Wat voor auto rijden wij?

Havik

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Havik »

Kislev schreef:
Havik schreef:Met een naam als Caprice denk ik toch maar aan 1 auto; Chevrolet Caprice. Prachtige wagens zijn dat.
Misschien wel prachtig maar niet echt best. Maar daar heb ik al eens eerder een uiteenzetting van gegeven. :langue En zoals ik al elders opmerkte: deze is sinds kort ook in de familie:

[ afbeelding van een Citroën Ami ]
Sorry hoor Kislev, jij bekritiseert een Amerikaanse auto en vervolgens kom je aanzetten met deze Franse, euhm, rommel uit het jaar nul! :quoi En als je het over zuinigheid en milieu hebt, goed, daar moet je geen Amerikaan voor kopen maar ook daar scoort zo'n oude Citroën niet al te best op.
Ik zie auto's gewoon als mooie apparaten. Zo'n Citroën Ami heeft zeker ook zijn charme maar kwa 'looks' wint een Chevrolet Caprice het toch hoor. :)
haaf

Bericht door haaf »

Voorlopig houd ik het nog op mn oude trouwe Mercedes 190D
Kislev

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
jvdg

Bericht door jvdg »

Kislev schreef:
Havik schreef:Sorry hoor Kislev, jij bekritiseert een Amerikaanse auto en vervolgens kom je aanzetten met deze Franse, euhm, rommel uit het jaar nul! :quoi En als je het over zuinigheid en milieu hebt, goed, daar moet je geen Amerikaan voor kopen maar ook daar scoort zo'n oude Citroën niet al te best op.
Een Chevrolet Caprice Classic uit 1992,
een 5 liter V8 met 2 klepjes per cilinder,
en een geweldige 174 pk.

Een Citroen XM V6.12 uit 1992,
een 3 liter V6 ook met 2 klepjes per cilinder,
170 pk!!!!

2 liter verschil en bijna geen vermogenswinst voor de Amerikaan. Het enige grote verschil is het koppel dat is 347nm voor de Chevy en 235nm voor de XM. Maar daar staat weer tegenover dat de Chevy 1846 kg weegt tegenover 1444kg van de XM.
Hetzelfde is weer terug te zien in de acceleratietijden en topsnelheden.
0-100 voor de chevy = 12 seconden
0-100 voor de XM = 10.9 seconden

Topsnelheden:
XM = 220
Chevy = 175

Om over het verschil in brandstofverbruik nog maar te zwijgen waarschijnlijk.

DIE FRANSE ROMMEL VALT DUS WEL MEE!
Ik zie auto's gewoon als mooie apparaten. Zo'n Citroën Ami heeft zeker ook zijn charme maar kwa 'looks' wint een Chevrolet Caprice het toch hoor. :)
Tsja, over een slechte smaak valt niet te twisten.
Humm, ik rijd maar in een MB 180C Combi, en ben dik tevreden............
Havik

Bericht door Havik »

@Kislev: Ach ja, dat die Amerikanen er een aparte visie op na houden wat verbruik en vermogen betreft, dat is waar en wel algemeen bekend. Voor fijnzinnige bochtentechniek moet je ook geen Amerikaanse auto kopen. Fijn toch, typisch Amerikaans. :)) Jij hebt het overigens nu wel over een XM, een notabene door Bertone ontworpen auto, in plaats van een Ami waarvan je het plaatje eerder toonde. Kom op Kislev, geef op z'n minst toe een Citroën Ami niet mooi vanwege z'n design alleen omdat het een klassieker is en daardoor zo zijn charme heeft. :)
caprice

Bericht door caprice »

Havik schreef:bochtentechniek
Bochtengepiep.

Die oude GMC die ik reed in elk geval wel. En dan hoef je nog niet eens zo lomp te doen of hard te rijden.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Havik

Bericht door Havik »

caprice schreef:
Havik schreef:bochtentechniek
Bochtengepiep.

Die oude GMC die ik reed in elk geval wel. En dan hoef je nog niet eens zo lomp te doen of hard te rijden.
heeft Caprice dan toch een voorliefde voor Amerikaanse auto's?
haaf

Bericht door haaf »

jvdg schreef:
Kislev schreef:
Havik schreef:Sorry hoor Kislev, jij bekritiseert een Amerikaanse auto en vervolgens kom je aanzetten met deze Franse, euhm, rommel uit het jaar nul! :quoi En als je het over zuinigheid en milieu hebt, goed, daar moet je geen Amerikaan voor kopen maar ook daar scoort zo'n oude Citroën niet al te best op.
Een Chevrolet Caprice Classic uit 1992,
een 5 liter V8 met 2 klepjes per cilinder,
en een geweldige 174 pk.

Een Citroen XM V6.12 uit 1992,
een 3 liter V6 ook met 2 klepjes per cilinder,
170 pk!!!!

