JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!

cosmo

Re: JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!

Bericht door cosmo »

refo schreef:Iemand die kritiek heeft of anderszins zijn zorgen uit noem je gewoon: niet ootmoedig. Dan hoef je verder niet te reageren. Het is al redelijk vaag wat het niet of wel is. Dus succes verzekerd.

Maar zonden als gebrek aan ootmoed kun je nooit bij een ander aantreffe. Wie het vatte die vatte het.
Dus al die artikelen in de Saambinder of andere christelijke groepen/genootschappen zijn een teken van het ontbreken van ootmoed bij de auteurs.

Fijn dat dit erkend wordt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik geloof nooit dat er veel Saambinder-auteurs en -lezers zijn die waarde hechten aan Refo's oordeel. ;)
Klaio

Bericht door Klaio »

Tiberius schreef:Ik geloof nooit dat er veel Saambinder-auteurs en -lezers zijn die waarde hechten aan Refo's oordeel. ;)
Dat pleit alleen maar voor Refo's oordeel...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Klaio schreef:
Tiberius schreef:Ik geloof nooit dat er veel Saambinder-auteurs en -lezers zijn die waarde hechten aan Refo's oordeel. ;)
Dat pleit alleen maar voor Refo's oordeel...
Weet ik niet.
Alleen, dat het niet zo nuttig is, wanneer je langs je vermeende doelgroep heen schiet.
refo

Bericht door refo »

cosmo schreef:
refo schreef:Iemand die kritiek heeft of anderszins zijn zorgen uit noem je gewoon: niet ootmoedig. Dan hoef je verder niet te reageren. Het is al redelijk vaag wat het niet of wel is. Dus succes verzekerd.

Maar zonden als gebrek aan ootmoed kun je nooit bij een ander aantreffe. Wie het vatte die vatte het.
Dus al die artikelen in de Saambinder of andere christelijke groepen/genootschappen zijn een teken van het ontbreken van ootmoed bij de auteurs.

Fijn dat dit erkend wordt.
Wat ik wil zeggen is: je kunt een ander nooit gebrek aan ootmoed verwijten. Ootmoed is iets wat je zelf hebt, of misscchien zou moeten hebben, maar nooit bij een ander mag zoeken. Want dat doet een ootmoedige niet.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Paulus stelt ergens ootmoed tegenover twisten, ijdele eer en hoovaardigheid (hoogmoed).
Als je één van de laatsten zaken bij iemand waarneemt, kan je concluderen dat hij (of zij) geen ootmoed heeft.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

Er staat volgens mij ook: oordeelt niet opdat gij niet geoordeelt zult worden.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Klaio

Bericht door Klaio »

Lapressa schreef:Er staat volgens mij ook: oordeelt niet opdat gij niet geoordeelt zult worden.
En er staat ook ergens: "Daar is geen God". Tot tweemaal toe zelfs. Laten we elkaar toch niet met losse bijbelcitaten om de oren slaan, maar het verband waarin iets staat niet uit het oog verliezen.
Ander

Bericht door Ander »

Klaio schreef:
Lapressa schreef:Er staat volgens mij ook: oordeelt niet opdat gij niet geoordeelt zult worden.
En er staat ook ergens: "Daar is geen God". Tot tweemaal toe zelfs. Laten we elkaar toch niet met losse bijbelcitaten om de oren slaan, maar het verband waarin iets staat niet uit het oog verliezen.
:super
Ariene

Bericht door Ariene »

Toch knap dat de hele inhoud van een interview verloren kan gaan
door te zoeken naar de ootmoed van de geinterviewde.

Zal dit één van de oorzaken zijn waarom er geen opwekking is binnen de ger. gez.?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ach, deze topic heeft gewoon een suddergehalte gekregen. That's all.
sunlover

Bericht door sunlover »

http://www.refdag.nl/artikel/1360781/Ee ... eloof.html

Een voorbeeld van een heel evenwichtige reactie van op stichtingen als Heart Cry en Jij daar.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

sunlover schreef:Een voorbeeld van een heel evenwichtige reactie van op stichtingen als Heart Cry en Jij daar.
Een voorbeeld van een heel evenwichtige reactie op de evangelische beweging, over stichtingen als Heartcry en JijDaar gaat het in het artikel niet.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
memento

Bericht door memento »

Toch blijft de grote vraag: Zulke stichtingen kunnen zich naar buiten toe heel gereformeerd voordoen. Maar zolang sprekers in de lijn van ds. Maritz spreken, blijven de bezwaren van bezorgde ouders en kerkenraden valide. Want uiteindelijk gaat het erom wat er op die avonden gepredikt wordt, en waar de jongeren naar luisteren, niet over de visie die het bestuur heeft.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

memento schreef:Toch blijft de grote vraag: Zulke stichtingen kunnen zich naar buiten toe heel gereformeerd voordoen. Maar zolang sprekers in de lijn van ds. Maritz spreken, blijven de bezwaren van bezorgde ouders en kerkenraden valide. Want uiteindelijk gaat het erom wat er op die avonden gepredikt wordt, en waar de jongeren naar luisteren, niet over de visie die het bestuur heeft.
Daar ben ik het mee eens, ook ik heb zorgen over bepaalde ontwikkelingen (hoewel ik dankbaar ben dat de Heere ook daar werkt en deze avonden wil gebruiken). Maar het artikel van ds P. de Vries ging daar niet over.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gesloten