Plannen voor de kerstdagen ?
Re: Plannen voor de kerstdagen ?
Voor alle genoemde plannen geldt: DV.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
We willen het omdat het gezellig is in die donkere winterse dagen. Niet omdat we behoefte hebben aan een schaduwendienst.Gijs83 schreef:Maar moeten we dat willen? Is zo'n 'schaduwdienst' niet iets voor het Oude Testament? Wij hebben toch het profetische Woord dat zeer vast zoals Paulus dat zegt!
En ik geloof dat het niet verkeerd een christelijk feest te relateren aan gezelligheid. Kijk maar eens hoe uitbundig in de Bijbel feesten gevierd worden.
voor anderen niet?Gijs83 schreef:MariaW schreef:Genieten.
Dat wil ik best geloven. Als het goed is kan het voor jou niet meer 'stuk'. Veel plezier met genieten alvast!
Ja, natuurlijk wel. Voor haar zal het dit keer wel heel anders, maar wel mooi zijn! Hiermee bedoel niet het kerstfeit op zich.Lassie schreef:voor anderen niet?Gijs83 schreef:MariaW schreef:Genieten.
Dat wil ik best geloven. Als het goed is kan het voor jou niet meer 'stuk'. Veel plezier met genieten alvast!
Marnix schreef:
Tja, dan noem je het "winte-sfeerverlichting" en niemand die er dan nog over klaagt. Ik heb wat geleerd van het Sinterklaas-topic![]()

Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- MarthaMartha
de straatkrantverkoper uitgenodigd voor tweede kerstdag (kerk + eten) zou ie het doen?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- Wilma van den Berg
Opa en oma en een weduwnaar hopen 2e Kerstdag even bij ons op bezoek te komen, op 31 december komt de weduwnaar ook en op 1 januari enkele van de familie. Verder houden we het eenvoudig en rustig...
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Zou gaaf zijn. Hopen dat ie niet denkt: Hm dat eten gebruiken ze gewoon als lokkertje om me de kerk in te krijgenMarthaMartha schreef:de straatkrantverkoper uitgenodigd voor tweede kerstdag (kerk + eten) zou ie het doen?

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- MarthaMartha
Nou ja, kijk, áls hij dat denkt, dan zit ie er misschien niet eens zo ver naastMarnix schreef:Zou gaaf zijn. Hopen dat ie niet denkt: Hm dat eten gebruiken ze gewoon als lokkertje om me de kerk in te krijgenMarthaMartha schreef:de straatkrantverkoper uitgenodigd voor tweede kerstdag (kerk + eten) zou ie het doen?Maar dat zal wel meevallen. Tof dat je dit doet.

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Is ook niets mis mee. Heel vroeger waren er ook kerstvieringen voor straatjoggies enzo. Ze werden gelokt met chocolademelk en een sinaasappel. Maar kregen toch de kerstboodschap mee. De mens is nu eenmaal van vlees en bloed. Met een lege maag komt de boodschap van het evangelie niet over. Vraag maar aan zendelingen.
--------------
Ik heb overigens niet eens om het even welke "kerstversiering" dan ook in huis, ben het ook niet van plan. Er komt tóch niemand, en ik ga nergens heen (en waarom dan onnodig hópen eetwaar in huis halen?).....dus waarvoor zou ik m'n huis versieren als het gangbare "kerstgevoel" er niet is?Wilma van den Berg schreef:........ Verder houden we het eenvoudig en rustig...
Nee, behalve de kerstdiensten is er niets.....
Moderatorbericht:
Ik krijg bijna medelijden, kunnen we niet wat regelen voor Rens?Rens schreef:Ik heb overigens niet eens om het even welke "kerstversiering" dan ook in huis, ben het ook niet van plan. Er komt tóch niemand, en ik ga nergens heen (en waarom dan onnodig hópen eetwaar in huis halen?).....dus waarvoor zou ik m'n huis versieren als het gangbare "kerstgevoel" er niet is?Wilma van den Berg schreef:........ Verder houden we het eenvoudig en rustig...
haal hem op zal ik zeggen.
Ik zit in een idem dito situatie...Rens schreef:Ik heb overigens niet eens om het even welke "kerstversiering" dan ook in huis, ben het ook niet van plan. Er komt tóch niemand, en ik ga nergens heen (en waarom dan onnodig hópen eetwaar in huis halen?).....dus waarvoor zou ik m'n huis versieren als het gangbare "kerstgevoel" er niet is?Wilma van den Berg schreef:........ Verder houden we het eenvoudig en rustig...
-DIA-
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«