2 liter verschil en bijna geen vermogenswinst voor de Amerikaan. Het enige grote verschil is het koppel dat is 347nm voor de Chevy en 235nm voor de XM. Maar daar staat weer tegenover dat de Chevy 1846 kg weegt tegenover 1444kg van de XM.
Hetzelfde is weer terug te zien in de acceleratietijden en topsnelheden.
0-100 voor de chevy = 12 seconden
0-100 voor de XM = 10.9 seconden

Topsnelheden:
XM = 220
Chevy = 175

Om over het verschil in brandstofverbruik nog maar te zwijgen waarschijnlijk.

DIE FRANSE ROMMEL VALT DUS WEL MEE!
Tsja, over een slechte smaak valt niet te twisten.
Humm, ik rijd maar in een MB 180C Combi, en ben dik tevreden............
Tja. MB rijders zijn toch altijd tevereden?
Ik wel tenminste..
caprice

Bericht door caprice »

Havik schreef:heeft Caprice dan toch een voorliefde voor Amerikaanse auto's?
Eerst wel ja.

Maar toen kwam hij ergens achter...
haaf schreef:Tja. MB rijders zijn toch altijd tevereden?
Ik wel tenminste..
En nog steeds tevreden. ::salut
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Kislev

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Havik

Bericht door Havik »

Kislev schreef:
Havik schreef:@Kislev: Ach ja, dat die Amerikanen er een aparte visie op na houden wat verbruik en vermogen betreft, dat is waar en wel algemeen bekend. Voor fijnzinnige bochtentechniek moet je ook geen Amerikaanse auto kopen. Fijn toch, typisch Amerikaans. :)) Jij hebt het overigens nu wel over een XM, een notabene door Bertone ontworpen auto, in plaats van een Ami waarvan je het plaatje eerder toonde. Kom op Kislev, geef op z'n minst toe een Citroën Ami niet mooi vanwege z'n design alleen omdat het een klassieker is en daardoor zo zijn charme heeft. :)
De Ami is anders wel door Bertoni ontworpen! Het is iig een uitgesproken auto (of lelijk of mooi) meer dan een Caprice. De Caprice zal die status nooit bereiken. De ami is een typisch relict uit de jaren zestig.
Tjonge, je hebt gelijk, de Ami is ook door Bertone ontworpen. Ik wist niet dat Bertone ook zulke lelijke dingen had ontworpen, valt me toch weer tegen van hem. :slurp
Naja, ieder zo zijn ding blijkt maar weer :huhu
Kislev

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
jvdg

Bericht door jvdg »

Havik schreef: Tjonge, je hebt gelijk, de Ami is ook door Bertone ontworpen. Ik wist niet dat Bertone ook zulke lelijke dingen had ontworpen, valt me toch weer tegen van hem. :slurp
Lelijke dingen? Foei! :barbare
Havik

Bericht door Havik »

jvdg schreef:
Havik schreef: Tjonge, je hebt gelijk, de Ami is ook door Bertone ontworpen. Ik wist niet dat Bertone ook zulke lelijke dingen had ontworpen, valt me toch weer tegen van hem. :slurp
Ik schaam mij niet als nu blijkt dat het door Bertoni ontworpen is en niet door Bertone. Niks 'foei'; gewoon lelijk :D
*Gaat sterkere lenzen overwegen ofzo* Stom verschil van 1 letter. :haha

Overigens, als die Bertoni ook de Traction Avant en de DS heeft ontworpen; dat vind ik wel een prachtige wagens!

Want vinden jullie hier trouwens van de nieuwe lijn die Mercedes momenteel doorvoert. De gril van de auto grijpt terug naar de jaren 80 en begin 90 en de auto's krijgen weer meer statigheid. Ik vind dat ze goed bezig zijn. Dan heb ik het dus vooral over de nieuwe C-Klasse.
Het gaat mij nu dus om het design en niet over 'kopen' en of al dan niet ' het milieubewust zijn' van deze wagens.
jvdg

Bericht door jvdg »

Havik schreef:
jvdg schreef:
Ik schaam mij niet als nu blijkt dat het door Bertoni ontworpen is en niet door Bertone. Niks 'foei'; gewoon lelijk :D
*Gaat sterkere lenzen overwegen ofzo* Stom verschil van 1 letter. :haha

Overigens, als die Bertoni ook de Traction Avant en de DS heeft ontworpen; dat vind ik wel een prachtige wagens!

Want vinden jullie hier trouwens van de nieuwe lijn die Mercedes momenteel doorvoert. De gril van de auto grijpt terug naar de jaren 80 en begin 90 en de auto's krijgen weer meer statigheid. Ik vind dat ze goed bezig zijn. Dan heb ik het dus vooral over de nieuwe C-Klasse.
Het gaat mij nu dus om het design en niet over 'kopen' en of al dan niet ' het milieubewust zijn' van deze wagens.
Eerlijk gezegd snap ik niet wat je bedoelt.
Ik rijd C-klasse, maar die Citroens zou ik niet versmaad hebben.
Elk merk z'n eigen design.
Daar kun je niet over twisten.
Plaats reactie