vergeef jij wel eens?JaapWillem schreef: De regels zijn duidelijk en de consequentie bij het overschrijden van de regels ook.
Deze consequentie is voor alle kinderen hetzelfde, ongeacht het feit of ze een gevoelig karakter hebben of niet.
Ze hebben het zelf in de hand of ze over de knie gelegd worden of niet: geen overtreding is geen straf.
Kamer akkoord met verbod op pedagogische tik
- Miscanthus
-
Na de straf.Miscanthus schreef:vergeef jij wel eens?JaapWillem schreef: De regels zijn duidelijk en de consequentie bij het overschrijden van de regels ook.
Deze consequentie is voor alle kinderen hetzelfde, ongeacht het feit of ze een gevoelig karakter hebben of niet.
Ze hebben het zelf in de hand of ze over de knie gelegd worden of niet: geen overtreding is geen straf.
- Miscanthus
ahum :shock:JaapWillem schreef:Na de straf.Miscanthus schreef:vergeef jij wel eens?JaapWillem schreef: De regels zijn duidelijk en de consequentie bij het overschrijden van de regels ook.
-
Heb je het in je hart dan niet allang vergeven?Miscanthus schreef:ahum :shock:JaapWillem schreef:Na de straf.Miscanthus schreef:vergeef jij wel eens?JaapWillem schreef: De regels zijn duidelijk en de consequentie bij het overschrijden van de regels ook.
-
Schaap, wat is jouw mening over een GOED gebruik?schaap schreef:Ja ideaal gezien zou een GOED gebruik goedgekeurd moeten worden. Probleem is echter dat ouders ook zondige mensen zijn en dus in de fout kunne gaan, Slaan uit frustrastie, boosheid, machtsgevoel, slecht humeur, of als ze zelf tikken gehad hebben. Ik zie genoeg mannen die geen onderscheid kunnen maken tussen gevoelige kinderen en kinderen die inderdad een pak rammel zouden kunnen gebruiken.Petrus schreef:Ik ben nog opgevoed met "klis klets klats klandere, van de ene bil op de andere" ofwel een fink pak voor de broek als ik over de schreef was gegaan...............nou, ik ben er echt niks slechter van geworden hoor................
al dat gezanik over pedagogische onzin.....watjes krijg je daarvan, dat, áls ze al eens een ferme knal voor hun reet krijgen, ze meteen huizenhoog beginnen te bléren..............
Niks gezeur over verbieden van een tik, gewoon ouderwets "pak 'n beet Marie", dat is je verdiende loon als je niet wil luisteren.
Klinkt én is mogelijk heel ouderwets, maar het werkte altijd prima, en niemand van mijn generatie is er slechter van geworden: geen trauma's van een stevig pak voor de broek.................
Ik vind wettelijk verbieden onzin, maar ze zoiuden wel aandacht kunnen besteden aan het leren kennen van je kinderen en wat het beste voor hen is. Dus geen simpele wel of niet benadering.
Ouders die het nodig hebben om hun kinderen beter te leren kennen zul je hier toch niet mee bereiken. Als kinderen moe zijn doen ze soms ook meer dingen die niet mogen, terwijl hun dit niet in alle gevallen helemaal aan te rekenen is.
In welke situaties vind jij een pak rammel een goede straf?
En Petrus, wat is de reden dat jij toch op een andere manier je kinderen opgevoed heb dan dat jijzelf bent opgevoed? Was je toch niet helemaal tevreden over deze manier van opvoeden? En was door deze manier een pak slaag overbodig geworden?
Lydianne..................
"En Petrus, wat is de reden dat jij toch op een andere manier je kinderen opgevoed heb dan dat jijzelf bent opgevoed? Was je toch niet helemaal tevreden over deze manier van opvoeden? En was door deze manier een pak slaag overbodig geworden?"
Ik heb een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel, en menige klap/tik die ikzelf kreeg etc vond ik volkomen onterecht.
Daarom koos ik voor de meest rechtvaardige vorm: niet een stomweg "NEE" maar............... nee....wánt daar- en daarom niet.
En het heeft perfect gewerkt door de jaren heen..............ze snapten alledrie heel goed daarna dat ik nooit zónder reden iets verbood.
"En Petrus, wat is de reden dat jij toch op een andere manier je kinderen opgevoed heb dan dat jijzelf bent opgevoed? Was je toch niet helemaal tevreden over deze manier van opvoeden? En was door deze manier een pak slaag overbodig geworden?"
Ik heb een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel, en menige klap/tik die ikzelf kreeg etc vond ik volkomen onterecht.
Daarom koos ik voor de meest rechtvaardige vorm: niet een stomweg "NEE" maar............... nee....wánt daar- en daarom niet.
En het heeft perfect gewerkt door de jaren heen..............ze snapten alledrie heel goed daarna dat ik nooit zónder reden iets verbood.
Autisme weet ik niet zoveel van, één van onze kids heeft daar wel wat kenmerken van maar niet zodanig dat men autisme kan diagnosticeren. AD(H)D echter wel. Wij gebruikten, en soms gebruiken we het nog, toch echt "stop-denk-doe" om de impulsiviteit er een beetje uit te halen. Dat het lastig is voor ADHD-ers ben ik met je eens maar om het dan maar niet te trainen lijkt me niet goed.uitgeworpen schreef:Stop-doe is heel effectief bij kinderen binnen autistisch spectrum (mijn kids) of ADHD. Denken tussen stop en doe is erg lastig voor hen :oops:limosa schreef:misschien is een tussenstap zinvol: stop - denk - doeuitgeworpen schreef:Weet je wat ook heel effectief is? De 'stop-doe' instructie.
