Wat voor auto rijden wij?

Havik

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Havik »

Wat bedoel je nu precies te zeggen JVDG? Dat de Traction Avant en de DS wel of niet mooi zijn?

En rijd jij de nieuwste C-Klasse? of een oudere versie?
haaf

Bericht door haaf »

Havik schreef:
jvdg schreef:
Havik schreef: Tjonge, je hebt gelijk, de Ami is ook door Bertone ontworpen. Ik wist niet dat Bertone ook zulke lelijke dingen had ontworpen, valt me toch weer tegen van hem. :slurp
Naja, ieder zo zijn ding blijkt maar weer :huhu
Lelijke dingen? Foei! :barbare
Ik schaam mij niet als nu blijkt dat het door Bertoni ontworpen is en niet door Bertone. Niks 'foei'; gewoon lelijk :D
*Gaat sterkere lenzen overwegen ofzo* Stom verschil van 1 letter. :haha

Overigens, als die Bertoni ook de Traction Avant en de DS heeft ontworpen; dat vind ik wel een prachtige wagens!

Want vinden jullie hier trouwens van de nieuwe lijn die Mercedes momenteel doorvoert. De gril van de auto grijpt terug naar de jaren 80 en begin 90 en de auto's krijgen weer meer statigheid. Ik vind dat ze goed bezig zijn. Dan heb ik het dus vooral over de nieuwe C-Klasse.
Het gaat mij nu dus om het design en niet over 'kopen' en of al dan niet ' het milieubewust zijn' van deze wagens.
De nieuwe C-Klasse is inderdaad een prachtig model. De nieuwe S-klasse trouwens ook.
caprice

Bericht door caprice »

De nieuwe C-klasse.

Afbeelding

Persoonlijk heb ik liever de ster op de motorkap. Dan kun je er tenminste zelf van genieten en gewoon de ster volgen als je de weg niet meer weet.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
refo

Bericht door refo »

Hoe moeten we dat zien in combinatie met je onderschrift?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
caprice

Bericht door caprice »

refo schreef:Hoe moeten we dat zien in combinatie met je onderschrift?
Dat weet ik niet. Die vraag stelde je al eerder. Kijk nog eens terug.

(Ik was niet van plan om zoiets te kopen ofzo, hoor. :fi )
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Havik

Bericht door Havik »

caprice schreef:

En dan nog steeds vind ik het hebben/rijden van een grote en/of dure auto niet zoveel te maken hebben met je christen-zijn. Tenminste het ligt eraan of je die grote auto rijdt om te pochen of omdat je gewoon een autoliefhebber bent natuurlijk maar op deze discussie wil ik eigenlijk helemaal niet doorgaan. Het gaat mij hier om vormgeving en design van auto's. Laten we het daarover hebben, dat is mijns inziens een veel interessanter onderwerp.

@ Caprice. Ja de ster op de moterkap zag er inderdaad erg mooi uit bij de oudere modellen. Is dat er niet i.v.m. de veiligheid van voetgangers afgehaald? Al kan ik me aan de andere kant ook herinneren dat ze daar versies voor hadden met een ster die gemakkelijk om kan buigen.
caprice

Bericht door caprice »

Havik schreef:
caprice schreef:

En dan nog steeds vind ik het hebben/rijden van een grote en/of dure auto niet zoveel te maken hebben met je christen-zijn. Tenminste het ligt eraan of je die grote auto rijdt om te pochen of omdat je gewoon een autoliefhebber bent natuurlijk maar op deze discussie wil ik eigenlijk helemaal niet doorgaan. Het gaat mij hier om vormgeving en design van auto's. Laten we het daarover hebben, dat is mijns inziens een veel interessanter onderwerp.
Nou ja, ik denk maar zo: 'Een ding is nodig'. Je kunt je ook met geoorloofde zaken bezig houden, zoals in de dagen van Noach, toen men huwde, maar men leefde wel ver bij de Heere vandaan.
Havik schreef:@ Caprice. Ja de ster op de moterkap zag er inderdaad erg mooi uit bij de oudere modellen. Is dat er niet i.v.m. de veiligheid van voetgangers afgehaald? Al kan ik me aan de andere kant ook herinneren dat ze daar versies voor hadden met een ster die gemakkelijk om kan buigen.
Nee, toch niet. De standaarduitvoering van de nieuwe C-klasse heeft de ster er ook nog bovenop staan, dus het is niet om die reden. Inderdaad moest Mercedes een oplossing bedenken voor de ster, zodat hij voetgangers niet verwonden kan bij een eventuele aanrijding, maar dat is al geruime tijd, enkele tientallen jaren geleden.
Dr. J.H. Bavinck
Kislev

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
jvdg

Bericht door jvdg »

Havik schreef:Wat bedoel je nu precies te zeggen JVDG? Dat de Traction Avant en de DS wel of niet mooi zijn?

