Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
Rijst met kip/tandoori samen met kip/madras met chinese roerbakgroenten.
Aanrader!
Aanrader!
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
huisman schreef:en hamburgers ipv gehakt en..... komkommersJolandaOudshoorn schreef:Bijna hetzelfde hier, alleen bonen ipv rode biet.MarthaMartha schreef:aardappelen, rode bieten met uitjes, gehakt...
(eigenlijk niks met dit warme weer)
Tja, "de komkommertijd is aangebroken" is dus geen tactische opmerking voor de komende zomer.
aardappelen, booontjes/worteltjes, kip
Gewoon heerlijk hollands!
Gewoon heerlijk hollands!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
aardappelen, boontjes en een hamburger.... Heerlijk. O ja en een krentebol. 

bami met babi pangang
Alleen de volgende x de reepjes wat dunner snijden! Nu was 't vlees in de babi pangang errrg droog
Alleen de volgende x de reepjes wat dunner snijden! Nu was 't vlees in de babi pangang errrg droog
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Korter bakken kan ook helpen... als je eerst het vlees bakt en dan de groenten erbij en zo zit het vlees eigenlijk te lang in de pan. Je kan dat dan oplossen door het vlees (hamlappen neem ik aan) in een aparte pan met wat olie te bakken tot het een mooi kleurtje heeft, en dan op het laatst door de saus te doen.
Ik heb trouwens een lekker recept om zelf babi pangang te maken, zonder pakjes (met o.a. appelstroop, ketjap, bruine suiker en sambal)
Ik heb trouwens een lekker recept om zelf babi pangang te maken, zonder pakjes (met o.a. appelstroop, ketjap, bruine suiker en sambal)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik maak weleens babi pangang voor luie mensen. Met een pakje. Vlees (hamlap of die mooiere varkensdingengevallen die pas bij de C1000 in de euroactie waren) in reepjes knippen (vlees snijden vind ik een snertklusje, knippen gaat veel makkelijker/sneller), lekker lang marineren, met ruim olie en uiteraard het kruidenzakje. Niet zo zuunig met drie eetlepeltjes olie, maar gewoon een flinke scheut. Daarna gooi ik het in een ovenschaal en gaat het de oven in. Da's weer één pan minder om op te letten. Dan hoef je alleen nog maar rijst/bami te koken, groente te wokken en het sausje te koken. Dat hoeft niet eens allemaal tegelijk. Als het vlees er gaar uitziet (bruine randjes), vis ik het uit de oven, sausje erover en klaar. Met een beetje plannen is de rest dan ook klaar. Groente houd ik apart, want die proef je niet meer als je er eerst saus overheen giet.Marnix schreef:Korter bakken kan ook helpen... als je eerst het vlees bakt en dan de groenten erbij en zo zit het vlees eigenlijk te lang in de pan. Je kan dat dan oplossen door het vlees (hamlappen neem ik aan) in een aparte pan met wat olie te bakken tot het een mooi kleurtje heeft, en dan op het laatst door de saus te doen.
Een verrassing wat we vanavond eten. 

Zita, ik ben ook wel eens zo'n luie kok, nog luier dan jijZita schreef:Ik maak weleens babi pangang voor luie mensen. Met een pakje. Vlees (hamlap of die mooiere varkensdingengevallen die pas bij de C1000 in de euroactie waren) in reepjes knippen (vlees snijden vind ik een snertklusje, knippen gaat veel makkelijker/sneller), lekker lang marineren, met ruim olie en uiteraard het kruidenzakje. Niet zo zuunig met drie eetlepeltjes olie, maar gewoon een flinke scheut. Daarna gooi ik het in een ovenschaal en gaat het de oven in. Da's weer één pan minder om op te letten. Dan hoef je alleen nog maar rijst/bami te koken, groente te wokken en het sausje te koken. Dat hoeft niet eens allemaal tegelijk. Als het vlees er gaar uitziet (bruine randjes), vis ik het uit de oven, sausje erover en klaar. Met een beetje plannen is de rest dan ook klaar. Groente houd ik apart, want die proef je niet meer als je er eerst saus overheen giet.Marnix schreef:Korter bakken kan ook helpen... als je eerst het vlees bakt en dan de groenten erbij en zo zit het vlees eigenlijk te lang in de pan. Je kan dat dan oplossen door het vlees (hamlappen neem ik aan) in een aparte pan met wat olie te bakken tot het een mooi kleurtje heeft, en dan op het laatst door de saus te doen.

Ik haal nl bij de slager, fricandeau, ik laat dat heel dik snijden (halve cm per plak) De slager bereidt deze fricandeau zelf, anders zou ik het ook niet doen. Hij is nl zonder zout ! Ik eet hem ook zonder zout, de rest van het gezin strooit er zout op.
Van die plakken zijn heel makkelijk reepjes te snijden, even opwarmen in de saus.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marnix schreef:Korter bakken kan ook helpen... als je eerst het vlees bakt en dan de groenten erbij en zo zit het vlees eigenlijk te lang in de pan. Je kan dat dan oplossen door het vlees (hamlappen neem ik aan) in een aparte pan met wat olie te bakken tot het een mooi kleurtje heeft, en dan op het laatst door de saus te doen.
graag; ik ben van de pakjes aan t afstappen dus ik hoor graag je recept
Ik ook!helma schreef:Marnix schreef:Korter bakken kan ook helpen... als je eerst het vlees bakt en dan de groenten erbij en zo zit het vlees eigenlijk te lang in de pan. Je kan dat dan oplossen door het vlees (hamlappen neem ik aan) in een aparte pan met wat olie te bakken tot het een mooi kleurtje heeft, en dan op het laatst door de saus te doen.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Ik was vanavond naar een huwelijksdienst in Barneveld dus niet veel gegeten.
Ik verwacht dat Wout Patat zo voor de deur komt dus nog even lekker een broodje hamburger halen of een lekkere bats patat met pindasaus.
Of stevig gekruide kippevleugels. Of gewoon frikandelletje speciaal?
Mmmmmmmmmmmm nog even over nadenken.
Ik verwacht dat Wout Patat zo voor de deur komt dus nog even lekker een broodje hamburger halen of een lekkere bats patat met pindasaus.
Of stevig gekruide kippevleugels. Of gewoon frikandelletje speciaal?
Mmmmmmmmmmmm nog even over nadenken.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- Neeltje Jans
Ik ook!Mariavt schreef:Ik ook!helma schreef:Marnix schreef:Korter bakken kan ook helpen... als je eerst het vlees bakt en dan de groenten erbij en zo zit het vlees eigenlijk te lang in de pan. Je kan dat dan oplossen door het vlees (hamlappen neem ik aan) in een aparte pan met wat olie te bakken tot het een mooi kleurtje heeft, en dan op het laatst door de saus te doen.
Neeltje Jans, moeder van 4
Ik niet. Lang leve de pakjes!Neeltje Jans schreef:Ik ook!Mariavt schreef:Ik ook!helma schreef:Marnix schreef:Korter bakken kan ook helpen... als je eerst het vlees bakt en dan de groenten erbij en zo zit het vlees eigenlijk te lang in de pan. Je kan dat dan oplossen door het vlees (hamlappen neem ik aan) in een aparte pan met wat olie te bakken tot het een mooi kleurtje heeft, en dan op het laatst door de saus te doen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ik ben nooit van de pakjes geweest.
Zo puur mogelijk, dan proef je tenminste alle smaken, in plaats van ze te laten verknoeien door Unilever
Zo puur mogelijk, dan proef je tenminste alle smaken, in plaats van ze te laten verknoeien door Unilever

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon