Wat staat er op het menu vandaag?

edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Arretje schreef:Wij hebben vandaag witlofrolletjes uit de oven op met ham en kaas. Mmmmm, niet te versmaden!! Maar helaas vonden de kinderen het iets minder geslaagd :cry: Veel gemopper.... Maar gelukkig was manlief wel tevreden met mijn kookkunst :lol:
Rara hoe maak je dat? Dat heb ik pas ook geprobeerd om aan m'n twee ons groente te komen, want Witlof is nog wel lekker!
Helaas: De kaas was verbrand en de witlof nog rauw, en over de ham zal ik maar helemaal niet beginnen!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
jvdg

Bericht door jvdg »

myster schreef:lege pannen, wachtend op de afwasborstel...

maar erin zat dan ook overheerlijke gehaktrolletjes in ham, rode bietjes en aardappelpuree. met dubbelvla vanille/aarbei na (maar dat heeft m'n jongste (7 mnd) voor me opgegeten. Ach ja, hij moet nog van groeien...)
Mhmmmmmmmmmmmmmm, heerlijk, kroten..............
Vers?
myster

Bericht door myster »

jvdg schreef:

maar erin zat dan ook overheerlijke gehaktrolletjes in ham, rode bietjes en aardappelpuree. met dubbelvla vanille/aarbei na (maar dat heeft m'n jongste (7 mnd) voor me opgegeten. Ach ja, hij moet nog van groeien...)
Vers?
jeps, maar wel een halve dag of zo gekookt :)
jvdg

Bericht door jvdg »

myster schreef:
jvdg schreef:

Vers?
jeps, maar wel een halve dag of zo gekookt :)
Hadden jullie foute kroten of zo, of heb je ze verward met rode kool?
vlinder

Bericht door vlinder »

edele strijdster schreef:
Arretje schreef:Wij hebben vandaag witlofrolletjes uit de oven op met ham en kaas. Mmmmm, niet te versmaden!! Maar helaas vonden de kinderen het iets minder geslaagd :cry: Veel gemopper.... Maar gelukkig was manlief wel tevreden met mijn kookkunst :lol:
Rara hoe maak je dat? Dat heb ik pas ook geprobeerd om aan m'n twee ons groente te komen, want Witlof is nog wel lekker!
Helaas: De kaas was verbrand en de witlof nog rauw, en over de ham zal ik maar helemaal niet beginnen!
De Witlof, vieze blaadjes weg doen en doormidden snijden. Vervolgens de kern (bittere) eruit halen.
De witlof in water koken ongeveer 10 minuten.
Afgieten, af laten koelen.
De ovenschaal beetje invetten met heeeel klein beetje boter en dan paneermeel over de bodem strooien (niet te veel)
Dan van 1 stronk ongeveer 2 of 3 rolletjes inrollen met ham en kaas. (ik doe ook weleens alleen ham en dan kaas als laatste er overheen leggen.
Daarna in de oven (in het midden) op ongeveer 180-200 graden.
Dit doe je tot je ziet dat de kaas is gesmolten en het groentenat kookt.
Wil je een hard kaas korstje nog ffies de grill aan.
Eet smakelijk mmmmmm
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Andre

Bericht door Andre »

Mariavt schreef:
Josephus schreef:
Mariavt schreef:Was de biefstuk lekker overigens??????
Als je het tegen mij hebt: de vleescomponent bestond vandaag uit kip. Maar het was lekker.
Oeps foutje, Andre had biefstuk maar ik ben blij dat de kip :mrgreen: ook smaakte.
echt 't was voor mij een verrassing, heerlijk.
Adorote

Bericht door Adorote »

Kip in chiliesaus uien ,knoflook ,paddos, gekookte aardappelen ,prei, witte wijn koud sigaar na, rust en stilte van de vrijdagavond.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Adorote schreef:Kip in chiliesaus uien ,knoflook ,paddos, gekookte aardappelen ,prei, witte wijn koud sigaar na, rust en stilte van de vrijdagavond.
de vastentijd is voorbij, 't is duidelijk :mrgreen:
Arretje

Bericht door Arretje »

vlinder schreef:
edele strijdster schreef:
De Witlof, vieze blaadjes weg doen en doormidden snijden. Vervolgens de kern (bittere) eruit halen.
De witlof in water koken ongeveer 10 minuten.
Afgieten, af laten koelen.
De ovenschaal beetje invetten met heeeel klein beetje boter en dan paneermeel over de bodem strooien (niet te veel)
Dan van 1 stronk ongeveer 2 of 3 rolletjes inrollen met ham en kaas. (ik doe ook weleens alleen ham en dan kaas als laatste er overheen leggen.
Daarna in de oven (in het midden) op ongeveer 180-200 graden.
Dit doe je tot je ziet dat de kaas is gesmolten en het groentenat kookt.
Wil je een hard kaas korstje nog ffies de grill aan.
Eet smakelijk mmmmmm
In grote lijnen maak ik het ook zo. Alleen gebruik ik geen paneermeel. En in plaats van plakken kaas gebruik ik geraspte kaas. Ongeveer een half uur in een voorverwarmde oven op 200 graden en je hebt een heerlijke kaaskorst bovenop! Heerlijk met aardappelpuree of gekookte aardappels.
Christus is net zo gewillig om een vluchtende zondaar die tot Hem komt te vergeven, als dat wij gewillig zijn om te zondigen.
vlinder

Bericht door vlinder »

Paneermeel gebruik ik alleen als ik niet zo lang tijd heb om de witlof uit te laten lekken. Als je ze hebt gekookt en niet laat uitlekken vind ik dat er zoveel groentesap vanaf komt. Net een zwembad....
helma

Bericht door helma »

hollandse kost: aardappels, snijbonen, (runder)gehaktbal
als extra wok ik voor de liefhebbers stukken paprika, rode ui, champignons,peultjes, courgette in wat olijfolie
vind ik zelf súper
vlinder

Bericht door vlinder »

Vandaag spaghetti. Jummie 8)
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Zal wel brood worden want vanmiddag zijn we naar Ede geweest voor de nodige inkopen voor het weekend. 't was vreselijk druk dus uren in de rij gestaan bij de kassa en aangezien ik rugproblemen heb en Rens het met zijn been niet meer volhoudt doen we het gewoon met brood, lekker makkelijk.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Een rommeltje uit de hapjespan: Courgette, paprika, champingnons, uitjes, zalm gemengd met een zakje asperge cup-a-soep.
Klinkt vies maar smaakt heerlijk!
Was een utiprobeersel om aan m'n twee ons groente te komen. nu da's weer aardig gelukt vandaag! :mrgreen:
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
jvdg

Bericht door jvdg »

edele strijdster schreef:Een rommeltje uit de hapjespan: Courgette, paprika, champingnons, uitjes, zalm gemengd met een zakje asperge cup-a-soep.
Klinkt vies maar smaakt heerlijk!
Was een utiprobeersel om aan m'n twee ons groente te komen. nu da's weer aardig gelukt vandaag! :mrgreen:
Ook wij hebben vanavond zo'n soort soepie......
Een of andere variant op chili con carna.

Heerlijk!
Gesloten