Dit is natuurlijk een heel onnozele opmerking. Het boek bespreekt Romeinen 11.huisman schreef: ↑Gisteren, 09:10 Hij had dezelfde opvatting als @posthoorn en een geheel andere dan de puriteinen en veel nadere reformatoren die nog grote beloften voor de beminden om der vaderen wil in Gods Woord lezen. Voor hen zijn de genadegiften en de roeping van Israël ( het Joodse volk) een onberouwelijke daad van God. Het staat trouwens allemaal duidelijk beschreven in Romeinen 11.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Dat weet ik. Daarom is mijn opmerking verre van onnozel. Het heeft een voor mij bevreemdende exegese. In de lijn van Paas sr.Posthoorn schreef: ↑Gisteren, 09:17Dit is natuurlijk een heel onnozele opmerking. Het boek bespreekt Romeinen 11.huisman schreef: ↑Gisteren, 09:10 Hij had dezelfde opvatting als @posthoorn en een geheel andere dan de puriteinen en veel nadere reformatoren die nog grote beloften voor de beminden om der vaderen wil in Gods Woord lezen. Voor hen zijn de genadegiften en de roeping van Israël ( het Joodse volk) een onberouwelijke daad van God. Het staat trouwens allemaal duidelijk beschreven in Romeinen 11.
Voor een meer Schriftuurlijke exegese verwijs ik o.a. naar deze boeken.
https://www.debanier.nl/volk-tussen-eeu ... enzaamheid
https://www.deboekenhoeve.nl/a-43880926 ... escription
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Dan moet je gewoon zeggen dat je het er niet mee eens bent. Als je meteen zegt: het staat zo en zo in de Bijbel, blokkeer je elk normaal gesprek. Het boek van ds. Den Butter heb ik ooit eens gelezen, maar dat heeft mij niet overtuigd.huisman schreef: ↑Gisteren, 10:23Dat weet ik. Daarom is mijn opmerking verre van onnozel. Het heeft een voor mij bevreemdende exegese. In de lijn van Paas sr.Posthoorn schreef: ↑Gisteren, 09:17Dit is natuurlijk een heel onnozele opmerking. Het boek bespreekt Romeinen 11.huisman schreef: ↑Gisteren, 09:10 Hij had dezelfde opvatting als @posthoorn en een geheel andere dan de puriteinen en veel nadere reformatoren die nog grote beloften voor de beminden om der vaderen wil in Gods Woord lezen. Voor hen zijn de genadegiften en de roeping van Israël ( het Joodse volk) een onberouwelijke daad van God. Het staat trouwens allemaal duidelijk beschreven in Romeinen 11.
Voor een meer Schriftuurlijke exegese verwijs ik o.a. naar deze boeken.
https://www.debanier.nl/volk-tussen-eeu ... enzaamheid
https://www.deboekenhoeve.nl/a-43880926 ... escription
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Ik ben het er niet mee eens. (Zo goedPosthoorn schreef: ↑Gisteren, 10:50Dan moet je gewoon zeggen dat je het er niet mee eens bent. Als je meteen zegt: het staat zo en zo in de Bijbel, blokkeer je elk normaal gesprek. Het boek van ds. Den Butter heb ik ooit eens gelezen, maar dat heeft mij niet overtuigd.huisman schreef: ↑Gisteren, 10:23Dat weet ik. Daarom is mijn opmerking verre van onnozel. Het heeft een voor mij bevreemdende exegese. In de lijn van Paas sr.Posthoorn schreef: ↑Gisteren, 09:17Dit is natuurlijk een heel onnozele opmerking. Het boek bespreekt Romeinen 11.huisman schreef: ↑Gisteren, 09:10 Hij had dezelfde opvatting als @posthoorn en een geheel andere dan de puriteinen en veel nadere reformatoren die nog grote beloften voor de beminden om der vaderen wil in Gods Woord lezen. Voor hen zijn de genadegiften en de roeping van Israël ( het Joodse volk) een onberouwelijke daad van God. Het staat trouwens allemaal duidelijk beschreven in Romeinen 11.
Voor een meer Schriftuurlijke exegese verwijs ik o.a. naar deze boeken.
https://www.debanier.nl/volk-tussen-eeu ... enzaamheid
https://www.deboekenhoeve.nl/a-43880926 ... escription
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.