:, Stuur me die in het Latijn, s.v.p.! :,Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Pausin Johanna
Ja da´s een mooi verhal he ? maar er niets van bekend inhet vaticaan
en ik moet ff kijken maar er is een Latijnse uitspraak waarbij even gevoeld wordt of de nwe Paus "balle" heeft ....help me herinneren ik zoek het op
Paus JPII weer in ziekenhuis
Ubi pendentes sunt, ibi papas est ... :,Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Gevonden
Ik geloof dit zelf nie maar het verhaak gaat rond dat voordat de nwe Paus de "huilkamer" ingaat het volgende gebeurd
'habet duas et bene pendentes'
('hij heeft er twee en ze hangen er goed bij'.)
![]()
[Aangepast op 24/2/2005 door Bar Yamino]
Tja...........
U is een geen meisje ofzo.....ik weet het niet
Maar ook binen de RK is dit een "schuddebuiker" we lachen erom ...zker als je weet dat het verhaal gaat da ze tijdens een processie spontaan beviel van haar kind !!
Geloof ook voor zover ik me het verhaak kan herinneren dat ze niet echt gezellig aan haar einde is gekomen
Volgen mij zal ze er ook niet uitgezien hebben ook ook want als iedereen denkt dat het een man was?
Ach ja dat zijn zo van die verhalen .......
grappig is het wel overigens tenminst toen ik het hoorde moeat ik er wel om lachen ...nu nog trouwens......
het is voor den vermaeck en den jolijt !
U is een geen meisje ofzo.....ik weet het niet
Maar ook binen de RK is dit een "schuddebuiker" we lachen erom ...zker als je weet dat het verhaal gaat da ze tijdens een processie spontaan beviel van haar kind !!
Geloof ook voor zover ik me het verhaak kan herinneren dat ze niet echt gezellig aan haar einde is gekomen
Volgen mij zal ze er ook niet uitgezien hebben ook ook want als iedereen denkt dat het een man was?
Ach ja dat zijn zo van die verhalen .......
grappig is het wel overigens tenminst toen ik het hoorde moeat ik er wel om lachen ...nu nog trouwens......
het is voor den vermaeck en den jolijt !
Marjan
Oh oh
Geen muntj e in de Fontana di Trevi gooien ? Jahaa dan wordt het moeilij of je nog trug komt
Hoe kon ze dat nou vergeten ...muntje in de rechterhand ...zittend op het randje en over je linker schouder in de fontijn gooien
en als je dan toch aan de "lange kant van de fontijn zit even naar echts kijken of de ijssalon open is en daar een lekkere Gelatti halen
Maar ja ....helaas geen muntje geen Rome .........
Kgooi er dit jaar weer een muntje in hoor .....
is een leuke traditie en leuk "onzinnig" bijgeloof
Dat had dochter moeten weten... !
Maar ja, ze heeft geen muntje in de fontein gegooid dus ze zal niet meer in Rome komen, toch?
Oh oh
Geen muntj e in de Fontana di Trevi gooien ? Jahaa dan wordt het moeilij of je nog trug komt
Hoe kon ze dat nou vergeten ...muntje in de rechterhand ...zittend op het randje en over je linker schouder in de fontijn gooien
en als je dan toch aan de "lange kant van de fontijn zit even naar echts kijken of de ijssalon open is en daar een lekkere Gelatti halen
Maar ja ....helaas geen muntje geen Rome .........
Kgooi er dit jaar weer een muntje in hoor .....
is een leuke traditie en leuk "onzinnig" bijgeloof
Beste Lambertus,
Nog even over....
Ik vind het persoonlijk niet erg dat je op een protestants forum reageert. "Beproeft alle dingen en behoudt het goede" staat er geschreven, en dat is een goede zaak. Dit laat ook zien dat jij je voor het Protestantisme/gereformeerde intereseerd!
Ik vind de RK opzich interresant. Heb jij ook een functie (priester of wat anders)?
Ik moet toegeven dat ik het met de RK niet eens ben, toch ben ik daarom benieuwd hoe jij dat omgedraaid ziet?
mvrgr.
RvP
Nog even over....
Ik vind het persoonlijk niet erg dat je op een protestants forum reageert. "Beproeft alle dingen en behoudt het goede" staat er geschreven, en dat is een goede zaak. Dit laat ook zien dat jij je voor het Protestantisme/gereformeerde intereseerd!
Ik vind de RK opzich interresant. Heb jij ook een functie (priester of wat anders)?
Ik moet toegeven dat ik het met de RK niet eens ben, toch ben ik daarom benieuwd hoe jij dat omgedraaid ziet?
mvrgr.
RvP
RvP
Ik heb geen functie (behalve dandie van vrijwilliger in de kerk)
En ik beleef mijn geloof met net zoveel plezier in de RK als jij dat in jouw kerk doet Ik voel me daar thuis
Voor de rest sta ik open voor de niet RK kerken en hoop er veel van te leren Ook de fouten die in de RK gemaakt zijn , zijn mij niet onbekend en zal ik dan ook heus niet ontkennen dat is wat ik ervan zeggen kan
Ik heb geen functie (behalve dandie van vrijwilliger in de kerk)
En ik beleef mijn geloof met net zoveel plezier in de RK als jij dat in jouw kerk doet Ik voel me daar thuis
Voor de rest sta ik open voor de niet RK kerken en hoop er veel van te leren Ook de fouten die in de RK gemaakt zijn , zijn mij niet onbekend en zal ik dan ook heus niet ontkennen dat is wat ik ervan zeggen kan