Sinterklaas
Re: Wat doen we vandaag? [5]
Gisteren las ik bij Thomas à Kempis (De navolging van Christus) het volgende:
"Houd u zoveel mogelijk buiten het mensengewoel. Want, ook al hebben wij er het beste mee voor, al dat praten over wat er in de wereld gebeurt, werkt remmend op ons innerlijk leven. Eer wij weten, worden wij erdoor besmet en raken verstrikt in allerlei, dat niet ter zake doet. Is het ons niet dikwijls zó vergaan, dat wij moesten zeggen: Ach, had ik toen en toen maar liever niets gezegd! En: Ach, had ik die of die maar nooit ontmoet! (...)
Voor een gezonde groei van ons geestelijk leven is het echter in hoge mate bevorderlijk, wanneer wij af en toe eens godvruchtige samensprekingen hebben over geestelijke onderwerpen, in het bijzonder indien daaraan wordt deelgenomen door ziels- en geestverwanten, die zich samen één weten in God."
Beter had ik zelf niet kunnen verwoorden wat ik in feite bedoelde.
"Houd u zoveel mogelijk buiten het mensengewoel. Want, ook al hebben wij er het beste mee voor, al dat praten over wat er in de wereld gebeurt, werkt remmend op ons innerlijk leven. Eer wij weten, worden wij erdoor besmet en raken verstrikt in allerlei, dat niet ter zake doet. Is het ons niet dikwijls zó vergaan, dat wij moesten zeggen: Ach, had ik toen en toen maar liever niets gezegd! En: Ach, had ik die of die maar nooit ontmoet! (...)
Voor een gezonde groei van ons geestelijk leven is het echter in hoge mate bevorderlijk, wanneer wij af en toe eens godvruchtige samensprekingen hebben over geestelijke onderwerpen, in het bijzonder indien daaraan wordt deelgenomen door ziels- en geestverwanten, die zich samen één weten in God."
Beter had ik zelf niet kunnen verwoorden wat ik in feite bedoelde.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jij was toch degene die klaagde, dat je kinderen de statenvertaling niet begrijpen?BJD schreef:Wel lekker die pepernoten..Ander schreef:Daar hoor je niet...BJD schreef:sinterklaas intocht geweest, altijd weer een leuk .![]()
onschuldig kinderfeest..we moeten niet doorslaan
dus je begrijpt als kind de Statenvertaling beter als je de sinterklaasoptocht niet bezoekt? dat maakt me nieuwsgierig. licht eens toe.Tiberius schreef:Jij was toch degene die klaagde, dat je kinderen de statenvertaling niet begrijpen?BJD schreef:Wel lekker die pepernoten..Ander schreef:Daar hoor je niet...BJD schreef:sinterklaas intocht geweest, altijd weer een leuk .![]()
onschuldig kinderfeest..we moeten niet doorslaan
wie bepaalt waar iemand wél of níét "hoort" ? jij bent daar zeker één van die dat bepalen??Ander schreef:Daar hoor je niet...BJD schreef:sinterklaas intocht geweest, altijd weer een leuk .
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Laat ik het nu zo jammer vinden dat ik nooit een kerstpakket krijg op school. Ik hou wel van attenties. Geeft je een goed gevoel.Hendrikus schreef:Luther schreef:Zolang ik op school werk heb ik daar aangegeven dat ik het kerstpakket afgeschaft zou willen zien.
.
Zeker in het onderwijs waar je goed gedrag beloont en graag complimentjes, stickertjes etc. uitdeel, mag je het personeel niet vergeten.
wat ik kan verzinnen is dat je je tijd beter kan besteden dan met dit goddeloze volksvermaak.sela schreef:dus je begrijpt als kind de Statenvertaling beter als je de sinterklaasoptocht niet bezoekt? dat maakt me nieuwsgierig. licht eens toe.
Ik heb wel goede papieren wat dat betreft, ja.Rens schreef:wie bepaalt waar iemand wél of níét "hoort" ? jij bent daar zeker één van die dat bepalen??Ander schreef:Daar hoor je niet...BJD schreef:sinterklaas intocht geweest, altijd weer een leuk .
-
Prima dat er hier forummers zijn die het Sint Nicolaas feest afkeuren, maar zodra ze wel meesnoepen van al het lekkers wat "de Sint" meebrengt, dan kan ik ze weinig serieus nemen in hun standpunt.
Tja en de onzin die de kinderen worden wijsgemaakt en al het gezeur er om heen ............... die neem je dan wel serieus?Marie-Henriëtte schreef:Prima dat er hier forummers zijn die het Sint Nicolaas feest afkeuren, maar zodra ze wel meesnoepen van al het lekkers wat "de Sint" meebrengt, dan kan ik ze weinig serieus nemen in hun standpunt.
Geef mij mijn oudste maar die kwam zaterdag binnen en zegt "pa, blijf maar uit het dorp weg die verklede vent is er weer"
Dan kun je de Herstelde Statenvertaling kado doen.sela schreef: dus je begrijpt als kind de Statenvertaling beter als je de sinterklaasoptocht niet bezoekt? dat maakt me nieuwsgierig. licht eens toe.

--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Natuurlijk, het geven van geschenken is zelfs Bijbels. Daar is niets mis mee. Wij krijgen een bon. Leuk om weer wat boeken voor aan te schaffen.priscilla schreef:Laat ik het nu zo jammer vinden dat ik nooit een kerstpakket krijg op school. Ik hou wel van attenties. Geeft je een goed gevoel.Hendrikus schreef:Luther schreef:Zolang ik op school werk heb ik daar aangegeven dat ik het kerstpakket afgeschaft zou willen zien.
.
Zeker in het onderwijs waar je goed gedrag beloont en graag complimentjes, stickertjes etc. uitdeel, mag je het personeel niet vergeten.
Dat moesten ze nou eens afschaffen. Dat stimuleren van het ongebreideld aanschaffen van allerlei boeken.Ander schreef:Natuurlijk, het geven van geschenken is zelfs Bijbels. Daar is niets mis mee. Wij krijgen een bon. Leuk om weer wat boeken voor aan te schaffen.priscilla schreef:Laat ik het nu zo jammer vinden dat ik nooit een kerstpakket krijg op school. Ik hou wel van attenties. Geeft je een goed gevoel.Hendrikus schreef:Luther schreef:Zolang ik op school werk heb ik daar aangegeven dat ik het kerstpakket afgeschaft zou willen zien.
.
Dat zou de uitgevers ook weerhouden om allerlei nodeloze uitgaven het licht te doen zien.
--------------
Tja, bijzondere combinatie.refo schreef:Dan kun je de Herstelde Statenvertaling kado doen.sela schreef: dus je begrijpt als kind de Statenvertaling beter als je de sinterklaasoptocht niet bezoekt? dat maakt me nieuwsgierig. licht eens toe.
Nou ja, sommige forummers zou ik graag wat zinnigs te lezen geven, gezien hun bijdragen.refo schreef:Dat moesten ze nou eens afschaffen. Dat stimuleren van het ongebreideld aanschaffen van allerlei boeken.Ander schreef: Natuurlijk, het geven van geschenken is zelfs Bijbels. Daar is niets mis mee. Wij krijgen een bon. Leuk om weer wat boeken voor aan te schaffen.
Dat zou de uitgevers ook weerhouden om allerlei nodeloze uitgaven het licht te doen zien.
-
Als je je zoon (en al je kinderen) maar geen pepernoten en ander snoepgoed laat eten (waar Sinterklaas etiketten opstaan) dan neem ik je serieus in je standpunt.Auto schreef:Tja en de onzin die de kinderen worden wijsgemaakt en al het gezeur er om heen ............... die neem je dan wel serieus?Marie-Henriëtte schreef:Prima dat er hier forummers zijn die het Sint Nicolaas feest afkeuren, maar zodra ze wel meesnoepen van al het lekkers wat "de Sint" meebrengt, dan kan ik ze weinig serieus nemen in hun standpunt.
Geef mij mijn oudste maar die kwam zaterdag binnen en zegt "pa, blijf maar uit het dorp weg die verklede vent is er weer"