Waar baal je van? [2]

Kislev

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door Kislev »

Ik heb net zitten kijken en er zit een hoop troep tussen, maar ook inderdaad waardevolle (theologische) discussies die gerust kunnen blijven staan. Als het een oplossing is, en in een behoefte voorziet, wil ik erventueel wel wat in betekenen.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Kislev schreef:Bij gesproken woord staat het niet zwart op wit en vervagen ook de herinneringen aan gesprekken - en ik ben in real life niet eens zo'n prater. Bij een forum blijft het jaren zwart op wit staan. Niet zo'n probleem, tenzij iemand er achter komt wie je real life bent en kan zien wat je 10 jaar terug van dingen vond. Dingen die ik vergeten ben en waar ik helemaal niet meer aan herinnerd wil worden. De les voor mij: niet meer posten op een forum. Iig geen meningen meer deponeren.
Dit is ook een mening, die je vandaag de dag deponeert.... :yahoo :yahoo :nananere :nananere
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Kislev

Bericht door Kislev »

Ik voelde hem al aankomen. Nog eentje dan: Ik ben per definitie tegen elke vorm van generalisatie.
Ik las overigens ergens dat fora steeds meer vragen krijgen over het verwijderen van berichten/accounts. Dit omdat steeds meer mensen door krijgen dat wat je eenmaal geplaatst hebt op het www tot in lengte van jaren blijft staan. Voorheen kon je hier oude berichten verwijderen, die mogelijkheid is enkele jaren geleden geblokkeerd helaas. Daarom ben ik bezig diverse accounts op internet (instragram etc.) te verwijderen voordat ik daar ook geen invloed meer op heb.
Mara

Bericht door Mara »

Kislev schreef:Baal van mijn account eigenlijk.
Luther schreef:Zou ik prima vinden, als er dan maar de mogelijkheid kwam op berichten te wijzigen of te verwijderen, inclusief alle berichten waarin je geciteerd bent.
Zou graag oude berichten willen verwijderen. Herken me in veel niet meer en zie ook het nut niet meer in van discussieren op een forum. Komt mede omdat er hier een topic is geweest over iets waarbij ik nauw betrokken was, dat volgde zonder te reageren en zag hoe nutteloos de discussie was en de plank volledig missloeg. Dat gaf een aardige spiegel voor mezelf. Als het had gekund had ik heel mn account met alle berichten verwijderd.

Zou sowieso misschien goed zijn dat heel oude topics (vanaf 5 of 10 jaar ofzo) vanzelf vervallen en verdwijnen.
Ik herken het ook wel en ik denk dat velen dit zullen herkennen.
Heb ik dat zo gezegd? :oO
Maar het lijkt me juist wel goed, dat je geen star persoon bent die eenmaal vindt dat het een groene A moet zijn en dat dit dus nooit meer een andere letter zou kunnen worden, laat staan een andere kleur.
Toen ik een kind was, sprak ik als een kind..... nu waren we geen kind meer, maar in 5 of 10 jaar tijd kan er veel veranderen, dus ook je mening! :)
Maar misschien zou het goed zijn alles van 5 jaar en langer geleden door de grote shredder te halen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Luther schreef:Zou ik prima vinden, als er dan maar de mogelijkheid kwam op berichten te wijzigen of te verwijderen, inclusief alle berichten waarin je geciteerd bent.
Zou graag oude berichten willen verwijderen. Herken me in veel niet meer en zie ook het nut niet meer in van discussieren op een forum. Komt mede omdat er hier een topic is geweest over iets waarbij ik nauw betrokken was, dat volgde zonder te reageren en zag hoe nutteloos de discussie was en de plank volledig missloeg. Dat gaf een aardige spiegel voor mezelf. Als het had gekund had ik heel mn account met alle berichten verwijderd.

