Beroepingswerk, deel 6
- Wilma van den Berg
Re: Beroepingswerk, deel 6
Beroepingswerk
Protestantse Kerk in Ned.
Beroepen: te Middelburg (prot. wijkgemeente De Ontmoeting), C. Van Duijn te Amsterdam (herv., wijkgemeente Noorderkerk); te Wormer (prot. i.w.), kand. mw. L. Veldhuizen te Amsterdam-Zuidoost, die dit beroep heeft aangenomen; te Zoetermeer (prot. wijkgem. i.w. De Oase), mw. C. J. C. Kremer-Elzinga te Stiens, die dit beroep heeft aangenomen.
Aangenomen: naar ’t Woudt-Den Hoorn (prot. gem.), kand. mw. B. H. van de Weg te Utrecht.
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Oostkapelle, G. Clements te Gouda; te Westkapelle, A
Beroepen: te Middelburg (prot. wijkgemeente De Ontmoeting), C. Van Duijn te Amsterdam (herv., wijkgemeente Noorderkerk); te Wormer (prot. i.w.), kand. mw. L. Veldhuizen te Amsterdam-Zuidoost, die dit beroep heeft aangenomen; te Zoetermeer (prot. wijkgem. i.w. De Oase), mw. C. J. C. Kremer-Elzinga te Stiens, die dit beroep heeft aangenomen.
Aangenomen: naar ’t Woudt-Den Hoorn (prot. gem.), kand. mw. B. H. van de Weg te Utrecht.
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Oostkapelle, G. Clements te Gouda; te Westkapelle, A
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Het valt me op dat in bovenstaande post over de PKN bijna alleen maar vrouwen worden genoemd...Maar sorry dat is off-topic.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Leuke parttime-job voor vrouwen, toch? Een beetje bijklussen op de preekstoelvlinder schreef:Het valt me op dat in bovenstaande post over de PKN bijna alleen maar vrouwen worden genoemd...Maar sorry dat is off-topic.
- MarthaMartha
lijkt me heerlijk!freek schreef:Leuke parttime-job voor vrouwen, toch? Een beetje bijklussen op de preekstoelvlinder schreef:Het valt me op dat in bovenstaande post over de PKN bijna alleen maar vrouwen worden genoemd...Maar sorry dat is off-topic.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- JolandaOudshoorn
Martha toch!! de taak van een vrouw is een geheel andere!!!(wij mogen de lammetjes wijden!!)MarthaMartha schreef:lijkt me heerlijk!freek schreef:Leuke parttime-job voor vrouwen, toch? Een beetje bijklussen op de preekstoelvlinder schreef:Het valt me op dat in bovenstaande post over de PKN bijna alleen maar vrouwen worden genoemd...Maar sorry dat is off-topic.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha
Stil maar, ik heb geen ambities in die richting (maar 't lijkt me wel heerlijk!). De lammetjes zijn ook schattig ja! daar voel ik me al helemaal gelukkig mee!JolandaOudshoorn schreef:Martha toch!! de taak van een vrouw is een geheel andere!!!(wij mogen de lammetjes wijden!!)MarthaMartha schreef:lijkt me heerlijk!freek schreef:
Leuke parttime-job voor vrouwen, toch? Een beetje bijklussen op de preekstoel
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- Wilma van den Berg
Het doet me weer denken aan een preek die ik een tijd geleden hoorde. Een dominee besloot met de volgende woorden: Ach Heere, mogen we van die grote kudde toch een heel klein schaapje zijn!JolandaOudshoorn schreef:Stil maar, ik heb geen ambities in die richting (maar 't lijkt me wel heerlijk!). De lammetjes zijn ook schattig ja! daar voel ik me al helemaal gelukkig mee!MarthaMartha schreef:Martha toch!! de taak van een vrouw is een geheel andere!!!(wij mogen de lammetjes wijden!!)
Groot of klein, dat doet er niet zozeer toe...als we maar in de kudde mogen zijn!
- Wilma van den Berg
Maar misschien moeten we weer ontopic gaan en hier in een een ander topic nader op ingaan.. 

Nee, dat is juist weer iets voor mannen.JolandaOudshoorn schreef:wij mogen de lammetjes wijden!!
Of je moet weiden bedoelen.
- JolandaOudshoorn
pfff ik lijk wel sgolierTiberius schreef:Nee, dat is juist weer iets voor mannen.JolandaOudshoorn schreef:wij mogen de lammetjes wijden!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Als moderator geef je wel het verkeerde voorbeeld, Tiberius!Tiberius schreef:Nee, dat is juist weer iets voor mannen.JolandaOudshoorn schreef:wij mogen de lammetjes wijden!!

On-topic!

het kunnen toch ook gewijde lammetjes zijn?Tiberius schreef:Nee, dat is juist weer iets voor mannen.JolandaOudshoorn schreef:wij mogen de lammetjes wijden!!

Doet me denken aan het beroemde verhaal van die bisschop (Bekkers?) die het in plaats van 'gewijde maagden' had over 'gewaagde meiden'...Hendrikus schreef:het kunnen toch ook gewijde lammetjes zijn?Tiberius schreef:Nee, dat is juist weer iets voor mannen.JolandaOudshoorn schreef:wij mogen de lammetjes wijden!!

sorry,

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
- Wilma van den Berg
Beroepingswerk
Aangenomen: naar Vlaardingen (geref., Centrum-West) (deeltijd), kand. mw. M. A. D. Noordzij-Hijweege te Maassluis.
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Emmeloord, A. Schot te Nunspeet.
Geref. Gem. in Ned.
Beroepen: te Krimpen aan den IJssel, A. Schultink te Bruinisse.
Aangenomen: naar Vlaardingen (geref., Centrum-West) (deeltijd), kand. mw. M. A. D. Noordzij-Hijweege te Maassluis.
Geref. Gemeenten
Beroepen: te Emmeloord, A. Schot te Nunspeet.
Geref. Gem. in Ned.
Beroepen: te Krimpen aan den IJssel, A. Schultink te Bruinisse.
-
Even wat informatie over beroepingswerk GGiN:
Beroepen te Hendrik Ido Ambacht: ds. A. Schultink te Bruinisse (stond op tweetal met ds. A. Van Voorden).
Beroepen te Veenendaal: ds. T.R. Treur te Chilliwack (stond op tweetal met ds. J. Roos).
Tweetal Leerdam: ds. A. Schultink en ds. A. van Voorden. Vanavond wordt er gestemd.
Beroepen te Hendrik Ido Ambacht: ds. A. Schultink te Bruinisse (stond op tweetal met ds. A. Van Voorden).
Beroepen te Veenendaal: ds. T.R. Treur te Chilliwack (stond op tweetal met ds. J. Roos).
Tweetal Leerdam: ds. A. Schultink en ds. A. van Voorden. Vanavond wordt er gestemd.