Kortere zomervakantie

refo

Re: Kortere zomervakantie

Bericht door refo »

Nou, erg. Dat is ook weer overdreven.
Een school is er vooral om les te krijgen.
Af en toe een 'uitstapje' moet kunnen, maar voor 'getuigen' is het niet primair bedoeld.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Jo-Ann schreef::tas :jongle :humhihi :wiz
Volgens mij heeft Luther zijn doel bereikt...
Er zitten er al aardig wat boven op de kast ;)
ik zeg niks verder :fuite
INDERDAAD!! En niemand heeft het door. Ik sta (als docent) helemaal achter het plan van de staatssecretaris, mits de docenten op de scholen de regie krijgen over de wijze waarop die 5 lesvrije werkdagen zouden moeten worden ingezet.
Eén van mijn wensen zou dan zijn: Weer een hele dag rapportenvergaderingen! Nee, dat is niet efficiënter, dat klopt. Maar we werken met levend materiaal; nu kun je alleen grote probleemgevallen bespreken en enige rust daarin is ver te zoeken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:Nou, erg. Dat is ook weer overdreven.
Een school is er vooral om les te krijgen.
Af en toe een 'uitstapje' moet kunnen, maar voor 'getuigen' is het niet primair bedoeld.
Nou, getuigen vind ik ook niet het meest geslaagde woord, want laten we dat vooral in ons gedrag doen. Maar 'getuigen' door daden dat het geloofsleven eigenlijk iets is waar je buiten staat als docent en dat je ook maar gewoon je leventje leeft, dat is funest voor het ref. onderwijs. Leerlingen prikken daar dwars doorheen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
albion

Bericht door albion »

Luther schreef:
INDERDAAD!! En niemand heeft het door. Ik sta (als docent) helemaal achter het plan van de staatssecretaris, mits de docenten op de scholen de regie krijgen over de wijze waarop die 5 lesvrije werkdagen zouden moeten worden ingezet.
Eén van mijn wensen zou dan zijn: Weer een hele dag rapportenvergaderingen! Nee, dat is niet efficiënter, dat klopt. Maar we werken met levend materiaal; nu kun je alleen grote probleemgevallen bespreken en enige rust daarin is ver te zoeken.
:super :super zeg dat!
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

albion schreef:
Luther schreef:
:super :super zeg dat!
Héééé.... een medestander!! ;)
refo

Bericht door refo »

Werken met 'levend materiaal' doe je in een kas.
Eventueel kun je een klas ook zo zien.

Maar een rapportenvergadering is niet meer dan het is: een vergadering over de rapporten. Het 'levende materiaal' (wat een nare uitdrukking) zit dan in de zon. Want de leraren hebben een hele dag vergadering.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marnix

Bericht door Marnix »

Luther schreef:
Het idee is dat de school (en dus de docenten als collectief) de regie krijgen, volgens mij werd dat er duidelijk bij genoemd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Het 'levende materiaal' (wat een nare uitdrukking) ...
Tja, zo wordt er dus over je kinderen gesproken, als je zelf even in de zon zit. :bobo
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Tiberius schreef:
refo schreef:Het 'levende materiaal' (wat een nare uitdrukking) ...
Tja, zo wordt er dus over je kinderen gesproken, als je zelf even in de zon zit. :bobo
Tja, ik werk in een verpleeghuis. Daar spreekt men (op managementniveau) over productie-draaien. Als er te lang een bed leeg is dan draaien we te weinig procuctie en da's niet goed :nonnon
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

herkenbaar, al moet je wel bedenken dat al die instellingen uiteindelijk gewoon bedrijven zijn.
Ze hoeven alleen niet specifiek veel winst te draaien, maar mogen ook geen verlies draaien.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
helma

Bericht door helma »

Toch herken ik wat Elly zegt wel
ik heb het al ruim 20 jaar geleden regelmatig aangegeven in het bejaardencentrum waar ik werkte dat er zo weinig respectvol over (en met gevolg daarvan ook tot..) de ouderen werd gesproken
zusterelly

Lapressa schreef:herkenbaar, al moet je wel bedenken dat al die instellingen uiteindelijk gewoon bedrijven zijn.
Ze hoeven alleen niet specifiek veel winst te draaien, maar mogen ook geen verlies draaien.
Dat weet ik, alleen tegenwoordig staat "bejegening" nogal hoog in het vaandel, en dan past dit (de term productie draaien) er niet bij, vind ik.
Is het trouwens procuctie of produktie vraag ik me nu af?
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

zusterelly schreef:Is het trouwens procuctie of produktie vraag ik me nu af?
procuctie is het sowieso niet, maar productie moet wel met een c ;)
~~Soli Deo Gloria~~
zusterelly

Hendrikus schreef:
zusterelly schreef:Is het trouwens procuctie of produktie vraag ik me nu af?
procuctie is het sowieso niet, maar productie moet wel met een c ;)
:)
Kippetje

Bericht door Kippetje »

zusterelly schreef: Tja, ik werk in een verpleeghuis. Daar spreekt men (op managementniveau) over productie-draaien. Als er te lang een bed leeg is dan draaien we te weinig procuctie en da's niet goed :nonnon
Je moet de term 'productie' niet zo zeer betrekken op je bewoners/clienten zolas jij ze ziet in je dagelijkse zorgverlening.
Jouw werkgever moet met een x bedrag rondkomen en als er 1 bed leeg staat kost dit geld (omdat er gewoon nog net zoveel personeel rondhuppelt als de dag er voor, de uitgaven zijn dus gelijk, terwijl de inkomsten voor die dag minder zijn). En da's dus inderdaad niet goed. Als dit vaak gebeurt kan het zijn dat jouw werkgever nóg meer moet snijden in zijn personeelsbestand (om de gaten op te vangen) waardoor je nog meer werkdruk krijgt dan je nu al hebt.
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Plaats reactie