Stop-doe komt uit het boek: 'Sociaal onhandig' :idea:
-
Ik heb geen ervaring met ADHD- ers. Al wordt er hier wel degelijk ritalin geslikt. Ik ben het met je eens dat er trainig belangrijk blijft en bij ADHD-ers is het misschien nog haalbaar?limosa schreef:Autisme weet ik niet zoveel van, één van onze kids heeft daar wel wat kenmerken van maar niet zodanig dat men autisme kan diagnosticeren. AD(H)D echter wel. Wij gebruikten, en soms gebruiken we het nog, toch echt "stop-denk-doe" om de impulsiviteit er een beetje uit te halen. Dat het lastig is voor ADHD-ers ben ik met je eens maar om het dan maar niet te trainen lijkt me niet goed.uitgeworpen schreef:Stop-doe is heel effectief bij kinderen binnen autistisch spectrum (mijn kids) of ADHD. Denken tussen stop en doe is erg lastig voor henlimosa schreef:misschien is een tussenstap zinvol: stop - denk - doeuitgeworpen schreef:Weet je wat ook heel effectief is? De 'stop-doe' instructie.:
de haalbaarheid bij ADHD-ers is nogal wisselend, laten we het erop houden dat wij trachten de moed niet te verliezen ;-)uitgeworpen schreef:Ik heb geen ervaring met ADHD- ers. Al wordt er hier wel degelijk ritalin geslikt. Ik ben het met je eens dat er trainig belangrijk blijft en bij ADHD-ers is het misschien nog haalbaar?limosa schreef:Autisme weet ik niet zoveel van, één van onze kids heeft daar wel wat kenmerken van maar niet zodanig dat men autisme kan diagnosticeren. AD(H)D echter wel. Wij gebruikten, en soms gebruiken we het nog, toch echt "stop-denk-doe" om de impulsiviteit er een beetje uit te halen. Dat het lastig is voor ADHD-ers ben ik met je eens maar om het dan maar niet te trainen lijkt me niet goed.uitgeworpen schreef:Stop-doe is heel effectief bij kinderen binnen autistisch spectrum (mijn kids) of ADHD. Denken tussen stop en doe is erg lastig voor hen :oops:limosa schreef: misschien is een tussenstap zinvol: stop - denk - doe
HELP
Mijn kind (3) sloeg mij vanavond.
:shock: :!:
Ik stop-doe gaf hem een flinke tik terug.
Heb ik nou een nieuwe wet overtreden?
Maar wat als er niets anders helpt?
Ben ik niet streng genoeg of is hij een puntenkind?
Waar de school straks allerlei nieuwe afkortingen op los laat?
(Vroeg hem waarom hij me sloeg. "Omdat mama boos was" Waarom was ik boos? Omdat hij praat onder het bijbel lezen.
"Niet waar. Ik was een koe, ik maakte gekke geluidjes.")
Iemand online die me kan geruststellen voor ik ga slapen?

(Vroeg hem waarom hij me sloeg. "Omdat mama boos was" Waarom was ik boos? Omdat hij praat onder het bijbel lezen.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Lijkt me dat hij een beetje jong is om naar de politie te stappen....Ma Vis schreef:HELP :?:
Verder moet je wel even die koe op stal zetten voordat je Bijbel leest natuurlijk, dat is toch zo storend.
We hebben er ook zo'n een, net ruim een jaar oud. Juist als je aan het lezen bent vindt hij het leuk om te zien of hij je kan overstemmen....
Maar vertikt het amen te zeggen, dan is hij stil
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-
Hahaha... wat een leuke guppy's heb jij toch Ma Vis! Een mini visje die een koe nadoet Hahaha...Ma Vis schreef:HELP![]()
Weet je, ook al heb ik zelf geen kinderen. Ik kan me indenken dat je als ouder soms iets doet waar jezelf later misschien wel spijt van kan hebben. Ook al weet je dat dát misschien wel de juiste oplossing was op het moment dat het gebeurde. We blijven allemaal mens. Je neemt de hele dag jou lichaam, gevoel enz. enz. mee. Soms kan je uit onmacht gewoon slaan.... ik denk dat je hier géén probleem van moet maken hoor. Als het niet elke dag gebeurt dat je je kind slaat moet dat kunnen toch?
Een ervaren ouder heeft daar waarschijnlijk meer kaas van gegeten dan ik. Dus, misschien moeten je die ook even advies geven voor je gaat slapen!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
Daarmee is niet alles gezegd.Bert Mulder schreef:Lijkt me dat hij een beetje jong is om naar de politie te stappen....Ma Vis schreef:HELP![]()
Verder moet je wel even die koe op stal zetten voordat je Bijbel leest natuurlijk, dat is toch zo storend.
We hebben er ook zo'n een, net ruim een jaar oud. Juist als je aan het lezen bent vindt hij het leuk om te zien of hij je kan overstemmen....
Maar vertikt het amen te zeggen, dan is hij stil
Kunnen de ervaringsdeskundigen onder ons hier hun zegje over doen.
Dit mede ter ondersteuning van Ma Vis.
Derhalve is spoedhulp vereist!