En wat houdt dat 'Steenblokkiaans' inrichten dan in?-DIA- schreef:Puinruimen.... Mijn boekenkasten worden zo langzamerhand weer een puinhoop. Af en toe moet de bezem flink door de boekenkasten en ook de andere kasten... Zo krijg ik weer meer overzicht. Ik vindt het trouwens wel mooi staan als ik de boeken op z'n 'Steenblokkiaans' rangschik, maar dat werkt niet heel goed als je een boek zoekt... Soms toch maar op schrijver rangschikken? Ik zal wel zien.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Dan is dit een goede achtergrondafbeelding voor jou bij Teams-meetings:Jantje schreef:Als je je verstand gebruikt, niet hoor. Dan is het een prachtige toevoeging aan je interieur.Tiberius schreef:Boekenkasten blijken maar weer eens een balans van ergernissen te zijn.

Ik ken het dilemma, op naam staat niet zo netjes, op grootte of kleur kun je het niet goed terugvinden.-DIA- schreef:Puinruimen.... Mijn boekenkasten worden zo langzamerhand weer een puinhoop. Af en toe moet de bezem flink door de boekenkasten en ook de andere kasten... Zo krijg ik weer meer overzicht. Ik vindt het trouwens wel mooi staan als ik de boeken op z'n 'Steenblokkiaans' rangschik, maar dat werkt niet heel goed als je een boek zoekt... Soms toch maar op schrijver rangschikken? Ik zal wel zien.
Tja wat is praktisch en toch overzichtelijk.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
- Verbannen
Ja. Inderdaad! Alleen zoveel boeken heb ik helaas niet.Tiberius schreef:Dan is dit een goede achtergrondafbeelding voor jou bij Teams-meetings:Jantje schreef:Als je je verstand gebruikt, niet hoor. Dan is het een prachtige toevoeging aan je interieur.Tiberius schreef:Boekenkasten blijken maar weer eens een balans van ergernissen te zijn.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
- Verbannen
Nee nee. Ik wil wel een beetje pronken met de titels, als ik zo'n grote boekenkast zou hebben. 

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Groot?!Jantje schreef:Nee nee. Ik wil wel een beetje pronken met de titels, als ik zo'n grote boekenkast zou hebben.

-
- Verbannen
Hij lijkt groot. Maar het valt inderdaad wel mee. Al staat hij wel op een prominente plaats.Nathanaël schreef:Groot?!Jantje schreef:Nee nee. Ik wil wel een beetje pronken met de titels, als ik zo'n grote boekenkast zou hebben.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Of zo:

Haha, misschien is dit de logeerkamer wel. Weet jij veel :-pJantje schreef:Hij lijkt groot. Maar het valt inderdaad wel mee. Al staat hij wel op een prominente plaats.Nathanaël schreef:Groot?!Jantje schreef:Nee nee. Ik wil wel een beetje pronken met de titels, als ik zo'n grote boekenkast zou hebben.
Netjes geordend, op formaat, mooi gespiegeld, kortom: Mooi, maar minder handig.Mistig schreef:En wat houdt dat 'Steenblokkiaans' inrichten dan in?-DIA- schreef:Puinruimen.... Mijn boekenkasten worden zo langzamerhand weer een puinhoop. Af en toe moet de bezem flink door de boekenkasten en ook de andere kasten... Zo krijg ik weer meer overzicht. Ik vindt het trouwens wel mooi staan als ik de boeken op z'n 'Steenblokkiaans' rangschik, maar dat werkt niet heel goed als je een boek zoekt... Soms toch maar op schrijver rangschikken? Ik zal wel zien.
Het is bekend dat dr. Steenblok zijn bibliotheek zo placht te ordenen.
Of het woord meer gebruikt is weet ik niet, ik gebruik het voor mezelf wel.

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Steenblokkiaans is niet een adjectief dat doorgaans voor boekenkasten wordt gebruikt. Of alle boeken moeten zo zijn, maar dat is zelden het geval, denk ik.-DIA- schreef:Netjes geordend, op formaat, mooi gespiegeld, kortom: Mooi, maar minder handig.Mistig schreef:En wat houdt dat 'Steenblokkiaans' inrichten dan in?-DIA- schreef:Puinruimen.... Mijn boekenkasten worden zo langzamerhand weer een puinhoop. Af en toe moet de bezem flink door de boekenkasten en ook de andere kasten... Zo krijg ik weer meer overzicht. Ik vindt het trouwens wel mooi staan als ik de boeken op z'n 'Steenblokkiaans' rangschik, maar dat werkt niet heel goed als je een boek zoekt... Soms toch maar op schrijver rangschikken? Ik zal wel zien.
Het is bekend dat dr. Steenblok zijn bibliotheek zo placht te ordenen.
Of het woord meer gebruikt is weet ik niet, ik gebruik het voor mezelf wel.
Ik dacht meer aan dit soort sorteringen bij een steenblokkiaanse indeling: staand en kruisverband, kettingverband, een koppen- of patijtsverband, een Vlaams verband of een wildverband. 

- Maanenschijn
Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?
Je vergeet Klezoor. Rijmt trouwens op domoor of kletsmajoor.Herman schreef:Ik dacht meer aan dit soort sorteringen bij een steenblokkiaanse indeling: staand en kruisverband, kettingverband, een koppen- of patijtsverband, een Vlaams verband of een wildverband.

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik zou sorteren op zware en lichte boeken.