Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over? [3]
Hij is een tijdje geleden bij ons voorgegaan: Kanselruil, zullen we maar zeggen...Mara schreef:Maleachi 4 vers 5 en 6: 5 Zie, Ik zend ulieden den profeet Elía, eer dat die grote en die vreselijke dag des HEEREN komen zal.
6 En hij zal het hart der vaders tot de kinderen wederbrengen, en het hart der kinderen tot hun vaders, opdat Ik niet kome en de aarde met den ban sla.
ds. J.M.D. de Heer (ik had deze dominee nog niet eerder beluisterd)
Indringende preek, separerend.
A.S. Zondag weer een 'kanselruil', dan hebben we twee keer ds. G. Hoogerland.
In de avonddienst hoopt ds. Hoogerland een kleinkind van hem te dopen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Rijssen en Middelburg liggen ver van elkaar.-DIA- schreef:Hij is een tijdje geleden bij ons voorgegaan: Kanselruil, zullen we maar zeggen...Mara schreef:Maleachi 4 vers 5 en 6: 5 Zie, Ik zend ulieden den profeet Elía, eer dat die grote en die vreselijke dag des HEEREN komen zal.
6 En hij zal het hart der vaders tot de kinderen wederbrengen, en het hart der kinderen tot hun vaders, opdat Ik niet kome en de aarde met den ban sla.
In de avonddienst hoopt ds. Hoogerland een kleinkind van hem te dopen.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Rijssen en Stolwijk liggen iets minder ver uit elkaar.Mara schreef:Rijssen en Middelburg liggen ver van elkaar.-DIA- schreef:Hij is een tijdje geleden bij ons voorgegaan: Kanselruil, zullen we maar zeggen...Mara schreef:Maleachi 4 vers 5 en 6: 5 Zie, Ik zend ulieden den profeet Elía, eer dat die grote en die vreselijke dag des HEEREN komen zal.
In de avonddienst hoopt ds. Hoogerland een kleinkind van hem te dopen.Ik weet niet of dit alleen in afstand zo is.
Lees ik het verkeerd soms. Ik las het dat ds. de Heer ruilde met de ds. van Rijssen.Tiberius schreef:Rijssen en Stolwijk liggen iets minder ver uit elkaar.Mara schreef:Rijssen en Middelburg liggen ver van elkaar.-DIA- schreef:Hij is een tijdje geleden bij ons voorgegaan: Kanselruil, zullen we maar zeggen...Mara schreef:Maleachi 4 vers 5 en 6: 5 Zie, Ik zend ulieden den profeet Elía, eer dat die grote en die vreselijke dag des HEEREN komen zal.
In de avonddienst hoopt ds. Hoogerland een kleinkind van hem te dopen.Ik weet niet of dit alleen in afstand zo is.
Maar dat is dan dus niet zo.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ok, dan is het duidelijk.Mara schreef:Lees ik het verkeerd soms. Ik las het dat ds. de Heer ruilde met de ds. van Rijssen.
Ik las kanselruil tussen ds. Hoogerland met de predikant van Rijssen.
Zo bedoelde Dia het dacht ik.
Even ter verduidelijking.Tiberius schreef:Ok, dan is het duidelijk.Mara schreef:Lees ik het verkeerd soms. Ik las het dat ds. de Heer ruilde met de ds. van Rijssen.
We hebben een zondag ds. De Heer gehad, dat was i.v.m. het hertalingsproject van
Korte Lessen over Kort Begrip, waar ds. van Dieren samen met ds. de Heer momenteel
samen mee bezig zijn.
A.S. Zondag preekt ds. van Dieren in zijn eerste gemeente, (zijn vrije zondag) en is
ds. G. Hoogerland die zondag bij ons, zodat ds. Hoogerland dan in de avonddienst
tevens een kleinkind kan dopen.
Als die hertaling in het Stolwijks gaat worden, verstaat nog niemand het.-DIA- schreef:Even ter verduidelijking.Tiberius schreef:Ok, dan is het duidelijk.Mara schreef:Lees ik het verkeerd soms. Ik las het dat ds. de Heer ruilde met de ds. van Rijssen.
We hebben een zondag ds. De Heer gehad, dat was i.v.m. het hertalingsproject van
Korte Lessen over Kort Begrip, waar ds. van Dieren samen met ds. de Heer momenteel
samen mee bezig zijn.
A.S. Zondag preekt ds. van Dieren in zijn eerste gemeente, (zijn vrije zondag) en is
ds. G. Hoogerland die zondag bij ons, zodat ds. Hoogerland dan in de avonddienst
- Johann Gottfried Walther
Daarom doen ze het in het Rijssensrefo schreef:Als die hertaling in het Stolwijks gaat worden, verstaat nog niemand het.-DIA- schreef:Even ter verduidelijking.Tiberius schreef:Ok, dan is het duidelijk.Mara schreef:Lees ik het verkeerd soms. Ik las het dat ds. de Heer ruilde met de ds. van Rijssen.
samen mee bezig zijn.

Ik vind het sowieso niet nodig dat het KB hertaald wordt.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Niet KB maar KLoKB.
Vraag me af wat het GBS vindt van dat hertalen.
Zeker nu blijkt dat dat op zondag plaatsvindt.
Zal niet veel verschillen van het Gouds, dus dat levert voor mij geen problemen op.refo schreef:Als die hertaling in het Stolwijks gaat worden, verstaat nog niemand het.-DIA- schreef:Even ter verduidelijking.Tiberius schreef:Ok, dan is het duidelijk.Mara schreef:Lees ik het verkeerd soms. Ik las het dat ds. de Heer ruilde met de ds. van Rijssen.
samen mee bezig zijn.
Of neigt het misschien iewat naar het Waddinxveens?
Voor de duidelijkheid het gaat niet om het Kort Begrip zelf, maar omrefo schreef:Niet KB maar KLoKB.
het boekje van ds. Kersten: Korte Lessen over Kort Begrip.
Dat laatste zinnetje was me ontgaan.refo schreef:Niet KB maar KLoKB.
Dat zal vast niet op zondag gebeuren, dat denk ik toch niet.
Het hoe en waarom van de 'kanselruil' weet ik zelf niet,
alleen dat het te maken met dit hertaalwerk.
Morgendienst: Mattheüs 1:1-25 tekst vs 21
Drie wegen naar Bethlehem.
1.De weg van Rome naar Bethlehem.
2.De weg van Nazareth naar Bethlehem.
3.De weg van ons hart naar Bethlehem.
Nu verwachtend uitzien naar de kerstpreken.
Middagdienst:Jesaja 7:1-16 Mattheüs 1:18-25 tekst vs22 en 2321 En zij zal een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten JEZUS; want Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.
's avonds een preek gelezen van ds C.Smits uit de bundel Profetie en vervulling over Lukas 2:1-722 En dit alles is geschied, opdat vervuld zou worden, hetgeen van den Heere gesproken is, door den profeet, zeggende:
23 Ziet, de maagd zal zwanger worden , en een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten Emmanuel; hetwelk is, overgezet zijnde, God met ons.
Drie wegen naar Bethlehem.
1.De weg van Rome naar Bethlehem.
2.De weg van Nazareth naar Bethlehem.
3.De weg van ons hart naar Bethlehem.
Nu verwachtend uitzien naar de kerstpreken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wij hadden gisterenmorgen adventpreek uit Lukas 1, en gisteravond H.C. zondag 52.
In de middagdienst werd er een preek gelezen van ds. J. Baaijens uit Gen. 18:14a.
In de middagdienst werd er een preek gelezen van ds. J. Baaijens uit Gen. 18:14a.