Beroepingswerk, deel 5

MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

HHKtE schreef:
Rens schreef:
helma schreef: Ds Lohuis .................. in Harskamp te bezoeken (Aanrader Rens!!!)
Ik heb korte tijd bij hem "gekerkt". Zijn preken zijn goed, maar hij spreekt met zijn lichaam ipv met zijn stem, als je snapt wat ik bedoel.....
Nee snap ik niet leg het eens uit
Nee, daar snap ik nou ook niks van.
Inderdaad Helma, een aanrader!
jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
helma schreef: Ds Lohuis .................. in Harskamp te bezoeken (Aanrader Rens!!!)
Ik heb korte tijd bij hem "gekerkt". Zijn preken zijn goed, maar hij spreekt met zijn lichaam ipv met zijn stem, als je snapt wat ik bedoel.....
Is dat niet die predikant die de euvele moed had de democratie te betitelen als een uitvinding van de duivel, en wenste dat er nog een Willem van Oranje zou opstaan?
Gian

Bericht door Gian »

jvdg schreef:
Rens schreef:
Is dat niet die predikant die de euvele moed had de democratie te betitelen als een uitvinding van de duivel, en wenste dat er nog een Willem van Oranje zou opstaan?
Wel moedig, niet tactisch.
Ik hoor Ds Lohuis zeer graag, en heb op dit forum nooit iemand gehoord die moeite met hem had, behalve Rens.... :?
Op http://de-levensbron.nl/Preken.html staan veel preken van hem.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Roef

Bericht door Roef »

Beroepen te Rhenen (Ger gem) Ds B.J. van Boven te De Valk Wekerom.
Rens

Bericht door Rens »

HHKtE schreef:
Rens schreef:
Ik bedoel het volgende:

verreweg de meeste Dss onderstrepen hun kernwoorden door die met enige stemverheffing uit te spreken, Ds Lohuis doet dat door zijn lichaam te gebruiken, bijvoorbeeld even door de knieën te buigen of een weids armgebaar te maken. De kracht van het kernwoord gaat daarmee volkomen verloren.....zijn stemvolume blijft constant gelijk.

Voorbeeld:

Ben IK het Heere, die U verraden zal?

Verreweg de meeste Dss onderstrepen het woordje IK door dat met woordje met stemverheffing uit te spreken, deze Ds knikt dan door de knieën bij het woordje IK........maar zijn stemvolume blijft volkomen gelijk.

ik hoop dat ik het hiermee een beetje duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Unionist

Bericht door Unionist »

Beroepen te Apeldoorn (GG): W Harinck te Woerden.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
BJD

Bericht door BJD »

Rens schreef:
HHKtE schreef:
Rens schreef:
Ik bedoel het volgende:

verreweg de meeste Dss onderstrepen hun kernwoorden door die met enige stemverheffing uit te spreken, Ds Lohuis doet dat door zijn lichaam te gebruiken, bijvoorbeeld even door de knieën te buigen of een weids armgebaar te maken. De kracht van het kernwoord gaat daarmee volkomen verloren.....zijn stemvolume blijft constant gelijk.

Voorbeeld:

Ben IK het Heere, die U verraden zal?

Verreweg de meeste Dss onderstrepen het woordje IK door dat met woordje met stemverheffing uit te spreken, deze Ds knikt dan door de knieën bij het woordje IK........maar zijn stemvolume blijft volkomen gelijk.

ik hoop dat ik het hiermee een beetje duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel.
Ik heb juist het idee dat je hem af en toe even zachter moet zetten :? Dan gaat het allemaal net effe te hard :wink:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

On-topic, aub.
vandendijk

beroepingswerk, deel 5

Bericht door vandendijk »

Gelijk maar even doorgeven wat refdag.nl staat(en wat nog niet op dit forum staat):
Gereformeerde Gemeente:
Beroepen: te Krabbendijke Ds.B.J.van Boven te De Valk-Wekerom
te Moerkapelle Ds.C.G.Vreugdenhil te Vlissingen

