Vliegramp

oesterschelpje

Re: Vliegramp

Bericht door oesterschelpje »

Wauw, zou wat voor zoonlief zijn!
Hij roept al vanaf jonge jaren dat hij piloot wil worden.
Stapje voor stapje komt zijn droom dichterbij, hij loopt al twee jaar zijn stages op een vliegveld en gaat regelmatig de lucht in.
jvdg

Bericht door jvdg »

huisman schreef:
ZWP schreef:Overigens worden er wel bizar veel vliegtuigkilometers afgelegd per jaar.
Als er in 2009 1.103 doden zijn gevallen, en er per miljard passagierskilometers er 0,05 doden vallen, zijn er dus 22.060.000.000.000 km gevologen in dat jaar.

22.060.000.000.000 km is overigens de afstand die licht in 2,3 jaar aflegt (@ 300.000 km/sec) :bobo

Dan moet ik er wel bij vermelden dat als je een vliegtuig hebt met 100 passagiers wat 1.000km vliegt, dit voor 100.000 km meerekent...
Ik zou zeggen kom allemaal eens op mijn werk kijken, kun je zien hoeveel vliegverkeer er in het nederlandse luchtruim vliegt.
(helaas is bezoek niet toegestaan :huhu )
M'n beste huisman, nog slechts een 30 jaar geleden was ik als Dpl. Kprl Assistent Verkeersleider, Top Nato Screened.
Door mijn functie was ik niet alleen optimaal geïnformeerd over de luchtbewegingen van de vijand, maar was ook optimaal geïnformeerd over de bewegingen van de landtroepingbewegingen van de landmacht van de "vijand".
Ook de toegang tot Nw Millingen was een open deur.
Daar zag ik toen al de de vele militaire (lucht) bewegingen die ons als NATO landen niet welgevallig waren.
Maar we deden niets als rapporteren.

En, al is het 30 jaar geleden, wat is er ten principale eigenlijk gewijzigd?

Ik weet dat je niet mag of kan reageren, maar ik wilde het je toch meedelen.
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

huisman schreef:
PvS schreef:Werk je in Driebergen?
Nee, die doen het wegverkeer. Mijn werkplek (daar gaat weer een stukje anonimiteit :OO3 )
Het Air Operations Control Station Nieuw Milligen (AOCS NM) is een uniek onderdeel van de Koninklijke Luchtmacht. Met goed opgeleide mannen en vrouwen vervult het AOCS een sleutelrol in de gevechts- en verkeersleiding in het drukke Nederlandse luchtruim.
:garde
Ik heb als dpl. korp. in Driebergen wel eens op wacht gezeten in een bunker waar ook allemaal van die geheimzinnige dingen gebeurden...
En op vliegbasis Soesterberg hielden ze het luchtruim ook al in de gaten in zo'n bunker...
Wat is dat dan?
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
jvdg

Bericht door jvdg »

PvS schreef:
huisman schreef:
PvS schreef:Werk je in Driebergen?
Nee, die doen het wegverkeer. Mijn werkplek (daar gaat weer een stukje anonimiteit :OO3 )
Het Air Operations Control Station Nieuw Milligen (AOCS NM) is een uniek onderdeel van de Koninklijke Luchtmacht. Met goed opgeleide mannen en vrouwen vervult het AOCS een sleutelrol in de gevechts- en verkeersleiding in het drukke Nederlandse luchtruim.
:garde
Ik heb als dpl. korp. in Driebergen wel eens op wacht gezeten in een bunker waar ook allemaal van die geheimzinnige dingen gebeurden...
En op vliegbasis Soesterberg hielden ze het luchtruim ook al in de gaten in zo'n bunker...
Wat is dat dan?
Dat was jvdg en kameraden. :)
NwM was daar toen nog blij mee.
Zelfs met UFO-meldingen.
Plaats reactie