Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag?
Excuus aanbieden voor zojuist!
het was toch niet echt serieus bedoeld?Piet Puk schreef:Excuus aanbieden voor zojuist!
dan hoef je voor mij geen excuus te maken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Jawel, maar voor mij betekenen groene letters wel dat je een grens bent overgegaan.samanthi schreef:het was toch niet echt serieus bedoeld?Piet Puk schreef:Excuus aanbieden voor zojuist!
Dan ben je geen echte haringkenner Zeeuw.Zeeuw schreef:Om overigens weer on topic te gaan: haring met juun gegeten.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Piet Puk schreef:Jawel, maar voor mij betekenen groene letters wel dat je een grens bent overgegaan.samanthi schreef:het was toch niet echt serieus bedoeld?Piet Puk schreef:Excuus aanbieden voor zojuist!

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ok, die erna was met zeekraal.Mara schreef:Dan ben je geen echte haringkenner Zeeuw.Zeeuw schreef:Om overigens weer on topic te gaan: haring met juun gegeten.
Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?
Ik ben het met @Zeeuw eens.Jantje schreef:Precies, wederom helemaal eens.DDD schreef:@Zeeuw:
Voor mij is dat wel van belang. Dat geldt -dacht ik altijd- voor veel mensen.
Als ik lees dat in Afrika 1000 mensen overlijden aan aids of honger, dan vind ik dat heel treurig en onderbouwt dat mijn politieke visie dat handelsbelemmeringen niet deugen en dat er sprake is van wanbestuur in de regio. Maar van echt mede-lijden is geen sprake.
Maar als de ouders van mijn beste vriend overlijden, ga ik naar de begrafenis en doet dat verdriet. Ik vind het heel merkwaardig dat mensen geen onderscheid maken tussen mensen die zij kennen en mensen die zij niet kennen. Ik dacht dat ik zelf altijd al de zorgen van de hele wereld op mijn schouders nam. Of moet het betekenen dat het meeleven gratuit is en feitelijk niets voorstelt? Ik kan mij er in ieder geval zelf niets bij voorstellen.
Los daarvan zegt het spreekwoord dat je iemand pas echt kent als je ook zijn vrienden (en familie) kent. En ik denk dat dat waar is. Ik vind het dus ook een vorm van ongeïnteresseerdheid. Wat in ieder geval soms feitelijk ook klopt, want sommige mensen zijn alleen in anderen geïnteresseerd ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Ik vind het dan ook wel opmerkelijk dat @Zeeuw de laatste alinea niet citeert, terwijl die toch wel het belangrijkste is van deze reactie.
Toen onze (schoon)moeder overleed, kwamen er ook collega's en vrienden terwijl ze de lieve vrouw helemaal niet kenden maar toch hun belangstelling, steun en troost gaven.
Zo zal het ook zijn als een van hun geliefden ontvalt. Zo is het ook vaak bij het ontvallen van een gemeentelid waar een hoop mensen komen condoleren terwijl ze die persoon nauwelijks kennen. Bij een grote gemeente kan dat ook niet altijd. Je hoeft de mensen niet persoonlijk te kennen om toch troost te kunnen geven?
Zeeuw schreef:Ok, die erna was met zeekraal.Mara schreef:Dan ben je geen echte haringkenner Zeeuw.Zeeuw schreef:Om overigens weer on topic te gaan: haring met juun gegeten.

Nooit meer doen met juun he.

Je mag ook niks meer tegenwoordig. Liedjes over Piet Hein mogen niet meer, Zwarte Piet mag niet meer en nu wordt er nog een Hollandse traditie zomaar overboord gegooid.Mara schreef:Zeeuw schreef:Ok, die erna was met zeekraal.Mara schreef:Dan ben je geen echte haringkenner Zeeuw.Zeeuw schreef:Om overigens weer on topic te gaan: haring met juun gegeten.![]()
Nooit meer doen met juun he.

Geintje natuurlijk, ik eet ook graag een harinkje, soms met en soms zonder ui.
Die ui werd er bij gedaan om de slechte kwaliteit te verhullen, in de tijd dat er nog geen koelmogelijkheden waren.Nathanaël schreef: Geintje natuurlijk, ik eet ook graag een harinkje, soms met en soms zonder ui.
Haringkenner Huid Stam noemt het zelfs barbaars, om ui bij de haring te eten.
https://www.kookfans.nl/voedselfeitjes/ ... jes-waarom
Haha, ik weet het. Die traditie is nu dus niet meer nodig. Maar dat neemt niet weg dat smaken verschillen en sommige mensen het er gewoon lekker bij vinden ;-)Mara schreef:Die ui werd er bij gedaan om de slechte kwaliteit te verhullen, in de tijd dat er nog geen koelmogelijkheden waren.Nathanaël schreef: Geintje natuurlijk, ik eet ook graag een harinkje, soms met en soms zonder ui.
Piet Puk schreef:Excuus aanbieden voor zojuist!

Ach, kenners die dingen vinden he. Wij noemen dat ook wel snobsMara schreef:Die ui werd er bij gedaan om de slechte kwaliteit te verhullen, in de tijd dat er nog geen koelmogelijkheden waren.Nathanaël schreef: Geintje natuurlijk, ik eet ook graag een harinkje, soms met en soms zonder ui.

- Dodo
Leuk! Kan hij open? Mag er mee gespeeld worden, of is het voor de pronk?
Ik ben modellen aan het maken, en bepalen of er wat bijzit wat ik kleinzoon voor zijn vijfde verjaardag kan geven. Gelukkig vinden zijn ouders het prima als er tweedehands gegeven wordt.
Ik ben modellen aan het maken, en bepalen of er wat bijzit wat ik kleinzoon voor zijn vijfde verjaardag kan geven. Gelukkig vinden zijn ouders het prima als er tweedehands gegeven wordt.