Bij de ongelooflijke podcast had ze interessante dingen te zeggen. Zij is vertrouwen in verzorgingsstaat wel behoorlijk kwijt.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Daar is natuurlijk ook alle reden toe. Dat geldt voor mij ook.
Meerdere dingen houden mij tegen. Allereerst financiën; geneeskunde is een fulltime studie. Ik zou voor enkele jaren moeten stoppen met werken, terwijl de kinderen de duurste jaren naderen. Daarnaast ben ik nu altijd voor de kinderen bereikbaar. Ik kan om hun afspraken heen plannen en werk meestal thuis. En ook niet onbelangrijk; mijn man begint in april aan een opleiding. Hij zal daarvoor meerdere malen een periode extern verblijven. Dus al met al past het nu niet in mijn leven.Tiberius schreef: ↑20 dec 2024, 08:19Wat houdt je tegen om het alsnog te doen?merel schreef: ↑19 dec 2024, 23:11Rauw en aangrijpend! En opnieuw een beetje spijt dat ik geen geneeskunde heb gestudeerd.
Er was pas een regionale bijeenkomst van para medici. Zij zijn ook zeer verontrust. Wat echt schokkend was, was het verhaal van iemand die bij (de) zorgverzekeringen werkt.
Wat een cadeaus en personeel uitjes kwamen daar voorbij, mijn collega was helemaal onthutst. Er is een behoorlijke scheefgroei gaande.
Ik heb het maar deels. Dat veel dingen niet werken is duidelijk, maar ik heb nog wel de hoop dat dingen kunnen werken. Daarom ben ik ook zo voor systemen zonder toeslagen en voor regels met zo min mogelijk uitzonderingen. Hoe eenvoudiger, hoe minder er gecontroleerd moet worden en hoe minder fraudegevoelig een systeem is, waardoor vertrouwen kan groeien en de kosten minder in de bureaucratie gaan zitten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Wat voor cadeaus en wat voor uitjes?Terri schreef: ↑20 dec 2024, 14:23Er was pas een regionale bijeenkomst van para medici. Zij zijn ook zeer verontrust. Wat echt schokkend was, was het verhaal van iemand die bij (de) zorgverzekeringen werkt.
Wat een cadeaus en personeel uitjes kwamen daar voorbij, mijn collega was helemaal onthutst. Er is een behoorlijke scheefgroei gaande.
Ik herken dit niet. Het is bij meestal karigheid troef.Terri schreef: ↑20 dec 2024, 14:23Er was pas een regionale bijeenkomst van para medici. Zij zijn ook zeer verontrust. Wat echt schokkend was, was het verhaal van iemand die bij (de) zorgverzekeringen werkt.
Vandaag in de Volkskrant nog een stuk over een verpleeghuis in Amsterdam gelezen. Schokkend.
-
Bescherm je brein tegen dementie van Reginald Deschepper.
Oeh, dat klinkt erg interessant en wakkert mijn interesse alleen nog maar meer aan. Dank je wel.merel schreef: ↑19 dec 2024, 23:11Rauw en aangrijpend! En opnieuw een beetje spijt dat ik geen geneeskunde heb gestudeerd.
Dank ook @parsifal voor het noemen van de podcast, die ga ik zeker luisteren.
O dat is wel een boek voor mij. Dank voor de tip.
-
Dat hoop ik niet. Maar dat weet je nooit. Ik maak mij er in ieder geval wel eens zorgen om, zeker als ik weer heel vergeetachtig ben.
-
Gelukkig en herkenbaar, maar vergeten kan ook komen door een overvol brein, als je ouder word zit er veel info in en kan geheugen of dingen terug roepen moeilijk worden. Gelukkig hoeft dat geen dementie te zijn maar de gedachte dat dementie kan is vervelend en onzeker.