dan maakten ze een fout.............het waren er 123 die op zee in een loeiende storm waren omgekomen, nu precies 125 jaar geleden......JolandaOudshoorn schreef:Een of ander monument voor 83 gestorven jongens en mannen die omgekomen zijn in een storm, long ago. Het is wel een heel mooi plaatsje zag ik!!Rens schreef:ivm waarmee?????????JolandaOudshoorn schreef:moddergat nu op tv is!!!
Wist je dat ...[7]
Re: Wist je dat ...[7]
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
ik momenteel al meer dan 12 uur op wacht sta voor mijn werk?
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
........we hier een volle storm, windkracht 9 hebben, met windstoten tot 134 km/uur (orkaankracht) ?????????
........het hier buiten vrijwel niet te doen is, en je je af en toe nauwelijks staande kan houden....

........het hier buiten vrijwel niet te doen is, en je je af en toe nauwelijks staande kan houden....

Moderatorbericht:
Ik vandaag door mijn baas werd gebeld omdat er waterschade is op kantoor??
Ik benieuwd ben wat ik maandag aan zal treffen.
Ik benieuwd ben wat ik maandag aan zal treffen.

Ik voor even stop met posten
Ik nu gezellig met mijn man ga praten
of nog even
wij morgen de voorbereidingsdienst voor het HA hebben
Ik de voorbereidingsweek de computer alleen gebruik voor noodzakelijke dingen
Dus jullie zullen mij geweldige postings een weekje moeten missen

of nog even

Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
- Wilma van den Berg
Ariene (en alle anderen), ik hoop dat je een goede zondag hebt gehad en wens je een goede voorbereidingsweek. In het bijzonder een gezegende zondag als er DV aanstaande zondag het Heilig Avondmaal zal zijn.Ariene schreef:Ik voor even stop met posten
of nog even![]()
Zekere beloften!
Geel, blauw en rood vormen de grondkleuren van het gehele kleurenpalet. Zo vormen ellende, verlossing en dankbaarheid de grondkleuren van een Bijbels, levend geloof. Met het rode en reine bloed van het Lam in het midden!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
- Wilma van den Berg
...het gisteren een bijzondere zondag was, maar ondanks alles wel een goede zondag
...ik vannacht heerlijk geslapen heb
...de computer momenteel heel traag is
...er voor vandaag nog veel werk te doen is
...iedereen een fijne dag gewenst!
...ik vannacht heerlijk geslapen heb
...de computer momenteel heel traag is
...er voor vandaag nog veel werk te doen is
...iedereen een fijne dag gewenst!
- Wilma van den Berg
...ik zojuist een afspraak heb gemaakt bij de kapper?
...zaterdag 'het' moment is aangebroken
...er vandaag nog veel meer dingen geregeld moeten worden (en administratie doornemen etc.)
...dit wel leuk is, maar soms ook heel veel
...zaterdag 'het' moment is aangebroken

...er vandaag nog veel meer dingen geregeld moeten worden (en administratie doornemen etc.)

- JolandaOudshoorn
Wilma van den Berg schreef: ...er vandaag nog veel meer dingen geregeld moeten worden (en administratie doornemen etc.)

Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Wilma van den Berg
Ik weet, helaas, helemaal wat je bedoeld, Jolanda..JolandaOudshoorn schreef:Wilma van den Berg schreef: ...er vandaag nog veel meer dingen geregeld moeten worden (en administratie doornemen etc.)
...dit wel leuk is, maar soms ook heel veelheb jij daar ook al last van?? Sommige dingen lijken nooit klaar te zijn. De was en de administratie zijn daar voorbeelden van, althans in dit huishouden
Ik ben ook nooit klaar......JolandaOudshoorn schreef:Wilma van den Berg schreef: ...er vandaag nog veel meer dingen geregeld moeten worden (en administratie doornemen etc.)
...dit wel leuk is, maar soms ook heel veelheb jij daar ook al last van?? Sommige dingen lijken nooit klaar te zijn. De was en de administratie zijn daar voorbeelden van, althans in dit huishouden

Ach, wie is er wel vaak klaar?
Mijn huishouden is wel niet zo groot als bij jullie, maar ik werk wel weer fulltime.
Heb ik dagen vrij ga ik mijn dagen vullen met dingen buiten mijn huishouden. (al dan niet verplichte bezoekjes)
Ik denk dat niemand ooit echt klaar is, en zeker niet in zijn/haar beleving.
Pas vroeg ik aan mijn oma: hou je niet ontzettend veel tijd over als je oud bent, minder kunt en het huishouden voor je wordt gedaan.
Toen zei mijn oma: de tijd is nog nooit zo snel gegaan, ik kom elke dag tijd te kort...
Mijn huishouden is wel niet zo groot als bij jullie, maar ik werk wel weer fulltime.
Heb ik dagen vrij ga ik mijn dagen vullen met dingen buiten mijn huishouden. (al dan niet verplichte bezoekjes)
Ik denk dat niemand ooit echt klaar is, en zeker niet in zijn/haar beleving.
Pas vroeg ik aan mijn oma: hou je niet ontzettend veel tijd over als je oud bent, minder kunt en het huishouden voor je wordt gedaan.
Toen zei mijn oma: de tijd is nog nooit zo snel gegaan, ik kom elke dag tijd te kort...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Haha helma, wat een smiley's! 

