Beroepingswerk discussie [2]

Jeschurun

Re: Beroepingswerk discussie [2]

Bericht door Jeschurun »

Zo zei ds. Silfhout enkele jaren geleden in een interview met het RD dat het hem altijd pijn heeft gedaan dat hij nooit[ zoveel beroepen heeft gekregen.
Blijf even bij de feiten a.u.b. Ds. Silfhout zegt in dat interview:
-„Ik denk ook dat ik het nodig heb. Veronderstel nu eens dat je, naast alle waardering die er mag zijn, ook nog eens veel beroepen zou krijgen. Ik zou er onuitstaanbaar van kunnen worden.”
- „Maar soms deed het me toch ook wel een beetje zeer. Je blijft maar gewoon mens.”
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Oké sorry, inderdaad verdraaiing van feiten.
Welk punt ik wilde maken is hopelijk duidelijk.
GGBeroopingswerk

Bericht door GGBeroopingswerk »

Naar aanleiding van geruchten over opnieuw(!) Ermelo: uit de oude doos:
huisman schreef:
Evangelist schreef:
AS schreef: Aangenomen naar Ermelo (GG): ds. P. Melis te Veen.

Bron: refdag
Was dit het beroep waar Kensington over schreef?
Kensington schreef: 1 beroep word 100% zeker aangenomen, binnen de ger.gem......let maar op!

Vast (heeft Kensington wel wat uit te leggen)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

GGBeroopingswerk schreef:Naar aanleiding van geruchten over opnieuw(!) Ermelo: uit de oude doos:
huisman schreef:
Evangelist schreef:
AS schreef: Aangenomen naar Ermelo (GG): ds. P. Melis te Veen.

Bron: refdag
Was dit het beroep waar Kensington over schreef?
Kensington schreef: 1 beroep word 100% zeker aangenomen, binnen de ger.gem......let maar op!

Vast (heeft Kensington wel wat uit te leggen)

Als je het zo zeker weet, waarom noem je de bron dan niet gewoon!
Dan is het véél geloofwaardiger!
En dat voorkomt onwaarheden!
Noem gewoon de ouderling of de predikant met naam en toenaam!
Dan is het verifieerbaar.
Als er 5 ouderlingen/predikanten van gemeenten waar kand. Huisman is beroepen, dit gaan zeggen, zou er, BIJ WIJZE VAN SPREKEN 5 keer een groen balkje komen op Ger. Gem. Info..., wat 5 keer niet waar was, als de beheerder, dat als waarheid nam.
En áls dan de 6de keer wél op waarheid berustte, dan geloofde de helft van de mensen het ook niet meer...

Snapt u dat? Dat mensen een verifiërbare bron willen hebben?????????????
Het feit dat het nog niet officieel is bekend gemaakt (op refdag.nl, https://twitter.com/info_beroepen en Ger. Gem. Info), zegt m.i. ook genoeg...
Laatst gewijzigd door Jantje op 22 jun 2017, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wacht nou maar even rustig af totdat het officieel bekend wordt. Dan gaat het gauw genoeg, zagen we dinsdag bij kand. Boudewijn.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Wacht nou maar even rustig af totdat het officieel bekend wordt. Dan gaat het gauw genoeg, zagen we dinsdag bij kand. Boudewijn.
Ja.
Ik vind het dan niet fair om, áls je de bron weet, het niet te noemen...
Dat is toch een kleine moeite?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Wacht nou maar even rustig af totdat het officieel bekend wordt. Dan gaat het gauw genoeg, zagen we dinsdag bij kand. Boudewijn.
Dat klopt.

Mag ik nog wel toevoegen dat ik het eigenlijk vreemd vind dat kandidaten zo snel een beroep aannemen.
Laat het even bezinken, ook als je het weet, beproef het eens een week of langer.
Maar goed... dit zal ik wel nooit begrijpen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Ik snap niet waar jij je druk over maakt. Tot nu toe klopte het 2 maal, ook zonder verifieerbare bron.
Overigens betekent verifieerbaar dat je zelfs niet kan zeggen 'ik weet dit van een kerkenraadslid uit Ermelo', we worden hier toch niet verplicht om ouderlingen bij de naam te gaan noemen zodat andere forummers het kunnen controleren? Anderzijds moeten we oppassen wanneer iets niet klopt, dat is natuurlijk pijnlijk.
Luther schreef: Dat klopt.

