Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Inderdaad de voorbereidende jaren, ook het zo directe ervaren van het spreken van God, min of meer buiten de Bijbel om soms.
Let wel: ik zet er geen vraagteken bij! Ik zou niet durven.
Het boek geeft op dat punt ook denkstof genoeg.
- Niet meer zo actief -
Denk je niet dat God dat niet in alle ware kerken doet?
Ik las pas nog van ds. Chris van Zwol: ook zulk spreken. Ik denk in zijn algemeenheid niet dat we er blij moeten zijn als God ons speciaal moet toespreken. Vaak is het naar mijn idee een beschamende zegen. Maar ik weet toch heel zeker dat dit ook nu nog gebeurt, ook in de Gereformeerde Gemeenten.
https://www.nd.nl/geloof/geloof/1225450 ... -ik-kon-ni
Ik las pas nog van ds. Chris van Zwol: ook zulk spreken. Ik denk in zijn algemeenheid niet dat we er blij moeten zijn als God ons speciaal moet toespreken. Vaak is het naar mijn idee een beschamende zegen. Maar ik weet toch heel zeker dat dit ook nu nog gebeurt, ook in de Gereformeerde Gemeenten.
https://www.nd.nl/geloof/geloof/1225450 ... -ik-kon-ni
- Maanenschijn
Ik denk dat ik je wel snap. Zeker ook in de gegeven denkstof.Mannetje schreef:Inderdaad de voorbereidende jaren, ook het zo directe ervaren van het spreken van God, min of meer buiten de Bijbel om soms.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Is dat omdat het direct spreken in reformatorische kerken vaak niet zo ervaren wordt of een andere reden?Maanenschijn schreef: ↑03 jun 2024, 20:01Ik denk dat ik je wel snap. Zeker ook in de gegeven denkstof.Mannetje schreef:Inderdaad de voorbereidende jaren, ook het zo directe ervaren van het spreken van God, min of meer buiten de Bijbel om soms.
Ik denk dat het door onze roots komt. Ik vroeg me af: tot in de details al die jaren, hebben ze dat uit zijn dagboek?merel schreef: ↑04 jun 2024, 08:22Is dat omdat het direct spreken in reformatorische kerken vaak niet zo ervaren wordt of een andere reden?Maanenschijn schreef: ↑03 jun 2024, 20:01Ik denk dat ik je wel snap. Zeker ook in de gegeven denkstof.Mannetje schreef:Inderdaad de voorbereidende jaren, ook het zo directe ervaren van het spreken van God, min of meer buiten de Bijbel om soms.
- Maanenschijn
Hij heeft het boek zelf geschreven. Al jaren geleden.Arja schreef:Ik denk dat het door onze roots komt. Ik vroeg me af: tot in de details al die jaren, hebben ze dat uit zijn dagboek?merel schreef: ↑04 jun 2024, 08:22Is dat omdat het direct spreken in reformatorische kerken vaak niet zo ervaren wordt of een andere reden?Maanenschijn schreef: ↑03 jun 2024, 20:01Ik denk dat ik je wel snap. Zeker ook in de gegeven denkstof.Mannetje schreef:Inderdaad de voorbereidende jaren, ook het zo directe ervaren van het spreken van God, min of meer buiten de Bijbel om soms.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik bedacht vandaag dat ik de serie van Karl May weer eens wil pakken. Over Winnetou en Old Shatterhand. Als mini-Ararat met rode konen en zaklamp onder de dekens gelezen. Ik denk dat het nu wat minder zal zijn 

Momenteel aan het lezen in Zegen op de Veluwe van B. Hoogerwerff. Wel een interessant boek (vooral als je van kerkhistoricus houd natuurlijk)
Verstuurd vanaf mijn SM-A145R met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A145R met Tapatalk
Het nieuwste boek van ds C. Harinck: Het fundament van het christendom
Uw trouw zal nooit vergaan.
Zoveel herinneringen!
Zoveel herinneringen!

- J.C. Philpot
Van de biep, ga ik in beginnen:
Allows Huxley, Heerlijke nieuwe wereld
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Mooie boeken hierboven weer. 

Mooi boek, maar ook erg eng.J.C. Philpot schreef: ↑07 jun 2024, 15:44 Van de biep, ga ik in beginnen:
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- J.C. Philpot
Ik zal het niet vlak voor het slapen gaan lezenparsifal schreef: ↑07 jun 2024, 18:15Mooi boek, maar ook erg eng.J.C. Philpot schreef: ↑07 jun 2024, 15:44 Van de biep, ga ik in beginnen:

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield