Beroepingswerk [10]

Gijs83

Re: Beroepingswerk [10]

Bericht door Gijs83 »

GEREF. GEMEENTEN

Beroepen: te Kampen(vacature Ds.J.J.Tanis), P. van Ruitenburg te Chilliwack 
(Canada);
te Rijssen-West(vacature Ds.D.de Wit), 
M. Karens te Werkendam.
Bedankt: voor Oosterland, 
G. J. N. Moens te Meliskerke.

bron: www.kerktijden.nl
Eveline de Pater

Bericht door Eveline de Pater »

Beroepen: te Borssele (Ger. Gem.): Ds. G. van Manen te Elspeet

Bron: kerktijden.nl

Weet iemand wat het tweetal was?
Heus

Bericht door Heus »

Gereformeerde Gemeenten:

Beroepen te Arnhem: ds. J. van Rijswijk te 's-Gravenzande.

Bron: prekensite.nl
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

PROTESTANTSE KERK IN NED.

Beroepen: te Zwijndrecht (herv., Oude Kerk)(vacature Ds.C.G.Visser), F. Maaijen te Putten (herv.);
te ’s-Gravenzande (herv.), prop. A. L. de Kwaadsteniet te Rotterdam;
te Schalkwijk en ’t Goy (herv.) in combinatie met Tull en ’t Waal en Honswijk (herv.)(vacature Ds.M.P.D.Barth), C. N. van Dis te Vreeswijk (herv.);
Aangenomen: naar Zwartebroek-Terschuur (herv.)(vacature Ds.M.van Campen), D. van de Streek te Voorthuizen (herv.).
Bedankt: voor Lelystad (herv.)(vacature Ds.J.Kommers) en voor Scherpenzeel (Gld.) (herv., wijk Noord)(Vacature Ds.J.Bogerd), P. J. den Admirant te Kootwijk-Koot­wijkerbroek (herv.).

Hersteld HervORMDE Kerk

Beroepen: te Ouderkerk aan den IJssel e.o.(Vacature Ds.D.Zoet), R. van de Kamp te Barneveld.

bron: www.kerktijden.nl

Ger.Gem.
Tweetal te Woerden(vacature Ds.W.Harinck): Ds.P.Mulder te Krimpen a/d IJssel en Ds.D.W.Tuinier te Aagtekerke(stemming 14-11)

Oud.Ger.Gem.in Ned.
Tweetal te Kinderdijk(vacature Ds.T.Klok): Ds.G.Gerritsen te Salford(Canada) en Ds.T.Klok te Urk(stemming 20-11)

bron: www.dominees.nl
Heus

Bericht door Heus »

Gereformeerde Gemeenten:

Bedankt voor Rotterdam-Zuidwijk: ds. J. van Rijswijk te 's-Gravenzande.

Tweetal te Boskoop: ds. P. Mulder te Krimpen aan de IJssel en ds. P. van Ruitenburg te Chilliwack (British Columbia, Canada); Stemmingsdatum: D.V. dinsdag 13 november.

Bron: prekensite.nl
Yesenaer

Bericht door Yesenaer »

Eveline de Pater schreef:Beroepen: te Borssele (Ger. Gem.): Ds. G. van Manen te Elspeet

Ds. Bakker en ds. van Manen
HHKtE

Bericht door HHKtE »

Yesenaer schreef:
Eveline de Pater schreef:Beroepen: te Borssele (Ger. Gem.): Ds. G. van Manen te Elspeet

Ds. Bakker en ds. van Manen
Net als in Woerden zetten ze er in Borssele wel vaart achter het beroepingswerk.
refo

Bericht door refo »

Als je een dominee wilt zul je moeten beroepen.
Zo niet, dan komt er echt geen.
Marieke

Bericht door Marieke »

refo schreef:Als je een dominee wilt zul je moeten beroepen.
Zo niet, dan komt er echt geen.
Eens, je hoort nogal eens "gekat" op gemeentes die snel achter elkaar beroepen.
Heb ik nooit begrepen.
claus

Bericht door claus »

Helemaal mee eens. Beroepen. Maar...wie van jullie weet of ds. Vermeij al beslist heeft voor het beroep naar Zwolle bij de Ger. Gem.??
Zucht

Bericht door Zucht »

Oneens. Beroepen mag geen automatisme worden en die kans is heel groot als je veel gaat beroepen. Als ds. A bedankt heeft, heeft dit de gemeente iets te zeggen. Een week later ds. B. beroepen vind ik niet netjes. Eerst roepen (echt roepen), dan beroepen.
Ouderling Philibert heeft hier eens iets over gezegd in de krant. Ik was dat niet helemaal met hem eens, maar het was toch lezenswaardig.
Wij moeten de Waarheid niet onder de knie hebben. Maar de Waarheid moet ons op de knieën des harten brengen.
refo

Bericht door refo »

Zucht schreef:Oneens. Beroepen mag geen automatisme worden en die kans is heel groot als je veel gaat beroepen. Als ds. A bedankt heeft, heeft dit de gemeente iets te zeggen. Een week later ds. B. beroepen vind ik niet netjes. Eerst roepen (echt roepen), dan beroepen.
Ouderling Philibert heeft hier eens iets over gezegd in de krant. Ik was dat niet helemaal met hem eens, maar het was toch lezenswaardig.
Is dat die ouderling die beroepen onzin vindt?
Zucht

Bericht door Zucht »

refo schreef:
Zucht schreef:Oneens. Beroepen mag geen automatisme worden en die kans is heel groot als je veel gaat beroepen. Als ds. A bedankt heeft, heeft dit de gemeente iets te zeggen. Een week later ds. B. beroepen vind ik niet netjes. Eerst roepen (echt roepen), dan beroepen.
Nee dat is tie niet. Dat moet een andere zijn, ik heb deze man nog nooit horen zeggen dat beroepen onzin is.
Wij moeten de Waarheid niet onder de knie hebben. Maar de Waarheid moet ons op de knieën des harten brengen.
Marinus

Bericht door Marinus »

refo schreef:
Nee hoor. Hij gaf alleen aan, dat er werkzaamheden moeten zijn aan de troon der genade, alvorens een predikant te beroepen.
Marieke

Bericht door Marieke »

Beroepen moet ook geen automatisme worden, zeker niet. Op de knieën bij ieder beroep! Maar ik vind het "onzinnig" om iedere zondag op de kansel de Heere te vragen of Hij de ledige kansel wil vervullen, en dan niet de weg der middelen waar te nemen. En of dan zes keer per jaar een dominee bedankt of 12 keer per jaar, elke keer heeft het de gemeente wat te zeggen.
En sowieso is het nooit een week later, want de kerkenraad moet eerst weer bij elkaar komen om een tweetal te stellen en daarna moeten de leden nog bij elkaar geroepen worden. .
Laatst gewijzigd door Marieke op 13 nov 2012, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten