Hoeveel kilogram dan méér?Ouddorp schreef:Statistisch gezien hebben de GGiN en de HHG veel meer hun zwaartepunt op de Veluwe dan de GG.
Beroepingswerk discussie [2]
- Wandelende
- Inactief
Re: Beroepingswerk discussie [2]
(~)
Waarschijnlijk meer mensen met 'overgewicht' op de VeluweWandelende schreef:Hoeveel kilogram dan méér?Ouddorp schreef:Statistisch gezien hebben de GGiN en de HHG veel meer hun zwaartepunt op de Veluwe dan de GG.

Nu kand. W. Mouw nog...dan is het weer een jaar lang rustig op beroepingsgebied bij de GG voor wat betreft kandidaten. Zou men in Uddel nu kand. W. Mouw toch nog gaan zetten op het tweetal met ds. C.A. van Dieren? Eerst was het tweetal daar: ds. C.A. van Dieren en kand. J. de Kok.
De gemeenten die nog moeten beroepen, o.a. vanavond nog een aantal, moeten snel andere keuzes gaan maken. Dat kan en mag ook, want elke kerkenraad heeft autonome macht in dat soort zaken.
De gemeenten die nog moeten beroepen, o.a. vanavond nog een aantal, moeten snel andere keuzes gaan maken. Dat kan en mag ook, want elke kerkenraad heeft autonome macht in dat soort zaken.
-
- Verbannen
Nou,en ik dan op Flakkee met 125 kilo???Terri schreef:Waarschijnlijk meer mensen met 'overgewicht' op de VeluweWandelende schreef:Hoeveel kilogram dan méér?Ouddorp schreef:Statistisch gezien hebben de GGiN en de HHG veel meer hun zwaartepunt op de Veluwe dan de GG.

Hopelijk kand. Mouw dan naar Ouddorp. De nood in onze classis (Tholen) is ook zo groot!!!Moderamen schreef:Ik snap niet waar jij je druk over maakt. Tot nu toe klopte het 2 maal, ook zonder verifieerbare bron.
Overigens betekent verifieerbaar dat je zelfs niet kan zeggen 'ik weet dit van een kerkenraadslid uit Ermelo', we worden hier toch niet verplicht om ouderlingen bij de naam te gaan noemen zodat andere forummers het kunnen controleren? Anderzijds moeten we oppassen wanneer iets niet klopt, dat is natuurlijk pijnlijk.Het gaat inderdaad weer erg snel. Classis Barneveld boft maar. Hopelijk kan er ook nog een naar classis Ridderkerk of Rotterdam i.v.m. tekort daar.Luther schreef: Dat klopt.
Mag ik nog wel toevoegen dat ik het eigenlijk vreemd vind dat kandidaten zo snel een beroep aannemen.
Laat het even bezinken, ook als je het weet, beproef het eens een week of langer.
Maar goed... dit zal ik wel nooit begrijpen.
Dan zal hij daar wel beroepen moeten worden.Joostw schreef:Hopelijk kand. Mouw dan naar Ouddorp. De nood in onze classis (Tholen) is ook zo groot!!!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ja inderdaad! Dat verwacht ik wel.Luther schreef:Dan zal hij daar wel beroepen moeten worden.Joostw schreef:Hopelijk kand. Mouw dan naar Ouddorp. De nood in onze classis (Tholen) is ook zo groot!!!
-
- Verbannen
Kand .Mouw word straks overal beroepen,want de andere drie hebben al hun plaatsje.De nood word niet opgelost door een kand.Mouw hoor vrienden.Laten we nuchter blijven en waken. Ik hoop en bid nog steeds dat Ds.Pater naar Middelharnis mag komen. Het welzijn van een gemeente hangt echt niet af van een predikant. Arme gemeente waar dat wél het geval is. God houdt Zijn Kerk in stand! Zeker en vast.(...zo zeggen de Belgen het) Met of zonder predikant.Luther schreef:Dan zal hij daar wel beroepen moeten worden.Joostw schreef:Hopelijk kand. Mouw dan naar Ouddorp. De nood in onze classis (Tholen) is ook zo groot!!!
Moet ie wel bij de gemeente passen.Johannes van Dijk schreef:Kand .Mouw word straks overal beroepen,want de andere drie hebben al hun plaatsje.
-
- Verbannen
Of hij past bij de gemeente speelt toch een ondergeschikte rol als het goed ligt?Moderamen schreef:Moet ie wel bij de gemeente passen.Johannes van Dijk schreef:Kand .Mouw word straks overal beroepen,want de andere drie hebben al hun plaatsje.
Ach Noord-Nederland (Noord-Holland, Friesland, Groningen), Ridderkerk en niet te vergeten Rotterdam: dat zou ook niet vervelend zijn.Joostw schreef:Ja inderdaad! Dat verwacht ik wel.Luther schreef:Dan zal hij daar wel beroepen moeten worden.Joostw schreef:Hopelijk kand. Mouw dan naar Ouddorp. De nood in onze classis (Tholen) is ook zo groot!!!
In Zeeland en op de Veluwe hebben ze er wel genoeg

