het inderdaad hartverwarmend. (Mits het past in de rest van het interview.)
Maar als iemand, om persoonlijke redenen, geen of een vaag antwoord geeft, wat is dan nog de reden van publiceren?
Er moet wel plaats zijn. Niet iedereen kan op commando daar altijd wat over zeggen.eilander schreef:Omdat hij op de persoonlijke vraag geen antwoord geeft, denk ik.
- Dodo
Wat doe je dan met de tekst: altijd bereid rekenschap te geven van de hoop die in ons is?
Even opgezocht: 1 Petrus 3: en wees altijd bereid tot verantwoording aan ieder die u rekenschap vraagt van de hoop die in u is, met zachtmoedigheid en ontzag.
Even opgezocht: 1 Petrus 3: en wees altijd bereid tot verantwoording aan ieder die u rekenschap vraagt van de hoop die in u is, met zachtmoedigheid en ontzag.
Als het nodig is geeft God wel mond en wijsheid. Hier spreekt de apostel wel tot de levende Kerk.Dodo schreef:Wat doe je dan met de tekst: altijd bereid rekenschap te geven van de hoop die in ons is?
En een mens die daarover geen zekerheid heeft zal dat niet altijd kunnen. Maar ja, tegenwoordig hebben zulke grote christenen hè? Dan wordt dit als het ware een museumstuk.
Ik kan het artikel dus niet lezen. Zou je de paragraaf waar het over gaat hier kunnen posten. Of anders per PB. Dank.-DIA- schreef: Jawel, daaruit maakte ik ook op dat het daarover zou kunnen gaan. Hij is hierin voorzichtig.
Nu niet, ik wil eerst een preek beluisteren. Daarna zal ik wel zien, of iemand anders mag eerder daartoe bereid zijn.gallio schreef:Ik kan het artikel dus niet lezen. Zou je de paragraaf waar het over gaat hier kunnen posten. Of anders per PB. Dank.-DIA- schreef: Jawel, daaruit maakte ik ook op dat het daarover zou kunnen gaan. Hij is hierin voorzichtig.
Helemaal eens. Het stoort mij ook niet, tegelijkertijd zou ik het zo graag willen lezen, juist omdat het waar is (wat jij ook min of meer zegt) dat je vaak zulke mooie verhalen leest waar de verwondering niet meer in doorklinkt. Dan zou je juist graag ook uit die hoek, als ik het zo eens mag zeggen, horen hoe de liefde van Christus iemands hart ingenomen heeft. Dan hoef je nog niet eens veel over jezelf te vertellen.-DIA- schreef:Er moet wel plaats zijn. Niet iedereen kan op commando daar altijd wat over zeggen.eilander schreef:Omdat hij op de persoonlijke vraag geen antwoord geeft, denk ik.
Maar goed, dit is het laatste wat ik er eigenlijk over zeggen wil. Ik wil eigenlijk zo'n antwoord helemaal niet fileren.
-
- Verbannen
Als je eerst antwoord geeft op de vraag waarom je aan mij (op een kinderachtige manier) een vraag stelt over een artikel waar je zelf blijkbaar nog helemaal niets van gelezen hebt en dus ook de clou van het verhaal helemaal niet van begrijpt.gallio schreef:Ik kan het artikel dus niet lezen. Zou je de paragraaf waar het over gaat hier kunnen posten. Of anders per PB. Dank.-DIA- schreef: Jawel, daaruit maakte ik ook op dat het daarover zou kunnen gaan. Hij is hierin voorzichtig.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik vind het vooral kijk 'ik heb weer wat kunnen vinden'.refo schreef:Ik vind het vooral veel 'kijk mij eens'Jantje schreef:Eindelijk weer eens een inhoudsvol interview in het RD-magazine van vandaag met de heer Korevaar.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief