Laatst gekochte boeken

-DIA-

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door -DIA- »

Yesenaer schreef:
-DIA- schreef:
Staat daar ook een preek in over Johannes 3:30?
Deze is namelijk gistermiddag bij ons gelezen.
ONDERWIJS VAN JEZUS IN HET STUK VAN DE ZELFVERLOOCHENING.
1. De aanleiding van dit onderwijs
2. De inleiding van dit onderwijs
3. De beleving van dit onderwijs.
http://www.prekenregister.nl
Die site is wel handig! Hij stond dus in "Uit de schat des Woords"
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
dennis

Bericht door dennis »

de titel is: Als een appelboom onder de bomen des wouds...ik kan het niet aanbevelen[/quote]

Waarom kun je het niet aanbevelen?[/quote]

OH......omdat ik het niet heb gelezen. :OO3[/quote][/quote]

O, die reden vind ik prima. Kan ik gewoon onbevangen dit boek gaan lezen ...
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Als je van bevindelijk-Schriftuurlijke prediking houd, is dat boek van Ds. Schot niet aan te bevelen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:Als je van bevindelijk-Schriftuurlijke prediking houd, is dat boek van Ds. Schot niet aan te bevelen.
Ds. Schot is een van de weinig nog in leven zijnde predikanten waar af en toe een preek van wordt
gelezen. Doorgaans worden hier geen preken gelezen van nog in leven zijnde predikers.
Overigens heb ik ds. Schot ook zelf wel gehoord in de kleine gemeente van Wierden.
Ik heb toch niets gevonden (zo ik daar al naar had gezocht) wat de toets van het Woord en de
bevindelijke doorleving daarvan niet kon doorstaan.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

dennis schreef:O, die reden vind ik prima. Kan ik gewoon onbevangen dit boek gaan lezen ...
Dat zou ik zeker doen. Het is een aanrader.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

-DIA- schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Als je van bevindelijk-Schriftuurlijke prediking houd, is dat boek van Ds. Schot niet aan te bevelen.
Ds. Schot is een van de weinig nog in leven zijnde predikanten waar af en toe een preek van wordt
gelezen. Doorgaans worden hier geen preken gelezen van nog in leven zijnde predikers.
Overigens heb ik ds. Schot ook zelf wel gehoord in de kleine gemeente van Wierden.
Ik heb toch niets gevonden (zo ik daar al naar had gezocht) wat de toets van het Woord en de
Gepreekte bevinding, is geen bevindelijke prediking.
En zie ook hoe ds. Kersten over schriftuurlijk-bevindelijke prediking schrijft,
en waar hij tegen waarschuwd.
Bij de Puriteinen vind ik nauwelijks gepreekte bevinding, zijn dat geen schriftuurlijk-bevindelijke preken dan?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
dennis schreef:O, die reden vind ik prima. Kan ik gewoon onbevangen dit boek gaan lezen ...
Dat zou ik zeker doen. Het is een aanrader.
Sinds ik dit boekje gelezen heb laat ik de publicaties van ds Schot aan mij voorbijgaan.

Afbeelding
Paperback, 80 pagina's.

- Zijn er twee of drie verbonden?
- Wat is het aanbod van genade?
- Wie komt de belofte toe?
- Zijn gedoopte kinderen verbondskinderen?
- Wanneer ben je in Christus?

Deze en veel andere vragen komen in dit boek aan de orde. 'Op Mijn trouwverbond' bevat drie gemeenteavonden die gehouden zijn in de Gereformeerde Gemeente in Nunspeet. Elke avond begint met een informatieve en bezinnende inleiding, waarna ds. Schot de vragen beantwoordt die er onder de mensen leven.
Je mag van mening verschillen maar dit is een hoogmoedig boekje . Aan de vragen die uit zijn gemeente kwamen kun je zien dat ook zijn eigen gemeente zijn opvattingen ook niet één voor één kon overnemen. Zijn beoordeling over bv de CGK BhP is onvoorstelbaar uit de hoogte.

Zo heb ik nu de befaamde knuppel in de onder ons zo bekende hoenderhok gegooid ? :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

Zo voelen onze vrijgemaakte broeders en zusters op dit forum de discussie over hun kerkverband.

Maar wees voorzichtig met kritiek over ds Schot. Er verscheen eerder een boekske van zijn hand.
Bespreking op dit forum luidde bijna het opheffen van dit forum in.
huisman

Bericht door huisman »

refo schreef:Zo voelen onze vrijgemaakte broeders en zusters op dit forum de discussie over hun kerkverband.

Maar wees voorzichtig met kritiek over ds Schot. Er verscheen eerder een boekske van zijn hand.
Bespreking op dit forum luidde bijna het opheffen van dit forum in.
Was dat niet rond het mooie boekje van ds Kempeneers(”Ik zal wel tot Hem gaan”, door ds. M. A. Kempeneers) waarop ds Schot nogal uit de toon viel met zijn reactie in de SB ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

En zijn deze twee broeders toen niet samen eens gaan praten? Zodat wij nu deze historie niet op hoeve te rakelen?
- Niet meer zo actief -
huisman

Bericht door huisman »

Mannetje schreef:En zijn deze twee broeders toen niet samen eens gaan praten? Zodat wij nu deze historie niet op hoeve te rakelen?
Dat gesprek heeft idd in het RD gestaan maar van toenadering was niet zoveel sprake.

Lees zelf: http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... wegneemt/0
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:Sinds ik dit boekje gelezen heb laat ik de publicaties van ds Schot aan mij voorbijgaan.

Afbeelding
Paperback, 80 pagina's.

Deze en veel andere vragen komen in dit boek aan de orde. 'Op Mijn trouwverbond' bevat drie gemeenteavonden die gehouden zijn in de Gereformeerde Gemeente in Nunspeet. Elke avond begint met een informatieve en bezinnende inleiding, waarna ds. Schot de vragen beantwoordt die er onder de mensen leven.
Je mag van mening verschillen maar dit is een hoogmoedig boekje . Aan de vragen die uit zijn gemeente kwamen kun je zien dat ook zijn eigen gemeente zijn opvattingen ook niet één voor één kon overnemen. Zijn beoordeling over bv de CGK BhP is onvoorstelbaar uit de hoogte.

Zo heb ik nu de befaamde knuppel in de onder ons zo bekende hoenderhok gegooid ? :hum
Hij zal in zijn visie bevestigd zijn na het lezen van het artikel op de achterkant van RD gisteren. (door ds. A.C. Uitslag)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hendrik de 3de
Inactief

Bericht door Hendrik de 3de »

Luther schreef:
huisman schreef:Sinds ik dit boekje gelezen heb laat ik de publicaties van ds Schot aan mij voorbijgaan.

Afbeelding
Paperback, 80 pagina's.

Hij zal in zijn visie bevestigd zijn na het lezen van het artikel op de achterkant van RD gisteren. (door ds. A.C. Uitslag)
Terwijl het een prachtig artikel is en ik vraag me dan werkelijk af wat hier dan verkeerd aan is?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Johann Gottfried Walther schreef:
-DIA- schreef:
Gepreekte bevinding, is geen bevindelijke prediking.
En zie ook hoe ds. Kersten over schriftuurlijk-bevindelijke prediking schrijft,
en waar hij tegen waarschuwd.
Bij de Puriteinen vind ik nauwelijks gepreekte bevinding, zijn dat geen schriftuurlijk-bevindelijke preken dan?
Er is inderdaad heel veel na te doen. Er is heel veel wat lijkt op het ware. Maar eens komt het
toch openbaar. Door de weinige keren dat ik ds. heb gehoord kan ik er nog weinig over zeggen.
Maar het goed mogelijk, want zulke zaken zijn er door de gehele kerkgeschiedenis heen geweest.
En zullen er ook blijven.
huisman

Bericht door huisman »

Tssssssssssssssss..aub on-topic.

Laatst gekocht boek: Gewogen woorden: De Belijdenis, de Grote en de Kleine Catechismus van Westminster.
Plaats reactie