Waar denk je op dit moment aan? [3]

Luther
Contacteer:

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Luther »

Luther schreef:
Pimpelmees schreef:Luther, ik ben het met je eens dat men niet zomaar de stad achter zich moet laten. Maar ik vind ook dat je te snel de punten van Dipper terzijde schuift. Over eten en drinken zeg je tegen Dipper: "gewoon lekker thuis eten!". Is dat een grap? Ook jouw punt over de veiligheid vind ik wat snel gesteld. Vandaag zijn er weer twee doden gevallen bij een schietpartij in Rotterdam. Dat verhoogt het gevoel van veiligheid niet. En in die zin valt er dus wel wat meer over te zeggen dan jij doet.
Kom nou! Ja, het is heel erg die schietpartij. Maar dat is wel altijd in een bepaald 'milieu'. Ook dat komt overal voor. Gezien het aantal inwoners is de veiligheid in Rotterdam echt niet lager dan in Papendrecht, Nijverdal of Veen.
En van dat eten bedoelde ik niet als grapje, eerlijk gezegd. Ik had eerder het idee dat Dipper het als grapje bedoelde.
Ergo: Ik lees op twitter dat er vannacht een schietpartij heeft plaatsgevonden in het centrum van Urk. ( @urkerland ) Lijkt me een onveilig dorp. Direct vertrekken als je daar woont!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Dipper
Verbannen

Bericht door Dipper »

Luther schreef:
Dipper schreef:Wat ik pas onzinnig vind: járen geleden waren er hier dominees die van de kansel verkondigden dat je hier weg moest. En er zijn er toen veel gegaan.
Even namen, rugnummers en concrete data...
Beter van niet want op dit forum zeggen de regels respect te hebben voor ambtsdragers! En dat onderschrijf ik.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Dipper schreef:
Luther schreef:
Dipper schreef:Wat ik pas onzinnig vind: járen geleden waren er hier dominees die van de kansel verkondigden dat je hier weg moest. En er zijn er toen veel gegaan.
Beter van niet want op dit forum zeggen de regels respect te hebben voor ambtsdragers! En dat onderschrijf ik.
Ik vroeg het omdat ik helemaal niet geloof dat er predikanten zijn geweest die hebben geadviseerd om weg te gaan. (Concreet betekent dat: wilt u a.u.b. ervoor zorgen dat onze / mijn gemeente kleiner wordt.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lassie

Bericht door Lassie »

Aan al die her-indicaties. :nonnon
DDD

Bericht door DDD »

Luther schreef:
Dipper schreef:
Luther schreef:
Ik vroeg het omdat ik helemaal niet geloof dat er predikanten zijn geweest die hebben geadviseerd om weg te gaan. (Concreet betekent dat: wilt u a.u.b. ervoor zorgen dat onze / mijn gemeente kleiner wordt.)
Ik geloof dat wel. Vacante gemeenten hebben soms gastpredikanten uit een andere regio en die zeggen wel eens wat raars.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

DDD schreef:
Luther schreef:Ik vroeg het omdat ik helemaal niet geloof dat er predikanten zijn geweest die hebben geadviseerd om weg te gaan. (Concreet betekent dat: wilt u a.u.b. ervoor zorgen dat onze / mijn gemeente kleiner wordt.)
Ik geloof dat wel. Vacante gemeenten hebben soms gastpredikanten uit een andere regio en die zeggen wel eens wat raars.
Ja, gastpredikanten misschien. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand predikant is in de stad en tegen z'n eigen gemeente zegt dat ze weg moeten gaan.
Mara

Bericht door Mara »

Aan die mevrouw die spreekt nadat zij gestorven is. In haar rouwadvertentie geeft zij de artsen de schuld van haar te vroege dood.
Zij noemde een termijn van 15 jaar.
Wat afschuwelijk voor de betreffende artsen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Soms zijn mensen ten einde raad...
Dodo

Bericht door Dodo »

Het is ook afschuwelijk voor die mevrouw.
Charles

Bericht door Charles »

Mara

Bericht door Mara »

Ja, indrukwekkend en verdrietig he?
Ik volg hem ook al heel lang.
Triest dat er dan mensen zijn die nogal negatief of onbegrijpelijk reageren. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

ach.....

Heb veel van zijn preken geleerd destijds in Veenendaal.
Dodo

Bericht door Dodo »

Jeugdherinneringen...

Toen ik kind was gingen de verhalen dat er een meerval in het Lammetjeswiel zat. Hij zou een poedel opgegeten hebben. En kijk nou, er zat inderdaad een monsterlijke meerval in het Lammetjeswiel, is nu gebleken. Wat een leuk berichtje.

http://www.ad.nl/ad/nl/32605/Dordrecht/ ... wiel.dhtml
RefoCalvinist

Bericht door RefoCalvinist »

Luther schreef:
DDD schreef:
Luther schreef:Ik vroeg het omdat ik helemaal niet geloof dat er predikanten zijn geweest die hebben geadviseerd om weg te gaan. (Concreet betekent dat: wilt u a.u.b. ervoor zorgen dat onze / mijn gemeente kleiner wordt.)
Ja, gastpredikanten misschien. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand predikant is in de stad en tegen z'n eigen gemeente zegt dat ze weg moeten gaan.
Zal je wellicht verbazen, maar het gebeurt hoor!! Niet alleen vroeger, maar nog ..
Niet perse om de stad te mijden, maar dan wel om andere redenen.
Dan mag je geloof ik je roeping nog eens nakijken of het bevestigingsformulier nalezen.
Maar goed ... het is en blijft verkeerd.
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:

ach.....

Heb veel van zijn preken geleerd destijds in Veenendaal.
Ik ook.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten