Eén van de waddeneilanden?artistiek schreef:Zou kunnen maar het is het niet, sterker nog, het ligt niet eens in de buurt. Je moet het meer in de bovenste helft van Nederland zoekenMarthaMartha schreef:zou zomaar oud vossemeer kunnen zijn....artistiek schreef:Even een ontspannende onderbreking:
Voor wie is dit bekend terrein of wie weet waar dit is??
Schitterende foto`s
Re: Schitterende foto`s
- MarthaMartha
hindelopen? stavoren?artistiek schreef:Zou kunnen maar het is het niet, sterker nog, het ligt niet eens in de buurt. Je moet het meer in de bovenste helft van Nederland zoekenMarthaMartha schreef:
zou zomaar oud vossemeer kunnen zijn....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Geen idee, ik weet het zelf ook niet ondanks dat ik de foto op vakantie gemaakt heb...MarthaMartha schreef:hindelopen? stavoren?artistiek schreef:Zou kunnen maar het is het niet, sterker nog, het ligt niet eens in de buurt. Je moet het meer in de bovenste helft van Nederland zoekenMarthaMartha schreef:
zou zomaar oud vossemeer kunnen zijn....

niet in Zeeland...s gravenpolder ofzo?
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
- MarthaMartha
nee, noorden van nederland...judith schreef:ik weet echt niet..
hihiartistiek schreef:Geen idee, ik weet het zelf ook niet ondanks dat ik de foto op vakantie gemaakt heb...vandaar dat ik het vraag, wellicht dat iemand het wel weet, zou ik leuk vinden.

Nee ik was op vakantie in Friesland, dus daar moet het in een van de dorpjes zijn...judith schreef:ik weet echt niet..
Wij zaten 3 jaar geleden ook in een heel apart dorpje...artistiek schreef:Nee ik was op vakantie in Friesland, dus daar moet het in een van de dorpjes zijn...judith schreef:ik weet echt niet..
augustinescha of zo...ik schrijf het niet goed...

Maar zo hete het.
Moddergatartistiek schreef:Nee ik was op vakantie in Friesland, dus daar moet het in een van de dorpjes zijn...judith schreef:ik weet echt niet..

- MarthaMartha
Jo-Ann schreef:Moddergatartistiek schreef:Nee ik was op vakantie in Friesland, dus daar moet het in een van de dorpjes zijn...judith schreef:ik weet echt niet..
niet in Zeeland...s gravenpolder ofzo?![]()

Daar dacht ik ook al aanJo-Ann schreef:Moddergatartistiek schreef:Nee ik was op vakantie in Friesland, dus daar moet het in een van de dorpjes zijn...judith schreef:ik weet echt niet..
niet in Zeeland...s gravenpolder ofzo?![]()

- Bert Mulder
- Contacteer:
Ben het hierin toch met Caprice eens, geachte Tiberius.Tiberius schreef:Het kan zijn, dat we iets missen, maar naar onze mening heeft die foto niets blasfemisch of provocerends en is het als kunst te kwalificeren, evenals bijvoorbeeld de plaatjes in de Rembrand-bijbel.caprice schreef:Ik heb dan ook zeer veel onbegrip voor de manier waarop de moderators met dit geval omgaan.
Ik neem niet aan, dat iemand de foto van Hendrikus als bidprentje gaat gebruiken, of zo. En dat is toch duidelijk de context waarin het 2e gebod beelden verbiedt.
Wil je erop wijzen wat de Heidelberger er over zegt:
God kan en mag in generlei wijze afgebeeld worden. Doet er niet toe of het godsdienstig gebruikt wordt, of als 'kunst'. Het mag NIET, volgens de Schrift. Wat andere beelden betreft, die mogen, zolang ze niet godsdienstig gebruikt worden.ZONDAG 35
Vr.96. Wat eist God in het tweede gebod?
Antw. Dat wij God in generlei wijze afbeelden a, en op geen andere wijze vereren, dan Hij in Zijn Woord bevolen heeft b.
a Jes 40:18,19,25 De 4:15,16 Ro 1:23 Han 17:29 b 1Sa 15:23 De 12:30 Mt 15:9
Vr.97. Mag men dan ganselijk geen beelden maken?
Antw. God kan en mag in generlei wijze afgebeeld worden a. Maar de schepselen, al is het dat zij mogen afgebeeld worden, zo verbiedt toch God hun beeltenis te maken en te hebben, om die te vereren, of God daardoor te dienen b.
a Jes 40:25 b Ex 34:17 Ex 23:24 Ex 34:13 Nu 33:52
Vr.98. Maar zou men de beelden in de kerken als boeken der leken niet mogen dulden?
Antw. Neen; want wij moeten niet wijzer zijn dan God, Dewelke Zijn Christenen niet door stomme beelden a, maar door de levende verkondiging Zijns Woords wil onderwezen hebben b.
a Jer 10:8 Hab 2:18,19 b Ro 10:14,15,17 2Pe 1:19 2Ti 3:16,17
En dat 'vaderen' zondigden, zoals Rembrandt, dat geeft ons geen vergunning. Als Rembrandt in de sloot zou springen, zou jij het ook doen?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Toch niet, Ariene. Want Hij is ook God, terwijl Hij mens is. En God kan en mag niet afgebeeld worden, doet er niet toe het gebruik er van.Ariene schreef: Jezus is écht mens geweest.
In die zin mag hij ook afgebeeld worden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Een enkele keer zondigen is dus toegestaan?Tiberius schreef:Voor dit keer toegelaten.caprice schreef:Is de laatste foto van Hendrikus niet in strijd met de forumregels?
De Zaligmaker wordt afgebeeld.
Voor die zonde is Christus dus NIET gestorven?
Bert, ik veronderstel dat je wel zo principieel bent dat je nimmer een museum bezoekt.