Ik ben zojuist begonnen in "De gezonde gelovige" van Thomas Sheppard. Heb me een tijdje eerst verdiept in de voorloper hierop, "De ware bekering".Tiberius schreef:Eerst maar eens even rustig afwachten, voordat ik er veel tijd in steek. Het zou me niet verbazen als het binnen een jaartje ook weer bij de ramsj ligt.huisman schreef:Lees het hele boek, ik denk dat het echt noodzakelijk is om van dit boek kennis te nemen.
Ik heb hier zo vaak gehoord van boeken waar het echt noodzakelijk is om kennis van te nemen.
Ik denk dat het tamelijk makkelijk op basis van de Schrift weerlegd kan worden.huisman schreef:Daarna eerlijk bezien of wat in dit boek (deze studie want dat is het echt!) te lezen is op basis van de Schrift weerlegd kan worden. Als dat in alle eerlijkheid niet kan moet deze embryoleer krachtig verworpen worden.
Niet alleen Paulus' bekering wijst erop (wat je overigens met het gequote Bijbelgedeelte bedoet, is me een raadsel), maar vele andere gedeelten. Eerder noemde ik al de gelijkenis van de verloren zoon, gisteren las ik de geschiedenis van de zalving, in Lukas 7, waar we een levendgemaakte zondares ontmoeten, van wie aan het eind van de geschiedenis de zonden vergeven worden. Dan nog de gegevens die WimA aanreikt. Ben benieuwd wat de antibloembollianen daar van bakken.
Maar nogmaals: de tijd om er uitgebreid in te verdiepen ontbreekt me even.
Zo langzamerhand begin ik me af te vragen waarom men zo fanatiek meent te moeten stellen dat er geen levendmaking is zonder de bewuste kennis van Christus in zijn priesterlijk ambt. Want dat ontkent o.a. Thomas Sheppard ook al helemaal niet.