Collecte-app bedoel je denk ik.samanthi schreef:Toch zit er wel iets in, dat delen met andere, zet een collectebus neer ipv kadootjes te ontvangen en deel met velen. (Uitspraak W&D)

Niemand heeft tegenwoordig nog contant geld op zak.
Collecte-app bedoel je denk ik.samanthi schreef:Toch zit er wel iets in, dat delen met andere, zet een collectebus neer ipv kadootjes te ontvangen en deel met velen. (Uitspraak W&D)
Jaja, en orgel kan hij ook goed spelen!samanthi schreef:Hé daar ben ik ook weleens geweest en heb ik er heerlijk orgel gespeeld, ik kom de baas nog al eens tegen als ik op een beurs sta voor SOL, een aardige kerel.Jantje schreef:Nee hoor, je kunt ook naar de HeyZon gaan, zoals @Mara.
Of je gaat lekker barbecueën.
Hahahaha behalve onze oude buurvrouw dan, die zit er nog over in dat wij geld krijgen voor de boodschappen die we in de coronatijd voor haar gedaan hebben, ik plaag haar dan en zeg dat ik nu niets te eten heb.Tiberius schreef:Collecte-app bedoel je denk ik.samanthi schreef:Toch zit er wel iets in, dat delen met andere, zet een collectebus neer ipv kadootjes te ontvangen en deel met velen. (Uitspraak W&D)
Ik wel.Tiberius schreef:Collecte-app bedoel je denk ik.samanthi schreef:Toch zit er wel iets in, dat delen met andere, zet een collectebus neer ipv kadootjes te ontvangen en deel met velen. (Uitspraak W&D)
Ja alleen niet echt maar mijn stijl, maar hij kan het zeker.Jantje schreef:Jaja, en orgel kan hij ook goed spelen!samanthi schreef:Hé daar ben ik ook weleens geweest en heb ik er heerlijk orgel gespeeld, ik kom de baas nog al eens tegen als ik op een beurs sta voor SOL, een aardige kerel.Jantje schreef:Nee hoor, je kunt ook naar de HeyZon gaan, zoals @Mara.
Of je gaat lekker barbecueën.
Zijn ook die principiële bezwaren inmiddels als sneeuw voor de zon vervlogen?Jantje schreef:Ik wel.Tiberius schreef:Collecte-app bedoel je denk ik.samanthi schreef:Toch zit er wel iets in, dat delen met andere, zet een collectebus neer ipv kadootjes te ontvangen en deel met velen. (Uitspraak W&D)
Maar die GIVT-app is inmiddels ter rechterzijde van onze GG ook al flink in opmars, begreep ik. Dus dat zal voor jouw wel een kleine verheuging zijn.
Ik wel en dat komt goed van pas als er een PIN storing is.Tiberius schreef: Niemand heeft tegenwoordig nog contant geld op zak.
Misschien krijg je straks wij zingen nog op hele noten.... nou wij halen nog met zakjes op.Tiberius schreef:Zijn ook die principiële bezwaren inmiddels als sneeuw voor de zon vervlogen?Jantje schreef:Ik wel.Tiberius schreef:Collecte-app bedoel je denk ik.samanthi schreef:Toch zit er wel iets in, dat delen met andere, zet een collectebus neer ipv kadootjes te ontvangen en deel met velen. (Uitspraak W&D)
Maar die GIVT-app is inmiddels ter rechterzijde van onze GG ook al flink in opmars, begreep ik. Dus dat zal voor jouw wel een kleine verheuging zijn.
Ja. O.a. de GG van Nijkerk gebruikt het.Tiberius schreef:Zijn ook die principiële bezwaren inmiddels als sneeuw voor de zon vervlogen?Jantje schreef:Ik wel.Tiberius schreef:Collecte-app bedoel je denk ik.samanthi schreef:Toch zit er wel iets in, dat delen met andere, zet een collectebus neer ipv kadootjes te ontvangen en deel met velen. (Uitspraak W&D)
Ten eerste behoort het uiteraard tot de christelijke vrijheid hoe wij Gods weldaden herdenken. Maar dat neemt niet weg dat ik toch kanttekeningen plaats bij de redenen om een verjaardag helemaal niet te vieren. Die zijn zelden op het belang van anderen gericht. Een uitzondering zou zijn als mensen de verjaardag zien als een verplicht nummer. Dat lijkt me dan een goed gespreksonderwerp. In zo'n geval kan iemand wat mij betreft prima wegblijven hoor. Als dat op een behoorlijke manier gecommuniceerd wordt althans.J.C. Philpot schreef:En de enige manier om dat te doen, is door iedereen in je huis uit te nodigen, in een kring te gaan zitten, en kommetjes bowl, glaasjes advokaat en een schaal met kaasblokjes en stukjes leverworst rond te laten gaan? (Uiteraard gechargeerd) Waarvan de helft alleen maar komt uit sociale verplichting.Jantje schreef:Precies. Als je dankbaar bent dat God een nieuw levensjaar schonk, dan houd je die dankbaarheid niet tot jezelf, maar deel je daarvan ook uit aan je naaste omgeving.DDD schreef:Natuurlijk. Dat neemt niet weg dat ons leven niet alleen om onszelf draait. Veel moderne ontwikkelingen komen wel uit egoisme en individualisme voort. Ik denk dat ik het iets minder moreel neutraal bekijk dan veel gespreksdeelnemers.
