WWJD

Lassie

Bericht door Lassie »

Wat een ontzettend mooi en gave topic. Leuk om jullie meningen te lezen.

Ik denk dat zoiets zeer en puur je eigen invulling is van mening op dat gebied.

De een vrouw draagt wel een broek de ander niet.
Het ene gezin heeft een kruisje/ichtusvisje op zijn auto zitten de ander weer niet.

Allemaal zaken rond het geloof, wat je zelf naar buiten wilt brengen.

Jouw uitstraling (nee dan doel ik niet op hoe jouw gezicht staat maar jouw sociale omgang met mensen) is in het Christen zijn, naar de buitenwereld toe, veel belangrijker dan al die uiterlijke zaken zoals: kruisje om je nek, ichtusvisje op je auto, wwjd bandje om je nek, een rok dragen als vrouw, etc.

Wees lief, zorgzaam, behulpzaam, vriendelijk, etc. naar elkaar toe.
Hummel

Bericht door Hummel »

Lassie schreef: ...wwjd bandje om je nek...
:D :D :D
vlinder

Bericht door vlinder »

Hummel schreef:
Lassie schreef: ...wwjd bandje om je nek...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

tja zo kan ik mijn posting ook wel omhoog krijgen. onzinnig hoor.
vlinder

Bericht door vlinder »

Lassie schreef:tja zo kan ik mijn posting ook wel omhoog krijgen. onzinnig hoor.

pfoe wat een korte tenen, enne dat is niet mijn opzet.
Trouwens lid van de dag kun je sowieso niet meer worden want de stats is weg......
Ik moest alleen lachen,

enne.....die opmerking over dat wij het eens waren was die zo zinnig? :wink: :wink:

Het gaat soms toch ook om de humor?

groetjes vlindertje
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
limosa

Bericht door limosa »

Barryvrouw schreef: - - - knip - - -

Maar ik ben benieuwd wat jullie vinden.
één woord: verschrikkelijk
Gian

Bericht door Gian »

limosa schreef:
Barryvrouw schreef: - - - knip - - -

Maar ik ben benieuwd wat jullie vinden.
één woord: verschrikkelijk
Dat was ook mijn eerste reactie.
Maar aangezien ik niet echt duidelijk kan zeggen waarom, heb ik maar niet gereageerd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
limosa

Bericht door limosa »

Er wordt overduidelijk gerefereerd aan een cultuur die de onze niet is. Een cultuur waarin Satan de macht heeft. Wij moeten daar verre van blijven. Wij, geheel anders, hebben daar niets te zoeken.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

limosa schreef:Er wordt overduidelijk gerefereerd aan een cultuur die de onze niet is. Een cultuur waarin Satan de macht heeft. Wij moeten daar verre van blijven. Wij, geheel anders, hebben daar niets te zoeken.
Gerelateerd aan hardcore(-gospel). Deze zomer werd ik geconfronteerd met een man die op een hele bijzondere manier tot bekering was gekomen. Hij wilde door het dragen van deze shirts 'zijn doelgroep' proberen bereiken.
limosa

Bericht door limosa »

Barryvrouw schreef:
limosa schreef:Er wordt overduidelijk gerefereerd aan een cultuur die de onze niet is. Een cultuur waarin Satan de macht heeft. Wij moeten daar verre van blijven. Wij, geheel anders, hebben daar niets te zoeken.
Gerelateerd aan hardcore(-gospel). Deze zomer werd ik geconfronteerd met een man die op een hele bijzondere manier tot bekering was gekomen. Hij wilde door het dragen van deze shirts 'zijn doelgroep' proberen bereiken.
"hardcore-gospe" is een contradictio in terminis als je tenminste gospel wil zien zoals gospel bedoeld is. Al dit soort muziek hardcore-punk, heavy metal, trash, en ook hardcore-gospel zijn echt heel erg fout. Dat iemand na z'n bekering ook anderen wil wijzen op de Weg is begrijpelijk maar als dat met dat soort shirtjes moet gebeuren gaat er iets niet goed. Ik kan me niet voorstellen dat iemand na z'n bekering nog in die kringen wil verkeren.
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Ik kan me niet voorstellen
Ik ook niet.
Maar dat is het hem juist.
Die man kan zich weer niet voorstellen dat wij ons dat niet kunnen voorstellen.
Want die man heeft een beetje een andere achtergrond dan de meesten van ons.
limosa

Bericht door limosa »

Houthakker schreef:
Ik kan me niet voorstellen
Ik ook niet.
Maar dat is het hem juist.
Die man kan zich weer niet voorstellen dat wij ons dat niet kunnen voorstellen.
Want die man heeft een beetje een andere achtergrond dan de meesten van ons.
speciaal voor jou zal ik het dan nog wat anders formuleren: "Het is onmogelijk dat iemand na z'n bekering nog in die kringen wil verkeren."
Houthakker

Bericht door Houthakker »

Dat ben ik niet met je eens.

Want als dat waar zou zijn, dan zou dat betekenen dat alle mensen die tot bekering komen, vervolgens alles leren binnen 1 dag.
Dat kan natuurlijk nooit.
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Barryvrouw schreef:
Doet me denken aan die motor kerels, hoe heten die ook alweer,
van die christen-bikers ofzo, die ook op dit soort manieren het evangelie uitdragen.

het doet in eerste instantie idd denken aan duistere zaken, niet aan het liefdevolle Evangelie van onze Heere Jezus Christus.
limosa

Bericht door limosa »

Houthakker schreef:Dat ben ik niet met je eens.

Want als dat waar zou zijn, dan zou dat betekenen dat alle mensen die tot bekering komen, vervolgens alles leren binnen 1 dag.
Dat kan natuurlijk nooit.
Nee, dat kan niet. Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat als mensen die in zo'n cultuur leven die bij hun bekering zullen verlaten. Want als Christus in je woont zul je niet willen leven in een cultuur waarin op een verschrikkelijke manier met God gespot wordt en waar Satan openlijk aanbeden en verheerlijkt wordt.

Bekering is in de weg van de heiligmaking ook een dagelijkse bekering. Maar dan moeten de bekeerden dus niet voortgaan met in zo'n verderfelijke cultuur te leven. Als je Engels wil leren moet je niet bij Duits gaan zitten. Als je wil leven tot eer van God moet je niet een cultuur opzoeken waar Hij gelasterd wordt en waar Satan aanbeden wordt.
Plaats reactie