Gij geheel anders

jvdg

Re: Gij geheel anders

Bericht door jvdg »

coupe soleil schreef:
Gijs83 schreef:
coupe soleil schreef:Jammer dat zo de homo's weer negatief worden bekeken, en dus ook de christelijke homo's.

Over meevaren als christen: dat is ook niet mijn ding, maar het gaat er net even om wat je insteek is. ALs je daarmee wilt laten zien dat er veel meer in het leven is, dat homo-zijn prima met geloven valt te combineren, is dat een manier van evangeliseren. En dat kan je op die manier doen. Ik denk dat men voorzichtig moet zijn met oordelen.
Is het niet meer 'een hang naar' het praktiserende 'homo-zijn' goed te keuren?
Welnee. Daar heb je die hele pride niet voor nodig. De pride roept juist veel weerstand op bij mensen. En dat is m.i. terecht.
En door als christen mee te varen wek je dus nog meer weerstand op?
Mara

Bericht door Mara »

Wegblijven en negeren, die hele gay pride !
Er zijn echt niet alleen homo's, er zullen ongetwijfeld wel weer s'lands leiders meevaren (Plasterk en consorte...)
We moeten homo's niet afwijzen, maar wel het zondige gedrag.
Dat is iets heel anders !
Wat morgen gebeurt, is alleen uiterlijk vertoon, uitdagend, choquerend.
Ik kijk morgenavond niet eens naar het journaal, ongetwijfeld zijn daar de beelden in te zien.
Ik wil het niet eens zien.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
vlinder

Bericht door vlinder »

coupe soleil schreef: Ik vind trouwens dat je erg fel reageert. Dat mag natuurlijk. Maar ik vind het wel pijnlijk richting mensen die het woord van God serieus nemen, maar in dat woord geen afwijzing vinden voor een relatie.
Dan moeten ze maar eens de Bijbel goed doorlezen. Als ze naar Gods Woord willen leven doe ik ze geen pijn meer, maar dan vallen ze mij van harte bij. Ik val hier bijna van de bank af. (komt goed uit, ik ga een hapjes eten) Hoe kán iemand beweren dat God praktiserend homofilie niet afkeurt? Ik begrijp dat niet. Zelfs niet na het doorlezen van het topic over homofilie en de vele rotondes hier op het forum. Ik kan het niet anders lezen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Joannah

Bericht door Joannah »

HEt is weer eens Gay Pride Week in nederland.
Iedereen moet en zal de homo liefhebben, want minderheden hebben het voor het zeggen in de huidige democratie, waarin de mensenrechten belangrijk moeten lijken.
Ik zeg opzettelijk lijken, want cijfers over aids mogen niet naar buiten komen.
Dan zou de "pride" snel weg zijn.Ik vind zowiezo de term pride niet kunnen, trots zijn op hoe je geboren bent?
Proud to be white, hoe klinkt dat?
mag je niet zeggen, waarschijnlijk.
Hoe dan ook, het blijft een ontzettend moeilijk onderwerp, maar ik vind het ongepast om homo's onder 1 noemer te veroordelen.
Er zijn er heel veel die niets moeten hebben van deze excentrieke boottocht.(al dan niet gelovig)

Rom 1;23-26 lijkt te zeggen dat het een gevolg is , een straf, op het vereren van schepsel boven de Schepper..
Is er iemand die zich durft te wagen aan een uitleg?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Nu moet zelfs een kind op de basisschool wijs gemaakt worden dat het heel gewoon is dat er homo's en lesbiennes zijn. Ze gaan er zelfs voorbeelden in boeken van maken. Ik denk: is dat wel zo gewoon? Nu zit ik ver van de Randstad in stadje waar de meeste mensen zich nog kerkelijk noemen, maar ik heb niet idee dat het heel veel voorkomt. Wat moet kind in Rijssen op de basisschool hiermee? Sterker nog geld dat voor diverse dorpjes op de Veluwe, voor die kinderen is dat toch 'ver-van-mijn-bed-show'?!
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Joannah schreef:
Rom 1;23-26 lijkt te zeggen dat het een gevolg is , een straf, op het vereren van schepsel boven de Schepper..
Alle ellende op deze wereld is straf van God op onze zonde. Dus ook deze ellende..
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Gijs83 schreef:Nu moet zelfs een kind op de basisschool wijs gemaakt worden dat het heel gewoon is dat er homo's en lesbiennes zijn. Ze gaan er zelfs voorbeelden in boeken van maken. Ik denk: is dat wel zo gewoon? Nu zit ik ver van de Randstad in stadje waar de meeste mensen zich nog kerkelijk noemen, maar ik heb niet idee dat het heel veel voorkomt. Wat moet kind in Rijssen op de basisschool hiermee? Sterker nog geld dat voor diverse dorpjes op de Veluwe, voor die kinderen is dat toch 'ver-van-mijn-bed-show'?!
Het is wel goed dat mensen bewust worden gemaakt van het feit dat er homofilie is en dat mensen leren op zo met anders geaarde mensen om te gaan als het hoort. In liefde en bedachtzaamheid, en ik denk ook vooral niet in krampachtigheid. Als we niets ervan weten kunnen we er misschien ook niet goed mee omgaan. (Maar dit is inderdaad wat anders dan het voorbeeld van de schoolboeken).
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
BJD

Bericht door BJD »

Gijs83 schreef:Nu moet zelfs een kind op de basisschool wijs gemaakt worden dat het heel gewoon is dat er homo's en lesbiennes zijn. Ze gaan er zelfs voorbeelden in boeken van maken. Ik denk: is dat wel zo gewoon? Nu zit ik ver van de Randstad in stadje waar de meeste mensen zich nog kerkelijk noemen, maar ik heb niet idee dat het heel veel voorkomt. Wat moet kind in Rijssen op de basisschool hiermee? Sterker nog geld dat voor diverse dorpjes op de Veluwe, voor die kinderen is dat toch 'ver-van-mijn-bed-show'?!
Gijs ook in jouw kerkelijke gemeente komt het voor. Het is niet iets van de randstad. We moeten mensen met homofiele aard accepteren, niet de uitleving ervan en daar zittten ze nou steeds op te hameren. Ik wordt kotsmisselijk van die homoemancipatie met Plasterk voorop.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

BJD schreef:
Gijs ook in jouw kerkelijke gemeente komt het voor. Het is niet iets van de randstad. We moeten mensen met homofiele aard accepteren, niet de uitleving ervan en daar zittten ze nou steeds op te hameren. Ik wordt kotsmisselijk van die homoemancipatie met Plasterk voorop.
Ik denk wel dat er met homofiele gevoelens bij mij de kerk zitten, die is nogal groot dus dat kan best. Het is tegenwoordig: als mij iets tegen homo's zegt ben je al een homo-hater, je moet het gewoon accepteren en goed vinden...
Joannah

Bericht door Joannah »

Fjodor schreef:
Joannah schreef:
Alle ellende op deze wereld is straf van God op onze zonde. Dus ook deze ellende..
Dat vind ik iets te algemeen gesteld, in dit hoofdstuk staat dat God hen er in overgeeft, omdat....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
parsifal

Bericht door parsifal »

Joannah schreef:HEt is weer eens Gay Pride Week in nederland.
Iedereen moet en zal de homo liefhebben, want minderheden hebben het voor het zeggen in de huidige democratie, waarin de mensenrechten belangrijk moeten lijken.
Ik zeg opzettelijk lijken, want cijfers over aids mogen niet naar buiten komen.
Dan zou de "pride" snel weg zijn.Ik vind zowiezo de term pride niet kunnen, trots zijn op hoe je geboren bent?
Proud to be white, hoe klinkt dat?
mag je niet zeggen, waarschijnlijk.
Hoe dan ook, het blijft een ontzettend moeilijk onderwerp, maar ik vind het ongepast om homo's onder 1 noemer te veroordelen.
Er zijn er heel veel die niets moeten hebben van deze excentrieke boottocht.(al dan niet gelovig)

Komen de cijfers over AIDS niet naar buiten?
Ik zie toch behoorlijk wat langs komen over MSM (Men having sex with men), en in de modellen die gebruikt worden wordt ook gewoon duidelijk dat een vaste relatie voor homoseksuele mannen een stuk korter duurt dan die voor heteroseksuele mannen (en het wordt ook duidelijk dat HIV minder verspreid onder homoseksuele vrouwen.

Vorige week was de pride optocht hier in Stockholm, ik denk dat er wel wat mensen een koutje gevat hebben. Super lekker weer was het ook weer niet.

Het is wel goed als Christenen erg hard een positie innemen tegen het uitschelden, of fysiek belagen van homoseksuelen. Zonder daarbij de zonde goed te praten (moeten we ook niet doen met heteroseksuele zonden als begeerte trouwens en dan vergaat de behoefte om me te hard uit te spreken weer).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
helma

Bericht door helma »

ik snap wel een beetje wat gijs bedoelt.
Als er in de schoolboeken komt te staan : "papa en papa gaan samen met Dennis en Myrthe naar de dierentuin"
is dat iets wat voor de meeste kinderen inderdaad een 'ver-van-mijn-bed-show' is. En ik ga vrij regelmatig naar de dierentuin; maar ik zie eigenlijk ook nooit een papa en een papa samen met hun kindjes in de dierentuin.
Wel twee mama's met hun eigen kinderen trouwens :)
Mara

Bericht door Mara »

Ik woon vlakbij een school en zie daar nog weinig ouders staan, het zijn meest opa's en oma's.
Het zijn vaak leeftijdsgenoten van mij die altijd hebben beweerd nooit op te gaan passen op vaste dagen :)
Nee, ze zouden gaan werken, vrij zijn en niet die zorg meer.
Niets veranderlijker dan een mens ;)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:Ik woon vlakbij een school en zie daar nog weinig ouders staan, het zijn meest opa's en oma's.
Het zijn vaak leeftijdsgenoten van mij die altijd hebben beweerd nooit op te gaan passen op vaste dagen :)
Nee, ze zouden gaan werken, vrij zijn en niet die zorg meer.
Niets veranderlijker dan een mens ;)
Kleinkinderen schijnen ook iets heel bijzonders te zijn. Net zoals kinderen overigens, als je niet weet wat het is, kan je ook niet voorstellen welke "offers" je voor hen wil brengen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

Nee dat zal wel zo zijn.
Ik ben nog niet in de omarol, ziet er ook niet naar uit voorlopig, dus...
Maar ik heb nog kinderen thuis, misschien dat dat scheelt ?
Die meiden waar ik over sprak, waren al zeer jong moeder en voor hun 40ste al kinderloos thuis.
Toen kreeg ik nog een baby !
Plaats reactie