En rijd jij de nieuwste C-Klasse? of een oudere versie?
Ze zijn heel mooi!

Ik rijd in de oude versie, die ook ééns een nieuwe versie was.
jvdg

Bericht door jvdg »

Kislev schreef:Liever een ster in mn ruit dan op de motorkap.
:hum
Jongere

Bericht door Jongere »

Havik schreef:En dan nog steeds vind ik het hebben/rijden van een grote en/of dure auto niet zoveel te maken hebben met je christen-zijn. Tenminste het ligt eraan of je die grote auto rijdt om te pochen of omdat je gewoon een autoliefhebber bent natuurlijk maar op deze discussie wil ik eigenlijk helemaal niet doorgaan. Het gaat mij hier om vormgeving en design van auto's. Laten we het daarover hebben, dat is mijns inziens een veel interessanter onderwerp.
Ok, ik ga er toch nog even op door. :) Ik vind namelijk dat àlles in je leven te maken heeft met je christen-zijn. Ik zeg niks over het feit of je nu wel of niet één of andere auto mag kopen. Maar ik verbaas me er wel eens over dat er maar weinig christenen zijn die met dezelfde vraag "worstelen": is mijn leven / is deze aankoop nu wel verantwoord? Persoonlijk houd ik erg van orgel- en pianospelen. Later zou ik in mijn huis dus ook erg graag mooie instrumenten hebben staan, het liefst een vleugel - dat lijkt me geweldig! Maar kan ik dat wel verantwoorden? Het is een enorme aankoop en gaat denk ik nog wel verder dan een auto (die ook praktisch noodzakelijk kan zijn) en ik weet niet of dat de manier is waarop ik als christen met mijn geld om mag gaan.
Ik weet ook wel dat Jezus de woorden "Een ding ontbreekt u; ga heen, verkoop alles, wat gij hebt, en geef het den armen, en gij zult een schat hebben in den hemel; en kom herwaarts, neem het kruis op, en volg Mij" sprak tegen iemand die nu net op dàt punt zijn boezemzonde had liggen. Ten eerste verbaas ik me op Refoforum altijd wel hoe vaak dit soort discussies worden afgedaan met 'als je je hart er maar niet op zet', zie ook de discussie over het voetbal. En het blijkt dan ècht een refoforum te zijn, want niemand schijnt hier ooit zijn hart ergens op te zetten. :oO En dat terwijl ik in mijn omgeving héél veel refo's zie die juist wèl van andere dingen vol zijn dan van God. Niet dat het heel hun leven bepaald, maar zo zijn er wel meerdere van dat soort kleine hobby's die bij elkaar wel het hele leven kunnen vullen. Maar goed, dat is natuurlijk alleen maar mooi dat dat hier niet voorkomt. ;)
Maar los daarvan, zoals ik zei zal ik niet bepalen of je wel of niet een bepaalde auto mag kopen. Maar toch vind ik het vreemd & jammer dat een bepaalde mentaliteit bij de christenen in Nederland wel heel ver te zoeken is. Misschien zou het goed zijn als er een vervolging zou komen, al weet ik ook wel dat dat geen kleine woorden zijn. Maar de mentaliteit van de eerste christengemeenten is nergens meer te vinden, in Nederland niet tenminste. Terwijl juist die gemeenten zo'n impact hadden op de wereld om hen heen. Die beheersing van het hele leven, die zelfopoffering, wordt ook heel duidelijk samen gezet met de geestelijke bloei van de gemeente:

En zij verkochten hun goederen en have, en verdeelden dezelve aan allen, naar dat elk van node had.
En dagelijks eendrachtelijk in den tempel volhardende, en van huis tot huis brood brekende, aten zij te zamen met verheuging en eenvoudigheid des harten;
En prezen God, en hadden genade bij het ganse volk. En de Heere deed dagelijks tot de Gemeente, die zalig werden.

(...)
En de menigte van degenen, die geloofden, was een hart en een ziel; en niemand zeide, dat iets van hetgeen hij had, zijn eigen ware, maar alle dingen waren hun gemeen.
En de apostelen gaven met grote kracht getuigenis van de opstanding van den Heere Jezus; en er was grote genade over hen allen.
Want er was ook niemand onder hen, die gebrek had; want zovelen als er bezitters waren van landen of huizen, die verkochten zij, en brachten den prijs der verkochte goederen, en legden dien aan de voeten der apostelen.
En aan een iegelijk werd uitgedeeld, naar dat elk van node had.

Bekijk deze aflevering eens. Veel mensen zullen hem een beetje gestoord noemen (dat is hij misschien ook wel). En veel refoforummers zouden denk ik graag een pittig theologisch debat met deze man aangaan. Maar je kunt niet ontkennen dat hetgene waar hij voor gaat zijn hele leven beheerst.
http://player.omroep.nl/?aflID=7382431& ... c153fb919a
caprice

Bericht door caprice »

Dat kan. Ik wil hem er wel voor je inslaan.
:barbare
Dr. J.H. Bavinck
caprice

Bericht door caprice »

caprice schreef:
Dat kan. Ik wil hem er wel voor je inslaan.
:barbare
Geen interesse?
Ik doe het gratis, op aanvraag. :quoi
Laatst gewijzigd door caprice op 25 jul 2008, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Dr. J.H. Bavinck
Marnix

Bericht door Marnix »

Volgens mij hoort ruiten inslaan niet bij de vrucht van de Geest Caprice. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
helma

Bericht door helma »

Jongere schreef:
Havik schreef:En dan nog steeds vind ik het hebben/rijden van een grote en/of dure auto niet zoveel te maken hebben met je christen-zijn. Tenminste het ligt eraan of je die grote auto rijdt om te pochen of omdat je gewoon een autoliefhebber bent natuurlijk maar op deze discussie wil ik eigenlijk helemaal niet doorgaan. Het gaat mij hier om vormgeving en design van auto's. Laten we het daarover hebben, dat is mijns inziens een veel interessanter onderwerp.
Ok, ik ga er toch nog even op door. :) Ik vind namelijk dat àlles in je leven te maken heeft met je christen-zijn. Ik zeg niks over het feit of je nu wel of niet één of andere auto mag kopen. Maar ik verbaas me er wel eens over dat er maar weinig christenen zijn die met dezelfde vraag "worstelen": is mijn leven / is deze aankoop nu wel verantwoord? Persoonlijk houd ik erg van orgel- en pianospelen. Later zou ik in mijn huis dus ook erg graag mooie instrumenten hebben staan, het liefst een vleugel - dat lijkt me geweldig! Maar kan ik dat wel verantwoorden? Het is een enorme aankoop en gaat denk ik nog wel verder dan een auto (die ook praktisch noodzakelijk kan zijn) en ik weet niet of dat de manier is waarop ik als christen met mijn geld om mag gaan.
Ik weet ook wel dat Jezus de woorden "Een ding ontbreekt u; ga heen, verkoop alles, wat gij hebt, en geef het den armen, en gij zult een schat hebben in den hemel; en kom herwaarts, neem het kruis op, en volg Mij" sprak tegen iemand die nu net op dàt punt zijn boezemzonde had liggen. Ten eerste verbaas ik me op Refoforum altijd wel hoe vaak dit soort discussies worden afgedaan met 'als je je hart er maar niet op zet', zie ook de discussie over het voetbal. En het blijkt dan ècht een refoforum te zijn, want niemand schijnt hier ooit zijn hart ergens op te zetten. :oO En dat terwijl ik in mijn omgeving héél veel refo's zie die juist wèl van andere dingen vol zijn dan van God. Niet dat het heel hun leven bepaald, maar zo zijn er wel meerdere van dat soort kleine hobby's die bij elkaar wel het hele leven kunnen vullen. Maar goed, dat is natuurlijk alleen maar mooi dat dat hier niet voorkomt. ;)
Maar los daarvan, zoals ik zei zal ik niet bepalen of je wel of niet een bepaalde auto mag kopen. Maar toch vind ik het vreemd & jammer dat een bepaalde mentaliteit bij de christenen in Nederland wel heel ver te zoeken is. Misschien zou het goed zijn als er een vervolging zou komen, al weet ik ook wel dat dat geen kleine woorden zijn. Maar de mentaliteit van de eerste christengemeenten is nergens meer te vinden, in Nederland niet tenminste. Terwijl juist die gemeenten zo'n impact hadden op de wereld om hen heen. Die beheersing van het hele leven, die zelfopoffering, wordt ook heel duidelijk samen gezet met de geestelijke bloei van de gemeente:

En zij verkochten hun goederen en have, en verdeelden dezelve aan allen, naar dat elk van node had.
En dagelijks eendrachtelijk in den tempel volhardende, en van huis tot huis brood brekende, aten zij te zamen met verheuging en eenvoudigheid des harten;
En prezen God, en hadden genade bij het ganse volk. En de Heere deed dagelijks tot de Gemeente, die zalig werden.

(...)
En de menigte van degenen, die geloofden, was een hart en een ziel; en niemand zeide, dat iets van hetgeen hij had, zijn eigen ware, maar alle dingen waren hun gemeen.
En de apostelen gaven met grote kracht getuigenis van de opstanding van den Heere Jezus; en er was grote genade over hen allen.
Want er was ook niemand onder hen, die gebrek had; want zovelen als er bezitters waren van landen of huizen, die verkochten zij, en brachten den prijs der verkochte goederen, en legden dien aan de voeten der apostelen.
En aan een iegelijk werd uitgedeeld, naar dat elk van node had.
Ik herken je helemaal hierin Jongere.
Randy Alcorn heeft hier waardevolle dingen over geschreven in "Verborgen Rijkdom"
Plaats reactie