Zou sowieso misschien goed zijn dat heel oude topics (vanaf 5 of 10 jaar ofzo) vanzelf vervallen en verdwijnen.
Maar het lijkt me juist wel goed, dat je geen star persoon bent die eenmaal vindt dat het een groene A moet zijn en dat dit dus nooit meer een andere letter zou kunnen worden, laat staan een andere kleur.
Toen ik een kind was, sprak ik als een kind..... nu waren we geen kind meer, maar in 5 of 10 jaar tijd kan er veel veranderen, dus ook je mening! :)
Maar misschien zou het goed zijn alles van 5 jaar en langer geleden door de grote shredder te halen.
Ik herken hier best veel in.
Als ik soms zo met mezelf wordt geconfronteerd denk wel eens:
Hoe heb je dat kunnen schrijven?
Niet dat ik nu andere gedachten heb als toen,
maar de manier van verwoorden is wel eens wat anders geworden.
Soms wat harder, meer confronterend wellicht,
maar soms ook voorzichtiger.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:

Ik herken hier best veel in.
Als ik soms zo met mezelf wordt geconfronteerd denk wel eens:
Hoe heb je dat kunnen schrijven?
Niet dat ik nu andere gedachten heb als toen,
maar de manier van verwoorden is wel eens wat anders geworden.
Soms wat harder, meer confronterend wellicht,
maar soms ook voorzichtiger.
Wie schrijft die blijft DIA. Soms is het maar goed dat niet alle woorden van ons op schrift staan, dan zouden we ons nog diep moeten schamen af en toe.
Misschien dat een dominee dat zelfs heeft. In zijn beginjaren preekt hij wellicht ook anders dan aan het einde van zijn ambt.
Ik ken een dominee die na een ernstige ziekte echt heel anders, veel dieper en rijker van inhoud is gaan preken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Lassie

Bericht door Lassie »

Dat de mannen nog niet thuis zijn en ik heel graag wil eten. :hum
Kislev

Waar baal je van? [2]

Bericht door Kislev »

Een beetje bezinning op het archief kan geen kwaad. Kzou het toch wel op prijs stellen als op bijdragen op het forum een houdbaarheidsdatum zit (zo was ik dat in den beginne ook gewend - oude topics werden met enige regelmaat geschoond). TZou mij een lief ding waard zijn als alles ouder dan een bepaalde datum verdwijnt. Dan weten mensen ook dat per 1 jan alles van bijv 7 jaar terug vervalt. Betreft namelijk wel gevoelige/persoonlijke zaken hier. Het is wat anders dan de inhoud van een hengelsportforum bij wijze van. Bovendien zie ik in de oude discussies allemaal namen van forummers die niet meer meedoen (of zelfs zijn overleden) maar hun meningen blijven maar tot in het oneindige staan. Ik kan me niet voorstellen dat degenen die zeggen dat het jammer is dat oude topics verdwijnen nog die oude topics van soms meer dan 10 jaar terug zitten te lezen. Bovendien staan er vele tussen die vandaag de dag (terecht) niet meer door de beugel zouden kunnen. Enkele topics zijn wellicht waardevol om te bewaren omdat het grondige theologische discussies bevat. Dat is echter nog geen 10% denk ik.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Kislev schreef:Een beetje bezinning op het archief kan geen kwaad. Kzou het toch wel op prijs stellen als op bijdragen op het forum een houdbaarheidsdatum zit (zo was ik dat in den beginne ook gewend - oude topics werden met enige regelmaat geschoond). TZou mij een lief ding waard zijn als alles ouder dan een bepaalde datum verdwijnt. Dan weten mensen ook dat per 1 jan alles van bijv 7 jaar terug vervalt. Betreft namelijk wel gevoelige/persoonlijke zaken hier. Het is wat anders dan de inhoud van een hengelsportforum bij wijze van. Bovendien zie ik in de oude discussies allemaal namen van forummers die niet meer meedoen (of zelfs zijn overleden) maar hun meningen blijven maar tot in het oneindige staan. Ik kan me niet voorstellen dat degenen die zeggen dat het jammer is dat oude topics verdwijnen nog die oude topics van soms meer dan 10 jaar terug zitten te lezen. Bovendien staan er vele tussen die vandaag de dag (terecht) niet meer door de beugel zouden kunnen. Enkele topics zijn wellicht waardevol om te bewaren omdat het grondige theologische discussies bevat. Dat is echter nog geen 10% denk ik.
Inderdaad, een forum als dit is ook niet te vergelijken met het forum van een autonieuwssite, waar ik heel af en toe een berichtje plaats. Wat hier gezegd wordt ligt anders, meer persoonlijk. En wie zal durven zeggen dat hij/zij nooit in woorden is gestruikeld? Natuurlijk geeft dat niet bij een beetje keuvelen over een auto, maar dit ligt toch veel dieper.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Oude topics in een Archief zetten waarbij geregistreerde bezoekers toegang tot hebben zou wellicht ook een oplossing zijn. Zo zijn de berichten niet meer te vinden via Google etc. maar worden ze ook niet 'zomaar' weggegooid. Gaat bij vele fora op deze manier.
Jongere

