Bikini ook geschikt voor refo's?
Als je zó nauw gaat kijken naar álles, dan ga je er gegarandeerd spleetoogjes van krijgen meid........................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
en hoe vaak zie je dan niet, als er dóórgegraven wordt, dat ze in hun jeugd of tot iets later op dat terrein zó gefrustreerd zijn opgevoed, dat zich dat gaat wreken??Josephus schreef:Dat speelt zeker mee. Denk ook aan het gegeven dat er tegenwoordig steeds meer seksueel verknipte mensen rondlopen.helma schreef:In de tweede plaats gaat het om hún welzijn
Moderatorbericht:
- JolandaOudshoorn
Wess Stafford schreef:De mannen ontdeden zich van hun katoenen slobberbroeken, de vrouwen van hun lange rokken en ze plonsden allemaal samen in het koele water om het stof af te spoelen. Niemand staarde naar een lid van de andere sekse; niemand stond een ander aan te gapen. Een ongeschreven regel van de stam zei dat het niet iemands verantwoordelijkheid was om zijn of haar naaktheid te verbergen; het was ieders verantwoordelijkheid om de waardigheid van de ander te beschermen. Dus namen de mensen argeloos een bad, in het vertrouwen dat niemand begerige gedachte kreeg. Je opknappen was een open, niet verborgen activiteit van het leven (...) Je moest voldoende waardigheid hebben om een ander niet te beschamen door te staren.
Hetzelfde gold voor het voeden van baby's. Dit gebeurde voortdurend in het openbaar en niemand dacht er iets van. Mij werd echter eens een lesje geleerd toen ik me niet realiseerde dat blanke moeders andere regels hanteren dan Afrikaanse moeders. We waren op reis met andere zendelingen en waren aan de kant van de weg gestopt. Ik was ongeveer 7 jaar oud en liep naar de achterkant van de jeep, waar de vrouw van een zendeling haar baby voedde.
"Wesley" schreeuwde ze. "Jij vervelende jongen! Zie je niet dat ik aan het voeden ben? Maak dat je wegkomt!" Ik trok me haastig terug, terwijl ik in mijzelf mompelde:"Waar maakt ze zich druk om? Moeders voeden toch altijd hun baby? Ik begrijp er niets van." (...) Het was tijdens dat jaar dat ik ontdekte dat Amerikaanse jongens om onverklaarbare reden aangetrokken werden door borsten. Wat een dwaze obsessie, dacht ik.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
[quote="JolandaOudshoorn"] aangevulde reactie hierboven
Laatst gewijzigd door Rens op 13 apr 2007, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Moderatorbericht:
Rens schreef:Jolanda, sta je achter de strekking van dit stuk, wat haaks staat op het meeste in deze topic geschrevene? Althans het gehele eerste deel, wat in schril contrast staat tot de reactie van de blanke moeder, waarmee dus aangegeven wordt dat het niet per sé een goede zienswijze is van die zogende moeder.JolandaOudshoorn schreef:Wess Stafford schreef:De mannen ontdeden zich van hun katoenen slobberbroeken, de vrouwen van hun lange rokken en ze plonsden allemaal samen in het koele water om het stof af te spoelen. Niemand staarde naar een lid van de andere sekse; niemand stond een ander aan te gapen. Een ongeschreven regel van de stam zei dat het niet iemands verantwoordelijkheid was om zijn of haar naaktheid te verbergen; het was ieders verantwoordelijkheid om de waardigheid van de ander te beschermen. Dus namen de mensen argeloos een bad, in het vertrouwen dat niemand begerige gedachte kreeg. Je opknappen was een open, niet verborgen activiteit van het leven (...) Je moest voldoende waardigheid hebben om een ander niet te beschamen door te staren.
Hetzelfde gold voor het voeden van baby's. Dit gebeurde voortdurend in het openbaar en niemand dacht er iets van. Mij werd echter eens een lesje geleerd toen ik me niet realiseerde dat blanke moeders andere regels hanteren dan Afrikaanse moeders. We waren op reis met andere zendelingen en waren aan de kant van de weg gestopt. Ik was ongeveer 7 jaar oud en liep naar de achterkant van de jeep, waar de vrouw van een zendeling haar baby voedde.
"Wesley" schreeuwde ze. "Jij vervelende jongen! Zie je niet dat ik aan het voeden ben? Maak dat je wegkomt!" Ik trok me haastig terug, terwijl ik in mijzelf mompelde:"Waar maakt ze zich druk om? Moeders voeden toch altijd hun baby? Ik begrijp er niets van." (...) Het was tijdens dat jaar dat ik ontdekte dat Amerikaanse jongens om onverklaarbare reden aangetrokken werden door borsten. Wat een dwaze obsessie, dacht ik.
Moderatorbericht:
Wat is er mis met een (half) ontbloot lichaam? Waarom zo overdreven reageren?Ma Vis schreef: Daar word ik nou altijd misselijk van.
Hoewel, 'altijd'? Ik ga bijna nooit naar zwembad of strand.
Vind het verschrikkelijk; al dat bloot.
Juist deze reacties doen mij vermoedens toenemen dat over dit onderwerp nog steeds een taboe heerst.