Nou 3 predikanten in de classis is niet veel! Gezien de vele gemeenten in de classis zou het wel mooi zijn als er een predikant of meerdere bij zouden komen. Ja Pater zou ook wel inderdaad in Middelharnis passen. Ben benieuwd of hij daar beroepen gaat worden...Johannes van Dijk schreef:Kand .Mouw word straks overal beroepen,want de andere drie hebben al hun plaatsje.De nood word niet opgelost door een kand.Mouw hoor vrienden.Laten we nuchter blijven en waken. Ik hoop en bid nog steeds dat Ds.Pater naar Middelharnis mag komen. Het welzijn van een gemeente hangt echt niet af van een predikant. Arme gemeente waar dat wél het geval is. God houdt Zijn Kerk in stand! Zeker en vast.(...zo zeggen de Belgen het) Met of zonder predikant.Luther schreef:Dan zal hij daar wel beroepen moeten worden.Joostw schreef:Hopelijk kand. Mouw dan naar Ouddorp. De nood in onze classis (Tholen) is ook zo groot!!!
Flakkee is geen Zeeland. Behoort wel bij classis Tholen maar op Flakkee staat maar 1 predikant.JCRyle schreef:Ach Noord-Nederland (Noord-Holland, Friesland, Groningen), Ridderkerk en niet te vergeten Rotterdam: dat zou ook niet vervelend zijn.Joostw schreef:Ja inderdaad! Dat verwacht ik wel.Luther schreef:Dan zal hij daar wel beroepen moeten worden.Joostw schreef:Hopelijk kand. Mouw dan naar Ouddorp. De nood in onze classis (Tholen) is ook zo groot!!!
Dat klopt. En zeg dat niet op Flakkee, dan heb je ruzie...Joostw schreef:Flakkee is geen Zeeland. Behoort wel bij classis Tholen maar op Flakkee staat maar 1 predikant.JCRyle schreef:Ach Noord-Nederland (Noord-Holland, Friesland, Groningen), Ridderkerk en niet te vergeten Rotterdam: dat zou ook niet vervelend zijn.Joostw schreef:
Ja inderdaad! Dat verwacht ik wel.

Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Haha ja inderdaad!Nasrani schreef:Dat klopt. En zeg dat niet op Flakkee, dan heb je ruzie...Joostw schreef:Flakkee is geen Zeeland. Behoort wel bij classis Tholen maar op Flakkee staat maar 1 predikant.JCRyle schreef:Ach Noord-Nederland (Noord-Holland, Friesland, Groningen), Ridderkerk en niet te vergeten Rotterdam: dat zou ook niet vervelend zijn.Joostw schreef:
Ja inderdaad! Dat verwacht ik wel.