Bericht door Jongere »

Kislev schreef:Een beetje bezinning op het archief kan geen kwaad. Kzou het toch wel op prijs stellen als op bijdragen op het forum een houdbaarheidsdatum zit (zo was ik dat in den beginne ook gewend - oude topics werden met enige regelmaat geschoond). TZou mij een lief ding waard zijn als alles ouder dan een bepaalde datum verdwijnt. Dan weten mensen ook dat per 1 jan alles van bijv 7 jaar terug vervalt. Betreft namelijk wel gevoelige/persoonlijke zaken hier. Het is wat anders dan de inhoud van een hengelsportforum bij wijze van. Bovendien zie ik in de oude discussies allemaal namen van forummers die niet meer meedoen (of zelfs zijn overleden) maar hun meningen blijven maar tot in het oneindige staan. Ik kan me niet voorstellen dat degenen die zeggen dat het jammer is dat oude topics verdwijnen nog die oude topics van soms meer dan 10 jaar terug zitten te lezen. Bovendien staan er vele tussen die vandaag de dag (terecht) niet meer door de beugel zouden kunnen. Enkele topics zijn wellicht waardevol om te bewaren omdat het grondige theologische discussies bevat. Dat is echter nog geen 10% denk ik.
Helemaal mee eens! Verdient wat mij betreft echt even verder bezinning; ik geloof niet dat er heel veel tegen pleit.
De optie van curatorium vind ik ook prima, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een geheel besloten archief (of gewoon verwijdering).
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Helemaal eens.
Ik heb er ook meerdere keren voor gepleit.
En 7 jaar is dan al erg lang. Als er in een topic een jaar of twee niet gepost is mag hij wat mij betreft weg. Als iemand echt iets belangrijks te melden heeft dat bewaard moet blijven schrijf je een blog of een boek.

Sterker, dat het hier altijd maar blijft staan is voor sommigen reden om niet meer, of steeds minder te posten.
Kislev

Waar baal je van? [2]

Bericht door Kislev »

Of diegene die het wil bewaren slaan het op. Kan me zelfs voorstellen dat de mods oude topics achter de schermen bewaren maar uit het zicht van jan en alleman en google.

Kan me zo voorstellen dat iemand hier heel actief is geweest (onder eigen naam wellicht) en jaren later tot ambtsdrager wordt verkozen. Dan door anderen gewezen worden op uitspraken van jaren terug is niet zo prettig. Je verandert, leert bij, wordt milder etc.
MoesTuin
Verbannen

Bericht door MoesTuin »

Wilhelm schreef:
Ik ben er ook voor dat na 2 jaar de gesloten topics of waarin niet meer gereageerd is, verdwijnen.
Eigenlijk toch logisch, want die discussies zijn dan ook gestopt.
Veel van die leden zijn toch al weer weg gegaan, en met de nieuwe leden opnieuw een heel nieuwe discussie voeren over een onderwerp wat al eens geweest is kan heel geen kwaad.

Moestuin

Helemaal eens.
Ik heb er ook meerdere keren voor gepleit.
En 7 jaar is dan al erg lang. Als er in een topic een jaar of twee niet gepost is mag hij wat mij betreft weg. Als iemand echt iets belangrijks te melden heeft dat bewaard moet blijven schrijf je een blog of een boek.

Sterker, dat het hier altijd maar blijft staan is voor sommigen reden om niet meer, of steeds minder te posten.
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Een algemene opruimactie gaat hem denk ik niet worden.
Als er specifieke postings of topics zijn waarvan je wilt dat ze weggaan, meldt het dan even. Dan kunnen wij ze wel verwijderen.
Gesloten