- JolandaOudshoorn
Ik ben het wel met hem eens. Niet dat ik nu lekker op een naturisten strand ga liggen of zo. Maar we moeten niet al te geheimzinnig doen als het gaat over het menselijk lichaam en seksualiteit. Daar moeten we waardig mee omgaan, anders krijg je inderdaad uitspattingen. En zoals jvdg schreef, het gaat ook om hoe je iets draagt. Ik kan me niet voorstellen, dat als ik mijn kind voed in het openbaar dat men daar "rare" gedachten bij zou krijgen. Ja, misschien zien ze een stukje borst, maar daar is dan op dat moment toch niet sensueels aan? Of is intussen de westerse samenleving zo verknipt dat zelfs dat opwindend isRens schreef:Jolanda, sta je achter de strekking van dit stuk, wat haaks staat op het meeste in deze topic geschrevene?JolandaOudshoorn schreef:Wess Stafford schreef:De mannen ontdeden zich van hun katoenen slobberbroeken, de vrouwen van hun lange rokken en ze plonsden allemaal samen in het koele water om het stof af te spoelen. Niemand staarde naar een lid van de andere sekse; niemand stond een ander aan te gapen. Een ongeschreven regel van de stam zei dat het niet iemands verantwoordelijkheid was om zijn of haar naaktheid te verbergen; het was ieders verantwoordelijkheid om de waardigheid van de ander te beschermen. Dus namen de mensen argeloos een bad, in het vertrouwen dat niemand begerige gedachte kreeg. Je opknappen was een open, niet verborgen activiteit van het leven (...) Je moest voldoende waardigheid hebben om een ander niet te beschamen door te staren.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tja, en om het bedekken van welke delen gaat het eigenlijk? De delen waar we ons voor schamen. De schaamdelen enzo dus. Wat doet een badpak, zwembroek, bikini? Die bedekt die delen waar we ons voor schamen. Dus als je je niet schaamt, wat is dan het probleem?Mariavt schreef:Één van de redenen waarom ik 's zomers niet graag naar het strand ga.edele strijdster schreef:ff een serieus vraagje tussen door...
Net had ik iemand op visite, en toevallig (ook al bestaat dat niet) kwam het gesprek op zwemkleding.
Met elkaar vroegen we ons af, of dit wel kon in BIjbels licht.
De Heere heeft ons kleding gegeven om onze naaktheid/ schande te bedekken. Kunnen we dan inderdaad wel badkleding e.d. dragen?
Wanneer je er dieper over nadenkt vind ik eigenlijk van niet!
Het feit dat bikini's vaak gelijk met seks of begeerte geassocieerd worden ligt puur aan de verkrampte manier waarop we hiermee omgaan.
Maar goed, wie aanstoot neemt moet niet gaan, wie dat niet doet mag wel gaan. En wat je dan aantrekt moet je zelf maar zien

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
"Ben ik dan fout?"Lisa Ethan schreef:Nou ik draag zomers wel eens een bikini hoor ben ik dan ook fout?
Ligt er een beetje aan hoe ik me voel of ik die dag een bikini of een badpak draag als ik ga zwemmen.
Meid....dan ben je gewoon een door en door slecht mens!!! Wat doe jij op dit forum!!!!!?????????? :mrgreen:
Hetzelfde geldt voor het orgel, de statenvertaling, de telefoon, de radio, de televisie.Kislev schreef:Toen de bikini destijds verscheen (jaren '60 meen ik) stond de wereld op z'n kop. Nu lopen ook de refootjes ermee.
Diep respect overigens voor Helma (mag toch gezegd worden?).
Prima als mensen er niet in meegaan, ze hoeven echt niet hoor. Maar dat de kerkelijke wereld op de kop staat is nog geen reden dat het echt niet kan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Niet de kerkelijke wereld maar de maatschappij is zijn volle breedte!Marnix schreef:Hetzelfde geldt voor het orgel, de statenvertaling, de telefoon, de radio, de televisie.Kislev schreef:Toen de bikini destijds verscheen (jaren '60 meen ik) stond de wereld op z'n kop. Nu lopen ook de refootjes ermee.
Diep respect overigens voor Helma (mag toch gezegd worden?).
Zie Wikipedia
De bikini is een tweedelig zwempak dat in mei 1946 op de Parijse catwalk gelanceerd werd door de Franse auto-ingenieur Louis Reard. Geen van de modellen van die tijd wilde echter een dergelijk "onzedig" kledingstuk showen. Daarom moest hij een beroep doen op Micheline Bernardini, een naaktdanseres. Aanvankelijk had de bikini weinig succes. In sommige landen werd hij verboden en het Vaticaan noemde hem immoreel. Onder invloed van Hollywoodsterren en feministen won de bikini in de jaren zeventig aan succes.
Het badpak is genoemd naar het eiland Bikini waar net daarvoor een atoombom was getest, als verwijzing daarna dat het badpak moest "inslaan als een bom". Natuurlijk zal het ook meegewerkt hebben dat de naam met bi (= twee) begint.
In tegenstelling tot het badpak, voelt de bikini luchtiger aan door enkel de borsten en het onderlichaam tussen de benen te verbergen. Het gedeelte rondom de blote buik en schouders blijft onbedekt.