Wat doen we vandaag?

DDD

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Natuurlijk. Dat neemt niet weg dat ons leven niet alleen om onszelf draait. Veel moderne ontwikkelingen komen wel uit egoisme en individualisme voort. Ik denk dat ik het iets minder moreel neutraal bekijk dan veel gespreksdeelnemers.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Natuurlijk. Dat neemt niet weg dat ons leven niet alleen om onszelf draait. Veel moderne ontwikkelingen komen wel uit egoisme en individualisme voort. Ik denk dat ik het iets minder moreel neutraal bekijk dan veel gespreksdeelnemers.
Kun je dit moderne ontwikkelingen dan definiëren in het licht van dit gesprek over wel of niet (veel) mensen op je verjaardag?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Natuurlijk. Dat neemt niet weg dat ons leven niet alleen om onszelf draait. Veel moderne ontwikkelingen komen wel uit egoisme en individualisme voort. Ik denk dat ik het iets minder moreel neutraal bekijk dan veel gespreksdeelnemers.
Precies. Als je dankbaar bent dat God een nieuw levensjaar schonk, dan houd je die dankbaarheid niet tot jezelf, maar deel je daarvan ook uit aan je naaste omgeving.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Precies. Je naaste omgeving, dus dat kan ook alleen het eigen gezin zijn. En dan ben je net zo dankbaar als iemand met een megaverjaardag.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Jantje schreef:
Precies. Als je dankbaar bent dat God een nieuw levensjaar schonk, dan houd je die dankbaarheid niet tot jezelf, maar deel je daarvan ook uit aan je naaste omgeving.
Lees voor naaste: kinderen, kleinkinderen, (schoon)ouders, ((bet)over)grootouders, broers, zussen en vrienden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara

Bericht door Mara »

Jantje schreef: Precies. Als je dankbaar bent dat God een nieuw levensjaar schonk, dan houd je die dankbaarheid niet tot jezelf, maar deel je daarvan ook uit aan je naaste omgeving.
Okay, voor mijn eerstvolgende verjaardag zal ik de HeyZon reserveren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Mara schreef:
Jantje schreef: Precies. Als je dankbaar bent dat God een nieuw levensjaar schonk, dan houd je die dankbaarheid niet tot jezelf, maar deel je daarvan ook uit aan je naaste omgeving.
Okay, voor mijn eerstvolgende verjaardag zal ik de HeyZon reserveren.
:super :super

Dan kom ik je ook feliciteren. Dat is wel aan te rijden. :humhihi
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Jantje schreef:
En de enige manier om dat te doen, is door iedereen in je huis uit te nodigen, in een kring te gaan zitten, en kommetjes bowl, glaasjes advokaat en een schaal met kaasblokjes en stukjes leverworst rond te laten gaan? (Uiteraard gechargeerd) Waarvan de helft alleen maar komt uit sociale verplichting.

Ik kan echt niet inkomen in deze redernering. Aangezien de bijbel niet hierover spreekt behoort dit gewoon tot de christelijke vrijheid.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Nee hoor, je kunt ook naar de HeyZon gaan, zoals @Mara.

Of je gaat lekker barbecueën.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
samanthi

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:Nee hoor, je kunt ook naar de HeyZon gaan, zoals @Mara.

Hé daar ben ik ook weleens geweest en heb ik er heerlijk orgel gespeeld, ik kom de baas nog al eens tegen als ik op een beurs sta voor SOL, een aardige kerel.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Vervolgde
Verbannen

Bericht door Vervolgde »

Jantje schreef:Als je dankbaar bent dat God een nieuw levensjaar schonk, dan houd je die dankbaarheid niet tot jezelf, maar deel je daarvan ook uit aan je naaste omgeving.
Zo dacht ik vroeger ook. Maar ergens in mijn leven is dat gaan kantelen. Nu zie ik meer de dankbarheid voor het feit dat een levensjaar gegeven werd. In plaats van vooruit kijken, dankbaar zijn voor wat aan zegening achter ligt.
Mara

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Nee hoor, je kunt ook naar de HeyZon gaan, zoals @Mara.

O je nam het serieus?
Als ik ergens allergisch voor ben, is het kunstmatige "onder ons" sfeertje.
Vervolgde schreef:Maar ergens in mijn leven is dat gaan kantelen. Nu zie ik meer de dankbarheid voor het feit dat een levensjaar gegeven werd. In plaats van vooruit kijken, dankbaar zijn voor wat aan zegening achter ligt.
Ja, met het ouder worden verandert er iets in je beleving.
En wie kan ten diepste die dankbaarheid peilen, als je dit in je hart beleeft?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Isala

Bericht door Isala »

Wij gaan vanmiddag met een kleine familiekring eten omdat onze oom 94 jaar is geworden!
Hora est!
samanthi

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
Als je dankbaar bent dat God een nieuw levensjaar schonk, dan houd je die dankbaarheid niet tot jezelf, maar deel je daarvan ook uit aan je naaste omgeving.
Ik hoor meer gezucht en geklaag over verjaardagen vieren, ook vanaf de kansel, de zinloze gesprekken op verjaardagen, dat hoor je vaker zeggen.
Toch zit er wel iets in, dat delen met andere, zet een collectebus neer ipv kadootjes te ontvangen en deel met velen. (Uitspraak W&D)
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Dodo

Bericht door Dodo »

Vervolgde schreef:
Jantje schreef:Als je dankbaar bent dat God een nieuw levensjaar schonk, dan houd je die dankbaarheid niet tot jezelf, maar deel je daarvan ook uit aan je naaste omgeving.
Zo dacht ik vroeger ook. Maar ergens in mijn leven is dat gaan kantelen. Nu zie ik meer de dankbarheid voor het feit dat een levensjaar gegeven werd. In plaats van vooruit kijken, dankbaar zijn voor wat aan zegening achter ligt.
Ik begrijp die uitdrukking nooit zo goed. "Schonk een nieuw levensjaar" Je bent jarig, dat betekent dat je een jaar hebt volgemaakt, zeg maar. Je hebt geen idee of je nog een jaar krijgt, of maar een maand, of een dag.
Daarnaast is dankbaarheid iets van elke dag, als het goed is. Als ik zie of lees hoe andere mensen lijden, en ik heb al die dingen waar zij naar smachten in overvloed... dan word ik klein en dank ik dat ik in zoveel dingen gezegend ben. Dat heeft niets met een bepaalde datum te maken.
Plaats reactie