Dat er fouten ter rechterzijde zijn, betekent niet dat de fouten ter linkerzijde niet belangrijk zijn.Wilhelm schreef:Misschien heb je wel gelijk , alleen wordt ik bedroefd over zoveel rechtzinnigheid wat er tegenwoordig ook ter rechterzijde gevonden wordt.
En dan doel ik niet op DIA, maar er zijn er velen die eerlijk onbekeerd met een mond vol godsdienst over deze wereld gaan , en ondanks gebrek aan genade een zeer groot onderscheidend vermogen blijken te hebben .
Ze kunnen precies vertellen wie wel en wie niet een waar kind of knecht van God is.
En weet je , als ik dat lees wordt ik daar zo bang van , het is nl jaren lang ook mijn valstrik geweest. Misschien daarom deze wat scherpe reactie.
[quote=""Wilhelm"]Het wordt gevoel is idd verschillend uitlegbaar. Maar geloof me (trouwens ook zo'n woord) , er zijn er velen die gevoel zonder geloof hebben .[/quote]
Goed, maar wat heeft het voor zin om dat in déze discussie te vermelden?
Ja, en zo blijven we eindeloos in een kringetje ronddraaien. Als je iets zegt over de linkerzijde, kun je antwoorden met: ja, kijk eens naar de rechterzijde, en als je iets zegt over de rechterzijde, kun je zeggen: ja, maar kijk eens naar de linkerzijde? Zulk gepraat helpt ons natuurlijk geen steek verder.Wilhelm schreef:Andersom kan niet. Maar dat eerste wordt veel gevonden , en dan tref jij dat vooral aan ter linkerzijde , maar ik schrik soms van zaken ter rechterzijde.
Het gaat nu om het onderwerp in déze topic.
Ja, ook hier kan ik niets mee.Wilhelm schreef:En dan, laten we maar bij ons zelf beginnen .
Daar gaat het ook alweer niet over. Het gaat nu over 'aanvoelen dat iets niet juist is'.Wilhelm schreef:Wat de onliners betreft : ik ben er van overtuigd dat er veel gevoel is wat voor geloof gehouden wordt, maar als de Heere spreekt is dat ten eerste door Zijn Woord, en wat uit Zijn mond gaat is vast en onverbroken. Vandaar ide opmerking.
Ik trok die twee samen, omdat je bij het nieuwe geloof ook het 'gevoel' hebt: hier klopt iets niet, terwijl moeilijk aan te wijzen is wát er niet klopt.Wilhelm schreef:En het beproefen van de Geesten , dat doen we met Gods Woord in de hand, en toch niet op ons gevoel, het lijkt me sterk dat je het daarin niet met me eens bent.
Je moet twee zaken scheiden : Jij hebt het over het "nieuwe geloof" , DIA heeft het over een prediker op het gevoel be of veroordelen , daar ben ik tegenin gegaan.