héhéhé....ieder zijn meug zei de boer en hij kuste z'n varken............... :roll: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:JolandaOudshoorn schreef: Maar goed, ieder z'n meug!
Wat is jouw lievelingsdier? (niet voor dierenhaters)
Het woord "beest" betekent gewoon "dier". Ik zie daar geen negatieve betekenis in.Petrus schreef:Tiberius schreef: Daar moet dat beest maar aan wennen.
Dat klinkt behoorlijk negatief moet ik zeggen.................als je van je hond(je) houd, dan is het een gezinslid, en niet "zomaar" een beest, en van je gezinsleden hou je onvoorwaardelijk wát ze ook uitspoken!!
Wel als je een mens een beest noemt, dan klink het negatief, ja. Maar diezelfde negatieve klank heb je als je een mens een hond noemt.
Bovendien spreekt de Bijbel er ook in positieve zin over:
De rechtvaardige kent het leven van zijn beest.
Of moeten ze dat ook herzien?
-
het is nu nog wat aan de korte kant......vroeger toen ik nog jong was................jaja die tijd is er ook ooit eens geweest :mrgreen: ..........had ik m'n haar tot op de rug. maar dat was in de mooie jaren '60/'70..........en ik heb het eigenlijk altijd wel behoorlijk lang gehad.edele strijdster schreef:
ff heel wat anders... hoe kom jij aan zo'n
mega bos haar???
maar ik ben blij dat ik, bijna 60, nog steeds zo'n dikke bos heb.....m'n boezemvriend sedert 52 jaar, is al héél lang nagenoeg kaal...........
-
- JolandaOudshoorn
Ik ben van plan een cavia aan te schaffen. iemand nog tips? O ja, we hebben al vissen en die hebben net gejonkt. Het hele aquarium is vol van die kleine beestjes. Wel leuk hoor. en nu maar kijken hoeveel het er echt overleven!!
Laatst gewijzigd door JolandaOudshoorn op 01 mar 2007, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-
Komt voor elkaar hoor Tamarinde... Misschien dat ik iemand mee kan nemen die goed met een tondeuce overweg kan zonder hier en daar een hap te nemen.....Tamarinde schreef:Van mij mag je maar doe het dan wel netjes en niet met allemaal hip-happen aan zijn hoofd, 'k hoop wel met een net-geknipte man weer thuis te komen, ík moet er tenslotte naast lopen hé :roll:
Wel fijn dat ik jou toestemming heb...

Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Bert, werkelijk schitterend.Bert Mulder schreef:Petrus, moet je vooral hier kijken. Deze spinnen heb je hier:
http://www.xs4all.nl/~ednieuw/australia ... iders.html
Ik heb ooit o.a. een lijvig boek gelezen over spinnen, en ben van de ene in de andere verbazing gevallen.
Er zijn wetenschappers geweest (en m.n. monniken) welke een geheel leven hebben gewijd aan het bestuderen van spinnen.
Ze zijn heel veel te weten gekomen, maar wat ze tevens hebben geleerd is, dat we nog héél weinig van dit Scheppingswonder afweten.
Het nut van spinnen is afdoende aangetoond.
En dat griezelen van spinnen is veelal ten onrechte.
Als we beseffen wat de Schepper in deze heel bijzondere dieren heeft meegegeven zullen we niet meer lichtvaardig over die .........spinnen spreken.
en wat had je in gedachten om in te vullen op die stippeltjes=?????? :mrgreen: :mrgreen:jvdg schreef:Bert, werkelijk schitterend.Bert Mulder schreef:Petrus, moet je vooral hier kijken. Deze spinnen heb je hier:
http://www.xs4all.nl/~ednieuw/australia ... iders.html
Ik heb ooit o.a. een lijvig boek gelezen over spinnen, en ben van de ene in de andere verbazing gevallen.
Er zijn wetenschappers geweest (en m.n. monniken) welke een geheel leven hebben gewijd aan het bestuderen van spinnen.
Ze zijn heel veel te weten gekomen, maar wat ze tevens hebben geleerd is, dat we nog héél weinig van dit Scheppingswonder afweten.
Het nut van spinnen is afdoende aangetoond.
En dat griezelen van spinnen is veelal ten onrechte.
Als we beseffen wat de Schepper in deze heel bijzondere dieren heeft meegegeven zullen we niet meer lichtvaardig over die .........spinnen spreken.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60