Oud.Ger.Gem.in Ned.
Bedankt: voor Kinderdijk Ds.T.Klok te Urk
Marco

Re: beroepingswerk, deel 5

Bericht door Marco »

vandendijk schreef:Gelijk maar even doorgeven wat refdag.nl staat(en wat nog niet op dit forum staat):
Gereformeerde Gemeente:
Beroepen: te Krabbendijke Ds.B.J.van Boven te De Valk-Wekerom
te Moerkapelle Ds.C.G.Vreugdenhil te Vlissingen

Oud.Ger.Gem.in Ned.
Bedankt: voor Kinderdijk Ds.T.Klok te Urk
Volgens mij staat er meer op:

Geref. Kerken Vrijg.
Beroepen: te IJmuiden (samenwerkingsgem. cgk/gkv), J. M. van Leeuwen te Spakenburg-Zuid (missionaire dienst Congo).

Chr. Geref. Kerken
Bedankt: voor Meppel, B. Reinders te Zwaagwesteinde.

Geref. Gemeenten
Beroepen: te Apeldoorn, W. Harinck te Woerden; te Krabbendijke en te Rhenen, B. J. van Boven te De Valk-Wekerom; te Moerkapelle, C. G. Vreugdenhil te Vlissingen.
Bedankt: voor Clifton (New Jersey, VS), C. van Krimpen te Oud-Beijerland.

Oud Geref. Gem.
Bedankt: voor Kinderdijk, T. Klok te Urk.

Bond van Vrije Evang. Gem.
Beroepbaar: kand. mw. J. Doornebal te Utrecht.

Lang leve copy-paste
vandendijk

Bericht door vandendijk »

Klopt helemaal, maar een gedeelte stond al op deze site en een ander gedeelte vond ik niet zo belangrijk. Ik interesseer me vooral in het beroepingswerk van de Ger.Gem. en verder zeker niet breder dan de kerken die op preeklinks.nl staan vermeld.
Rens

Bericht door Rens »

vandendijk schreef:Klopt helemaal, maar een gedeelte stond al op deze site en een ander gedeelte vond ik niet zo belangrijk. Ik interesseer me vooral in het beroepingswerk van de Ger.Gem. en verder zeker niet breder dan de kerken die op preeklinks.nl staan vermeld.
Wilma van den Berg plaatst élke keer als beroepingsnieuws is, dit hier in deze topic, dus liever geen dubbel werk, dat werkt vermoeiend en is nutteloos.

Dat jij je niet interreseert in ándere kerkverbanden, houdt nog niet in dat er geen forumleden zijn die daar ook zouden willen lezen.....er zijn hier méér mensen actief dan alleen jij.......................en komen van meerdere kerkverbanden.......................
Moderatorbericht:
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Rens schreef:
vandendijk schreef:Klopt helemaal, maar een gedeelte stond al op deze site en een ander gedeelte vond ik niet zo belangrijk. Ik interesseer me vooral in het beroepingswerk van de Ger.Gem. en verder zeker niet breder dan de kerken die op preeklinks.nl staan vermeld.
Wilma van den Berg plaatst élke keer als beroepingsnieuws is, dit hier in deze topic, dus liever geen dubbel werk, dat werkt vermoeiend en is nutteloos.

Dat jij je niet interreseert in ándere kerkverbanden, houdt nog niet in dat er geen forumleden zijn die daar ook zouden willen lezen.....er zijn hier méér mensen actief dan alleen jij.......................en komen van meerdere kerkverbanden.......................
Rens, komt helemaal in orde :D
Een idee om weer on-topic te gaan?
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Rens

Bericht door Rens »

O ja, er schijnt een sub- sub- sub-forum te zijn alléén voor GG-leden.................is dat niet iets voor de verstokte GG-adepten die alleen maar beroepingswerk van de GG willen lezen???

w.g. een GG-adept met RK-wortels................
Laatst gewijzigd door Rens op 13 dec 2007, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Moderatorbericht:
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Een idee om weer on-topic te gaan?[/quote]
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gesloten