Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
M'n neefje mag sinds ene paar maanden E621 tot E9?? niet, en hoe dat jochie is veranderd ! Hij is een stuk rustiger, zoekt lang niet zo vaak meer ruzie...Het is zulke troep! Vanaf 2020 ofzo is het in Nederland ook verboden, in Zweden mag het al niet meer, dus voor hem word heel veel eten bij de ikea gehaald, hoef je i.i.g. de verpakking niet na te zoeken welke stoffen er wel/niet in zitten...Ikea heeft maar 1 product waar een van die stoffen in zitten!
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
*girly* schreef:M'n neefje mag sinds ene paar maanden E621 tot E9?? niet, en hoe dat jochie is veranderd ! Hij is een stuk rustiger, zoekt lang niet zo vaak meer ruzie...Het is zulke troep! Vanaf 2020 ofzo is het in Nederland ook verboden, in Zweden mag het al niet meer, dus voor hem word heel veel eten bij de ikea gehaald, hoef je i.i.g. de verpakking niet na te zoeken welke stoffen er wel/niet in zitten...Ikea heeft maar 1 product waar een van die stoffen in zitten!
bedankt voor de tip. Ik ga eens op zoek

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- JolandaOudshoorn
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Kippensoep (met gember).
Toch is dat per adhd er verschillend. Er zijn ook adhd ers waarbij eten geen rol speelt wat betreft gedrag. Daar is al veel onderzoek naar gedaan.albion schreef:vlinder schreef:Beetje jammer die reacties over die pakjes. Over smaak valt niet te twisten. Geloof mij, wanneer je mij in de keuken zet ben je dankbaar dat Unilever vast de smaak heeft bepaald. Verder zijn wij met z'n tweeën en de pakjes bijna altijd voor 4. Dan bewaar je toch de helft? Je hoeft helemaal niet zo'n heel pak macaroni weg te werken, je bewaart gewoon de helft van de ingrediënten voor de volgende keer.
Daarnaast valt over smaak niet te twisten en zijn wij vaak goedkoper uit dan wanneer we alle speciale ingrediënten die in de recepten staan moeten aanschaffen. Gelukkig zijn wij nergens allergisch voor, maar de stellige meningen hier zijn gelukkig maar meningen.
Roken is slecht, suiker is slecht, vet is slecht, etc. maar over de ingrediënten die in die pakjes zitten daar moet je niet over zeuren, want dat is overdreven. Verdiep je eens in de E-nummers. Daar schrik je van. Er zijn E-nummers en E-nummers (dat weet ik ook wel) Toch zijn die smaakmakers zéér slecht.
Je schreef ergens dat je ADHD had/hebt. Het is wetenschappelijk bewezen dat het uitmaakt wat je eet, waar je drukker van wordt etc.
Het kàn een rol spelen, maar het is niet altijd zo.
En de E nummers.. ach ja, stond er pas niet een artikel in het RD dat het allemaal opgeklopt wordt?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Maar als het bewezen wordt?
Ja hoor allemaal opgeklopt hoor.
opgeklopte melk in de koffie is ook zo lekker.
Ja hoor allemaal opgeklopt hoor.

opgeklopte melk in de koffie is ook zo lekker.
in melk zit ook een eLassie schreef:opgeklopte melk in de koffie is ook zo lekker.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
henriët schreef:Toch is dat per adhd er verschillend. Er zijn ook adhd ers waarbij eten geen rol speelt wat betreft gedrag. Daar is al veel onderzoek naar gedaan.albion schreef:vlinder schreef:Beetje jammer die reacties over die pakjes. Over smaak valt niet te twisten. Geloof mij, wanneer je mij in de keuken zet ben je dankbaar dat Unilever vast de smaak heeft bepaald. Verder zijn wij met z'n tweeën en de pakjes bijna altijd voor 4. Dan bewaar je toch de helft? Je hoeft helemaal niet zo'n heel pak macaroni weg te werken, je bewaart gewoon de helft van de ingrediënten voor de volgende keer.
Daarnaast valt over smaak niet te twisten en zijn wij vaak goedkoper uit dan wanneer we alle speciale ingrediënten die in de recepten staan moeten aanschaffen. Gelukkig zijn wij nergens allergisch voor, maar de stellige meningen hier zijn gelukkig maar meningen.
Roken is slecht, suiker is slecht, vet is slecht, etc. maar over de ingrediënten die in die pakjes zitten daar moet je niet over zeuren, want dat is overdreven. Verdiep je eens in de E-nummers. Daar schrik je van. Er zijn E-nummers en E-nummers (dat weet ik ook wel) Toch zijn die smaakmakers zéér slecht.
Je schreef ergens dat je ADHD had/hebt. Het is wetenschappelijk bewezen dat het uitmaakt wat je eet, waar je drukker van wordt etc.
Het kàn een rol spelen, maar het is niet altijd zo.
En de E nummers.. ach ja, stond er pas niet een artikel in het RD dat het allemaal opgeklopt wordt?
Heeft 't RD het laatste woord?

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
-
Kippensoep vooraf. Daarna gekruide kip, sla (met allerlei lekkere dingetjes erbij), gebakken 'wokjes'. Pudding toe.
Niet moeilijk, maar wel even lekker 'fris'.
Niet moeilijk, maar wel even lekker 'fris'.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Hamburgerdag hier!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Ach, mijn moeder heeft van alles geprobeerd: van E-nummers, tot chocola (zelfs geen chocoijsje op een kinderfeestje), maar hielp niets. Nu doe ik het al jaren met E-nummer, maar zonder medicatie en het gaat helemaal prima...Maar ja er zijn ook kinderen die geen e-nummer krijgen, geen adhd hebben, maar evengoed onhandelbaar zijn zoals ik uit sommige postings opmaak.albion schreef:vlinder schreef:Beetje jammer die reacties over die pakjes. Over smaak valt niet te twisten. Geloof mij, wanneer je mij in de keuken zet ben je dankbaar dat Unilever vast de smaak heeft bepaald. Verder zijn wij met z'n tweeën en de pakjes bijna altijd voor 4. Dan bewaar je toch de helft? Je hoeft helemaal niet zo'n heel pak macaroni weg te werken, je bewaart gewoon de helft van de ingrediënten voor de volgende keer.
Daarbij: van de overheid zijn wel campagnes tegen vet en suiker omdat dit bewezen ziektes met zich meebrengen. Ik heb nog nooit een reclame voorbij zien komen van E-nummers. Als het echt zo afschuwelijk slecht zou zijn zou het wel verboden zijn op de Nederlandse markt, of op de pakjes staan: Dit eten is dodelijk, veroorzaakt .... en is van invloed op....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Precies, ik gebruik zoetstof, optimel pap enzo. Allemaal aspartaam. Dat moet ook gruwelijk ongezond zijn. Ik geloof nooit dat het verkocht zou worden als het echt zo slecht is. Net als met die E-nummers, dat valt allemaal best wel mee.vlinder schreef:Ach, mijn moeder heeft van alles geprobeerd: van E-nummers, tot chocola (zelfs geen chocoijsje op een kinderfeestje), maar hielp niets. Nu doe ik het al jaren met E-nummer, maar zonder medicatie en het gaat helemaal prima...Maar ja er zijn ook kinderen die geen e-nummer krijgen, geen adhd hebben, maar evengoed onhandelbaar zijn zoals ik uit sommige postings opmaak.albion schreef:vlinder schreef:Beetje jammer die reacties over die pakjes. Over smaak valt niet te twisten. Geloof mij, wanneer je mij in de keuken zet ben je dankbaar dat Unilever vast de smaak heeft bepaald. Verder zijn wij met z'n tweeën en de pakjes bijna altijd voor 4. Dan bewaar je toch de helft? Je hoeft helemaal niet zo'n heel pak macaroni weg te werken, je bewaart gewoon de helft van de ingrediënten voor de volgende keer.
Daarbij: van de overheid zijn wel campagnes tegen vet en suiker omdat dit bewezen ziektes met zich meebrengen. Ik heb nog nooit een reclame voorbij zien komen van E-nummers. Als het echt zo afschuwelijk slecht zou zijn zou het wel verboden zijn op de Nederlandse markt, of op de pakjes staan: Dit eten is dodelijk, veroorzaakt .... en is van invloed op....
Hier in ieder geval niet, ik lees geen rdalbion schreef: Heeft 't RD het laatste woord?

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Niet alle E-nummers zijn slecht.
Nee. We kunnen zelfs niet zonder E 300.
Het is goed de gevaarlijke stoffen onder de loep te nemen.
En dan maar eens zien of iedereen vervolgens 100 jaar wordt.
Het is goed de gevaarlijke stoffen onder de loep te nemen.
En dan maar eens zien of iedereen vervolgens 100 jaar wordt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.