Ik wil me graag mij Refo aansluiten. Het gaat hierbij om 49 uitspraken van Jezus waarbij Hij ons een iets opdraagt. Ik ben er nog niet uit hoeveel het er zijn, het is moeilijker tellen dan ik dacht.seuter schreef:Jolanda, wat is JOU antwoord hierop !!!seuter schreef:Beste Jolanda,JolandaOudshoorn schreef:Het schijnt dat Jezus, toen Hij hier op aarde was, 49 opdrachten heeft gegeven voor hen die Zijn discipelen willen zijn. Kunnen jullie mij helpen om deze opdrachten te "vinden"?
De onderbouwing is symbolisch / geestelijk en juist ONeindig en geeft eeuwig leven aan degene die dit bereid is te doen, het volgende :
Matth.18:21 en 22![]()
21 Toen kwam Petrus tot Hem en zeide: Heere, hoe menigmaal zal mijn broeder tegen mij zondigen en ik hem vergeven? Tot zevenmaal?
22 Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal, maar tot zeventigmaal zeven maal.
Alle opdrachten zijn hierin vervat.
Hopend dat iedereen die echt heilbegerig is, tevreden gesteld te hebben !!!
ALLEN GODS ZEGEN TOEGEWENST.
de 49 opdrachten
- JolandaOudshoorn
Re: de 49 opdrachten
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Oude-Waarheid
Beste Jolanda,
Kan wel zo zijn 49 opdrachten maar ik dacht hier aan:
En Jezus, antwoordende, zeide tot haar: Martha, Martha, gij bekommert en ontrust u over vele dingen;
42 Maar een ding is nodig; doch Maria heeft het goede deel uitgekozen, hetwelk van haar niet zal weggenomen worden
Nogmaals Goede dagen toegewenst!!!!
En Jezus, antwoordende, zeide tot haar: Martha, Martha, gij bekommert en ontrust u over vele dingen;
42 Maar een ding is nodig; doch Maria heeft het goede deel uitgekozen, hetwelk van haar niet zal weggenomen worden
- JolandaOudshoorn
Bedankt voor je wens. Maar vanuit dat enige nodige, nl hoe word ik rechtvaardig voor God, vloeit wel het andere uit! Leer mij Uw wil te doen!Oude-Waarheid schreef:Beste Jolanda,
Ik weet, mijn Verlosser leeft