Mag ik nog wel toevoegen dat ik het eigenlijk vreemd vind dat kandidaten zo snel een beroep aannemen.
Laat het even bezinken, ook als je het weet, beproef het eens een week of langer.
Het gaat inderdaad weer erg snel. Classis Barneveld boft maar. Hopelijk kan er ook nog een naar classis Ridderkerk of Rotterdam i.v.m. tekort daar.
Marion

Bericht door Marion »

Luther schreef:
Dat klopt.

Doe niet zo mal! Als je het weet, weet je het. Dan heeft het geen enkele zin om langer te wachten.
In meerdere gevallen weet men het al en zit men op dat ene beroep te wachten. Als het dan komt, waar wacht je dan nog op?
En dat jij het niet begrijp zal er mee te maken hebben dat jij een dergelijke beslissing niet hoeft te nemen.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Marion schreef:
Doe niet zo mal! Als je het weet, weet je het. Dan heeft het geen enkele zin om langer te wachten.
In meerdere gevallen weet men het al en zit men op dat ene beroep te wachten. Als het dan komt, waar wacht je dan nog op?
En dat jij het niet begrijp zal er mee te maken hebben dat jij een dergelijke beslissing niet hoeft te nemen.
Wees voorzichtig met conclusies, Marion...
- Niet meer zo actief -
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Marion schreef: Doe niet zo mal! Als je het weet, weet je het. Dan heeft het geen enkele zin om langer te wachten.
Als je verhalen leest, bijv. in Oude Paden, lees je vaak dat predikanten ergens dachten heen te moeten (dus men dacht dat God dit wilde) maar opeens bracht een ander beroep hen toch in verwarring. Want: Gods wegen zij ondoorgrondelijk. Soms wordt X toch Y. Wachten totdat alle beroepen zijn uitgebracht is daarom helemaal niet zo dom.
Marion schreef:En dat jij het niet begrijp zal er mee te maken hebben dat jij een dergelijke beslissing niet hoeft te nemen.
Niet zo hoog van de toren blazen nieuwe.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Overigens stem ik wel met Marion in dat een kandidaat die het weet, het gewoon aan kan nemen. Waarom zou je dan nog langer wachten?

Dat vroeg ik me pas wel af: waarom bedanken dominees vaak pas na de volle drie weken. Als er eerder helderheid is dat een beroep niet aangenomen moet worden, dan kan het toch ook al eerder bekend gemaakt worden?
- Niet meer zo actief -
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Mannetje schreef: Dat vroeg ik me pas wel af: waarom bedanken dominees vaak pas na de volle drie weken. Als er eerder helderheid is dat een beroep niet aangenomen moet worden, dan kan het toch ook al eerder bekend gemaakt worden?
Omdat die helderheid de laatste paar dagen toch kan veranderen.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Moderamen schreef:
Mannetje schreef: Dat vroeg ik me pas wel af: waarom bedanken dominees vaak pas na de volle drie weken. Als er eerder helderheid is dat een beroep niet aangenomen moet worden, dan kan het toch ook al eerder bekend gemaakt worden?
Omdat die helderheid soms de laatste paar dagen toch verandert.
Dan was het geen helderheid, maar schijnzekerheid.

Nog iets wat ik me afvraag: waarom krijgt een kandidaat 6 weken bedenktijd en een dominee 3 weken? En is dat een regel, of meer een gewoonte?
- Niet meer zo actief -
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marion schreef:
Luther schreef:
Dat klopt.

In andere kerkverbanden is deze gang van zaken heel ongebruikelijk. Dus zo vreemd is het toch niet. Let wel: ik twijfel helemaal niet aan de oprechtheid van kand. Huisman, maar het is met dit soort ingrijpende beslissingen altijd goed om vele dingen te overwegen, er ook met enkele vertrouwelingen over te spreken. En, zoals ik al zei: Als je ergens rust over hebt gekregen, beproef het dan maar een week, of langer, om te kijken of die rust blijft. Een kandidaat krijgt doorgaans meerdere beroepen, de beslistermijn is niet voor niets geen drie maar zes weken. Dit soort beslissingen vallen doorgaans niet in een uurtje of wat.
Luther schreef:En dat jij het niet begrijp zal er mee te maken hebben dat jij een dergelijke beslissing niet hoeft te nemen.
Op dit moment niet, inderdaad.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gesloten