Ministers Balkenende 4 bekend!

geledu

Bericht door geledu »

Zosinus schreef:
geledu schreef:
Unionist schreef:Je kunt ze ook een steuntje in de rug geven op 7 maart. Een stem voor de provincie is een stem voor de Eerste Kamer.
Ik hoop dat je het ons niet kwalijk neemt dat wij een principiële
stem hopen uit te brengen. :wink:
Nee hoor. Heel goed. En op welke partij ga je stemmen?
Omdat ik lees dat de campagne weer begonnen is heb ik als avatar de vlag in de top gehesen voor de partij waar mijn stem heen hoopt te gaan.

Hoewel in de provincie waar ik woon er wordt gestreefd naar een goede samenwerking met de CU.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Je kunt ze ook een steuntje in de rug geven op 7 maart. Een stem voor de provincie is een stem voor de Eerste Kamer.
Bedankt voor je stemadvies. Ik zal er echter geen gebruik van maken. :D

De ChristenUnie heeft absoluut mijn sympathie en steun, maar niet mijn allereerste voorkeur. (Terwijl ik maar 1 stem mag uitbrengen.)

Wat ik probeer te zeggen is dit. Laten we die partij die ons het dichtst bij staat niet onnodig aan- en afvallen. Dat geldt ook voor de mensen die die partij vertegenwoordigen.
Petrus

Bericht door Petrus »

Ook een beetje reclame maken................
Klomp

Bericht door Klomp »

Zosinus schreef:
Shaul schreef:Waarom vind je dat?

Huizinga is gekozen vanwege het feit dat zij een vrouw is, niet omdat zij over kwaliteiten beschikt (los gezien van het feit of ze die heeft of niet).
Dat zij gekozen is vanwege haar geslacht is volgens mij niet waar. De CU wilde eerst Benne van Popta op die post. Toen hij niet beschikbaar bleek, is voor Huizinga gekozen.
Als je Slob moet geloven, is dat niet waar. Hij werd vorige week een keer geinterviewd in de Ochtenden op radio1.
Toen zei hij dat de naam van Popta alleen in de media circuleerde. De media tamtamde er maar op los en dus was van Popta kandidaat. Bleek dus niet waar te zijn.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

Klomp schreef:
Zosinus schreef:
Shaul schreef:Waarom vind je dat?

Huizinga is gekozen vanwege het feit dat zij een vrouw is, niet omdat zij over kwaliteiten beschikt (los gezien van het feit of ze die heeft of niet).
Dat zij gekozen is vanwege haar geslacht is volgens mij niet waar. De CU wilde eerst Benne van Popta op die post. Toen hij niet beschikbaar bleek, is voor Huizinga gekozen.
Als je Slob moet geloven, is dat niet waar. Hij werd vorige week een keer geinterviewd in de Ochtenden op radio1.
Toen zei hij dat de naam van Popta alleen in de media circuleerde. De media tamtamde er maar op los en dus was van Popta kandidaat. Bleek dus niet waar te zijn.
Ik weet verder niets uit eerste hand, maar dit lijkt me onzin.
1. Over het algemeen is de media behoorlijk goed op de hoogte van dit soort dingen.
2. De CU zocht nog naar een staatssecretaris toen de overige bewindslieden toen de andere partijen al lang en breed klaar waren. Reden om te veronderstellen dat hun eerste (en 2e?) kandidaat niet wilde of kon.
3. Over het algemeen houden politici zich op de vlakte wanneer hun gevraagd wordt naar de poppetjes. Dat Slob zich niet uitlaat zegt dus niet veel.
Unionist

Bericht door Unionist »

Op zich kan ik me er iets bij voorstellen dat Huizinga "tweede keus" was. Verkeer is niet haar primaire portefeuille. Maar op zich hoeft dat niet te geven. Er zijn wel meer "tweedekeuspolitici" die achteraf heel goed blijken te zijn. In feite is Rouvoet ook tweede keus, na het 'floppen' van Veling.
jvdg

Bericht door jvdg »

Zosinus schreef:Ik weet verder niets uit eerste hand, maar dit lijkt me onzin.
1. Over het algemeen is de media behoorlijk goed op de hoogte van dit soort dingen.
Dat vind ik nou behoorlijk naief.

Zullen we over het "behoorlijk op de hoogte zijn" van de media een boom opzetten?

Kijk maar eens naar het programma: "de leugen regeert"
Zelfs in dit programma wordt uitgebreid gelogen, en worden onbewezen zaken voor waar aangenomen.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

jvdg schreef:

Zullen we over het "behoorlijk op de hoogte zijn" van de media een boom opzetten?

Zelfs in dit programma wordt uitgebreid gelogen, en worden onbewezen zaken voor waar aangenomen.
Dit vind ik nou behoorlijk naief.
De parlementaire pers is als het gaat om dit soort dingen altijd uitermate goed op de hoogte. Hoe dat komt? Omdat Den Haag aan elkaar hangt van partijen en andere groeperingen die lekken. En partijen zullen niet verkeerd lekken, omdat dat hun relatie met de media schaadt (ze hebben elkaar even hard nodig). Kun je anders één voorbeeld van een in de media gedropte naam die niet bleek te kloppen?

Hoe de media inhoudelijk met zaken omgaan is natuurlijk weer een heel ander verhaal....
jvdg

Bericht door jvdg »

Zosinus schreef:
jvdg schreef:

De parlementaire pers is als het gaat om dit soort dingen altijd uitermate goed op de hoogte. Hoe dat komt? Omdat Den Haag aan elkaar hangt van partijen en andere groeperingen die lekken. En partijen zullen niet verkeerd lekken, omdat dat hun relatie met de media schaadt (ze hebben elkaar even hard nodig). Kun je anders één voorbeeld van een in de media gedropte naam die niet bleek te kloppen?

Hoe de media inhoudelijk met zaken omgaan is natuurlijk weer een heel ander verhaal....
Jamaar, hoe denk je dan over het Popta/Huizinga nieuws?

Ik kan niet geloven dat de CU hierover verkeerde info heeft rondgestrooid.

De pers/media heeft de neiging om hun interpretatie van woorden als voor waar voor te stellen.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

jvdg schreef:
Zosinus schreef:
jvdg schreef:

Jamaar, hoe denk je dan over het Popta/Huizinga nieuws?

Ik kan niet geloven dat de CU hierover verkeerde info heeft rondgestrooid.

De pers/media heeft de neiging om hun interpretatie van woorden als voor waar voor te stellen.
Ik denk gewoon dat ze eerst die Popta gevraagd hebben. Die heeft toch besloten het niet te doen. Toen Huizinga.

Het is logisch dat je daar verder niet op in gaat. Als je ergens solliciteert voor een baan, gaan ze ook niet aan de grote klok hangen dat je eigenlijk tweede keuze bent.

Nu moet je tweede keuze in de politiek niet zo negatief zien (dat ben ik met Unionist eens). Het zegt helemaal niets over iemands kwaliteiten. Maar als je het open en bloot brengt, dan gaan de media het uitvergroten en blijft het de persoon achtervolgen. Als je dat niet doet, is het over een paar weken al vergeten. Bij de CU zijn ze natuurlijk wel goed, maar niet gek.

Overigens heb ik helemaal geen kennis van het concrete geval. Alleen weet ik dat het zo bij alle partijen gaat, dus neem ik aan dat het bij de CU ook zo is gegaan, zeker omdat het even duurde voordat de post gevuld was.
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

De discussie is achterhaald hoor. De stoelendans is voorbij, de zetels zijn verdeeld. En dat eerste - tweede. Ach, de suggestie dat je kandidaten perfect op een functie zou kunnen laten passen is natuurlijk onzin. Er zijn echt wel meerdere kandidaten voor een stoel denkbaar. En of de ene net wat beter is dan de andere. Dat kun je van te voren helemaal niet bedenken. Laten ze zich eerst maar eens inwerken en gaan ontplooien. En degenen die het niet geworden zijn verdwijnen niet uit beeld, die blijven in de partij als interne adviseur echt wel hun partijtje meeblazen denk ik. We mogen er best wel wat meer vertrouwen in hebben dat ze hun best doen en dat er wat van terechtkomt. Het gedoe over de interne procedure bij de CU om de personen te vinden om naar voren te schuiven levert niks op en zal het speculeren niet ontstijgen. Zinloos! Ik zou willen verwijzen naar het artikel in het RD van afgelopen donderdag: http://www.refdag.nl/artikel/1291796/CU ... erken.html . De koek is verdeeld. Wat we er ook van vinden. Het is nu zaak dat een ieder zich inzet om de maximale rendement te maken met de club die er nu zit. Dan is op voorhand twijfelen niet constructief.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

Mona Lisa schreef:De discussie is achterhaald hoor.
Beste wijze discussieleidster,

Als je moeite neemt om deze discussie te lezen, dan lees dat het niet meer gaat om het geval Huizinga (dat was een paar dagen terug zo), maar over de rol van de media. Dit n.a.v. een opmerking die jvdg uit de eerdere discussie gevist heeft. Zo gaat dat met discussies. Van het een komt het ander.