Deze schijnt het niet heel vervelend te vinden.helma schreef:

- Wilma van den Berg
Refokring wacht organistentekort
03-03-2008 09:54 | Cultuurredactie
De gereformeerde gezindte krijgt binnen afzienbare tijd te maken met een tekort aan kerkorganisten.
APELDOORN - De gereformeerde gezindte krijgt binnen afzienbare tijd te maken met een tekort aan kerkorganisten. Doordat steeds minder jongeren orgel leren spelen, zal op termijn een gebrek ontstaan aan mensen die tijdens de zondagse eredienst de samenzang kunnen begeleiden.
Dat is de verwachting van de meeste respondenten die reageerden op een oproep die deze krant onlangs deed. Aanleiding was het rapport dat onderzoeksbureau Kaski eind vorig jaar presenteerde en waaruit blijkt dat de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) over tien jaar te maken krijgt met een tekort aan organisten en kerkmusici. Deze krant wilde weten of binnen de reformatorische kerken eenzelfde tendens waarneembaar is.
Uit de reacties -vooral organisten klommen in de pen- blijkt dat in een aantal gemeenten de problematiek duidelijk speelt. Het gaat daarbij vooral om kleine gemeenten. Zo kent de Hersteld Hervormde Kerk tal van situaties waarin binnen de eigen gemeente nauwelijks iemand te vinden is om de samenzang te begeleiden. Ook in veel kleinere gemeenten binnen de Protestantse Kerk en binnen de Christelijke Gereformeerde Kerken heeft men moeite om de speelbeurten vervuld te krijgen. Binnen de (Oud) Gereformeerde Gemeenten (in Nederland) lijkt het probleem zich niet op grote schaal voor te doen.
Ook als het gaat om de vele gemeenten waar momenteel geen sprake is van een organistentekort, verwachten de meeste respondenten dat er binnen enkele decennia problemen zullen ontstaan. In een aantal gevallen zijn de nu dienstdoende organisten op leeftijd. In andere situaties is te zien dat recente sollicitatieprocedures om te komen tot een nieuwe organist aanmerkelijk minder reacties opleverden dan bijvoorbeeld vijftien jaar geleden.
In bijna alle gevallen zien degenen die op de oproep reageerden dat er steeds minder jongeren zijn die orgelles nemen. Doordat het orgel de achterliggende jaren het alleenrecht in de huiskamers is kwijtgeraakt en in steeds meer gezinnen andere instrumenten hun intrede hebben gedaan, neemt het aantal orgelspelende kinderen duidelijk af. Ook de komst van de computer wordt als een belangrijke oorzaak van het gebrek aan belangstelling voor het orgel genoemd.
Veel organisten geven aan dat ze steeds vaker het verzoek krijgen om buiten hun eigen gemeente een dienst te spelen. Een aantal van hen gaat daarop in. Zo zijn er organisten die in vier of vijf gemeenten meedraaien in het orgelrooster. Veel kleine gemeenten blijken met deze rondreizende organisten geholpen te zijn.
03-03-2008 09:54 | Cultuurredactie
De gereformeerde gezindte krijgt binnen afzienbare tijd te maken met een tekort aan kerkorganisten.
APELDOORN - De gereformeerde gezindte krijgt binnen afzienbare tijd te maken met een tekort aan kerkorganisten. Doordat steeds minder jongeren orgel leren spelen, zal op termijn een gebrek ontstaan aan mensen die tijdens de zondagse eredienst de samenzang kunnen begeleiden.
Dat is de verwachting van de meeste respondenten die reageerden op een oproep die deze krant onlangs deed. Aanleiding was het rapport dat onderzoeksbureau Kaski eind vorig jaar presenteerde en waaruit blijkt dat de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) over tien jaar te maken krijgt met een tekort aan organisten en kerkmusici. Deze krant wilde weten of binnen de reformatorische kerken eenzelfde tendens waarneembaar is.
Uit de reacties -vooral organisten klommen in de pen- blijkt dat in een aantal gemeenten de problematiek duidelijk speelt. Het gaat daarbij vooral om kleine gemeenten. Zo kent de Hersteld Hervormde Kerk tal van situaties waarin binnen de eigen gemeente nauwelijks iemand te vinden is om de samenzang te begeleiden. Ook in veel kleinere gemeenten binnen de Protestantse Kerk en binnen de Christelijke Gereformeerde Kerken heeft men moeite om de speelbeurten vervuld te krijgen. Binnen de (Oud) Gereformeerde Gemeenten (in Nederland) lijkt het probleem zich niet op grote schaal voor te doen.
Ook als het gaat om de vele gemeenten waar momenteel geen sprake is van een organistentekort, verwachten de meeste respondenten dat er binnen enkele decennia problemen zullen ontstaan. In een aantal gevallen zijn de nu dienstdoende organisten op leeftijd. In andere situaties is te zien dat recente sollicitatieprocedures om te komen tot een nieuwe organist aanmerkelijk minder reacties opleverden dan bijvoorbeeld vijftien jaar geleden.
In bijna alle gevallen zien degenen die op de oproep reageerden dat er steeds minder jongeren zijn die orgelles nemen. Doordat het orgel de achterliggende jaren het alleenrecht in de huiskamers is kwijtgeraakt en in steeds meer gezinnen andere instrumenten hun intrede hebben gedaan, neemt het aantal orgelspelende kinderen duidelijk af. Ook de komst van de computer wordt als een belangrijke oorzaak van het gebrek aan belangstelling voor het orgel genoemd.
Veel organisten geven aan dat ze steeds vaker het verzoek krijgen om buiten hun eigen gemeente een dienst te spelen. Een aantal van hen gaat daarop in. Zo zijn er organisten die in vier of vijf gemeenten meedraaien in het orgelrooster. Veel kleine gemeenten blijken met deze rondreizende organisten geholpen te zijn.
Oei dat wordt een drumstel in de kerk.... 

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.