Ik kan echt niet inkomen in deze redenering. Aangezien de bijbel niet hierover spreekt behoort dit gewoon tot de christelijke vrijheid.
DDD schreef:Ten eerste behoort het uiteraard tot de christelijke vrijheid hoe wij Gods weldaden herdenken. Maar dat neemt niet weg dat ik toch kanttekeningen plaats bij de redenen om een verjaardag helemaal niet te vieren. Die zijn zelden op het belang van anderen gericht. Een uitzondering zou zijn als mensen de verjaardag zien als een verplicht nummer. Dat lijkt me dan een goed gespreksonderwerp. In zo'n geval kan iemand wat mij betreft prima wegblijven hoor. Als dat op een behoorlijke manier gecommuniceerd wordt althans.
Maar goed, dit is ook wel een ontdekkend puntje, want toen ik 40 werd, kwamen er mensen op de dag van mijn verjaardag terwijl er ook een verrassingsfeest was, om te voorkomen dat ik teleurgesteld zou zijn in mijn vrienden. En ik zou inderdaad teleurgesteld zijn als er niemand op mijn verjaardag komt. Dus er zit net zo goed iets van eigenbelang in het vieren van de verjaardag zelf, in mijn geval.
Maar als het gaat om de verjaardagen van anderen: die vind ik vooral van belang om te weten met wie mijn vrienden en familie zich omgeven en om daarin mee te kunnen leven. Mensen zijn geen losstaand individu, maar hebben betekenis in een bredere sociale context. Ik vind dat heel belangrijk.
Dat neemt niet weg dat een etentje met gezin of goede vrienden of een kerkdienst of concert of een vakantie met een al dan niet select gezelschap ook een prima manier is om een verjaardag te vieren.
Dat snap ik dan weer niet. In de laatste alinea zegt DDD iets waar jij het absoluut niet mee eens bent, getuige je eerdere uitleg van wat je met 'naaste familie' bedoelt. Net was het nog onmogelijk om echt dankbaar voor je verjaardag te zijn als je niet je hele familie in een kringetje in huis zet, en nu is het ineens wel weer goed om een etentje met het gezin alleen te organiseren?Jantje schreef:DDD schreef:Ten eerste behoort het uiteraard tot de christelijke vrijheid hoe wij Gods weldaden herdenken. Maar dat neemt niet weg dat ik toch kanttekeningen plaats bij de redenen om een verjaardag helemaal niet te vieren. Die zijn zelden op het belang van anderen gericht. Een uitzondering zou zijn als mensen de verjaardag zien als een verplicht nummer. Dat lijkt me dan een goed gespreksonderwerp. In zo'n geval kan iemand wat mij betreft prima wegblijven hoor. Als dat op een behoorlijke manier gecommuniceerd wordt althans.
Maar goed, dit is ook wel een ontdekkend puntje, want toen ik 40 werd, kwamen er mensen op de dag van mijn verjaardag terwijl er ook een verrassingsfeest was, om te voorkomen dat ik teleurgesteld zou zijn in mijn vrienden. En ik zou inderdaad teleurgesteld zijn als er niemand op mijn verjaardag komt. Dus er zit net zo goed iets van eigenbelang in het vieren van de verjaardag zelf, in mijn geval.
Maar als het gaat om de verjaardagen van anderen: die vind ik vooral van belang om te weten met wie mijn vrienden en familie zich omgeven en om daarin mee te kunnen leven. Mensen zijn geen losstaand individu, maar hebben betekenis in een bredere sociale context. Ik vind dat heel belangrijk.
Dat neemt niet weg dat een etentje met gezin of goede vrienden of een kerkdienst of concert of een vakantie met een al dan niet select gezelschap ook een prima manier is om een verjaardag te vieren.![]()
Alsof ik het zelf geschreven heb.
Het gaat mij erom dat dat in eerste instantie gepresenteerd werd als de enige vorm waarop je je dankbaarheid kunt tonen.DDD schreef:Waarom is het nodig om verjaardagen negatief te stereotyperen als kringetjes in huis? Alsof dat een essentieel kenmerk zou zijn van een verjaardagsfeest.