Luther schreef:Johannes van Dijk schreef:Past hij niet,dan word hij passend gemaakt(of past zich aan).Of hij is na 3 jaar weer weg. Mogelijkheden zat.
Poeh... dat zijn geen fraaie opmerkingen, Johannes! Daar is het werk in Gods Koninkrijk veel te heilig voor, en de verantwoordelijkheid voor prediker en gemeente veel te groot.
Ten eerste bedoel ik passend gemaakt door de Heere! Want zou Hij een knecht,leraar naar een plaats sturen,waar deze voor menselijke begrippen niet past?En zeker is Gods Koninkrijk een heilige zaak. Maar wou jij beweren dat er in dat koninkrijk niet veel mensenwerk vertoond word? Heb jij al eens gelet,zoals ik altijd de gewoonte heb,bij aankomst bij een kerk,naar de parkeerplaats van de predikant te kijken? Om vervolgens te zien met wat voor een (grote slee) auto zij naar de kerk komen? Ook daarin rangschik ik de predikanten.Dat zal je ook wel weer afkeuren,maar bij mij zakken ze al een stuk voor ze gepreekt hebben,indien ze in een auto rijden van om en nabij een ton,of zelfs nog duurder! Denk je dat er voldoende beseft word hoe groot de verantwoording van prediker en gemeente is,beste Luther?