Het staat dan wel een beetje aanmatigend ('zinloos!') om zo van boven af te intervenieren, zeker met al die platitudes ('de koek is vedeeld', 'op voorhand twijfelen is niet constructief'). Grrr...
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

Zosinus schreef:
Mona Lisa schreef:De discussie is achterhaald hoor.
Beste wijze discussieleidster,

Als je moeite neemt om deze discussie te lezen, dan gaat het niet meer om het geval Huizinga (dat was een paar dagen terug zo), maar over de rol van de media (n.a.v. een opmerking die jvdg uit de eerdere discussie gevist heeft). Zo gaat dat met discussies. Van het een komt het ander.

Het staat dan wel een beetje aanmatigend ('zinloos!') om zo van boven af te intervenieren, zeker met al die platitudes ('de koek is vedeeld', 'op voorhand twijfelen is niet constructief'). Grrr...
Tot een paar postings terug werd er in ieder geval nog geprutteld over eerste keus / tweede keus. Maar als je het interveniëren met vermeende platitudes als aanmatigend ervaart dan zou ik je adviseren je niks van mijn postings aan te trekken. Dan zal ik niet meer zeuren dat het irrelevant is, ik zou natuurlijk niet graag een feestje verstoren.

Overigens ben ik irl. geen ~ster maar een ~der.

[edit]
oh ja, lees hier en daar een ;-)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ook binnen het CU heerst kennelijk onvrede over het "halflege glas", bron http://www.nd.nl

-----------------------------------

Actie CU-leden tegen kabinetsdeelname

van onze redactie politiek

UTRECHT - Zestien leden van de ChristenUnie zijn een handtekeningenactie begonnen om kabinetsdeelname van hun partij alsnog te voorkomen.

De groep dreigt met heroprichting van de Reformatorische Politieke Federatie als de ChristenUnie toch besluit tot regeringsdeelname. Dat laat de groep weten in een persverklaring die dit weekend werd opgesteld.

Volgens de zestien leden, heeft de ChristenUnie bij de onderhandelingen ,,nauwelijks enig wezenlijk resultaat'' bereikt. ,,Wat daarvan nog de schijn heeft, zijn slechts woorden waarmee men alle kanten uit kan.'' De afspraken op het gebied van abortus, euthanasie, homohuwelijk en prostitutie zijn ,,een aantasting van wat de Bijbel eist''. ,,Gemeten aan de norm van Gods Woord blijft het akkoord ver beneden de maat'', vindt de groep.

Men is verder ,,geschokt'' over het feit dat ,,twee islamieten'' staatssecretaris worden. Het initiatief van de ChristenUnie om ,,het ontkennen van de Armeense genocide strafbaar te maken'' zou daarmee kansloos worden.

Daarnaast is ,,het aantreden van Ronald Plasterk, een overtuigde atheïst en hater van alles wat christelijk is, als minister van Onderwijs verbijsterend''.

De groep wil met haar handtekeningenactie afdwingen dat de partij een buitengewone ledenvergadering belegt. Zo niet, dan willen de zestien CU-leden de RPF heroprichten. De RPF fuseerde in 2000 met het Gereformeerd Politiek Verbond tot de huidige ChristenUnie.

Een buitengewone ledenvergadering dient aangevraagd te worden door een kiesvereniging, en kan niet met een handtekeningenactie worden afgedwongen. De kiesvereniging Utrecht, waar de Groep van Zestien onder ressorteert, was gisteren niet bereikbaar voor commentaar. 'Anders RPF weer oprichten'
Unionist

Bericht door Unionist »

Opmerkelijk dat ze praten over "heroprichten van de RPF". Je zou eerder verwachten: het GPV.

Ook opmerkelijk: waarom willen ze de RPF heroprichten? Er is toch al een SGP? Of zouden het allemaal evangelischen (of rooms-kahtolieken) zijn?

Als het om evangelischen gaat, kan ik me hun positie wel voorstellen. Het is neit zo erg lang geleden dat zij zich massaal van politiek onthielden. Dit past wel in die lijn.

Verder vind ik hun actie ietwat laat. Het glas is eigenlijk al ingeschonken.

Overigens gaat het om slechts 16 mensen, waarvan nog geen ée'n naam duidelijk is.
Plaats reactie