De Grootste Nederlander

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Harry Heerlijk, een reis naar Zuid-Afrika. Inpakken en wegwezen...!
Sorry, ik ga die reis al winnen............. :D

Een 'breekje' van Breekijzertje
Adje

Bericht door Adje »

Erasmus

(istie nog niet binnengehaald trouwens als conservatief, Billy? :D )

[Aangepast op 13/10/04 door Adje]
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door Adje
Erasmus

(istie nog niet binnengehaald trouwens als conservatief, Billy? :D )

[Aangepast op 13/10/04 door Adje]
Ja, dat verbaast mij eigenlijk ook. De man had genoeg opvattingen om door de conservatieven misbruikt te worden...;)
Breekijzertje

Willem van Oranje aan kop bij 'Grootste Nederlander'

Uitgegeven: 13 oktober 2004 14:46

AMSTERDAM - Willem van Oranje gaat aan kop in de tussenstand van de verkiezing van 'De Grootste Nederlander'. Dit heeft de KRO woensdag bekendgemaakt. Ruim vijftigduizend mensen hebben inmiddels op hun favoriete Nederlander gestemd. Van Oranje wordt in de lijst op de voet gevolgd door Pim Fortuyn. Maandagavond werd de toptien van kanshebbers bekendgemaakt.

Antoni van Leeuwenhoek bezet voorlopig verrassend de derde positie. Desiderius Erasmus staat vierde en Willem Drees vijfde. De enige nog in leven zijnde finalist Johan Cruijff staat in de tussenstand op zes. Anne Frank staat op zeven, gevolgd door Michiel de Ruyter op de achtste plek. De beide schilders Rembrandt en Vincent van Gogh sluiten de rij. Er kan nog tot 15 november een stem worden uitgebracht.

Tijdens de finale-uitzending op 15 november wordt de uiteindelijke winnaar bekendgemaakt.

YES!!!!!!!!!!!!!!!

WILLUMPIE!!!!!

Breekijzertje

En Pim als tweede........................

Nou ja zeg!!!!!!!!
Beetje vreemd en een beetje teveel eer.

't Was een aparte man maar om nu op de tweede plaats te staan als grootste nederlander......................

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje

Nou ja zeg!!!!!!!!

't Was een aparte man maar om nu op de tweede plaats te staan als grootste nederlander......................

Ik heb de rest van deze topic niet gelezen, maar dit is idd teveel eer, Breekie, daar heb jij nou weer gelijk an.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje

Nou ja zeg!!!!!!!!

Ik heb de rest van deze topic niet gelezen, maar dit is idd teveel eer, Breekie, daar heb jij nou weer gelijk an.
'k Denk dat nicname 150.000 keer op jouw gestemd heeft........................ Da's nou echte liefde............... :,

parsifal

Bericht door parsifal »

Erasmus en van Leeuwenhoek moeten er maar om strijden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Nu staat Pim Fortuyn nog op de nummer twee. Maar ik durf er duizend eurootjes onder te verwedden (ik weet dat het niet mag, jajaja) dat als Andre Hazes in de toptien of op de lijst had gestaan, dattie ook heel hoog zou eindigen.

Nederlanders zijn gewoon gek. Knettergek.
parsifal

Bericht door parsifal »

Oorspronkelijk gepost door Herman
Nu staat Pim Fortuyn nog op de nummer twee. Maar ik durf er duizend eurootjes onder te verwedden (ik weet dat het niet mag, jajaja) dat als Andre Hazes in de toptien of op de lijst had gestaan, dattie ook heel hoog zou eindigen.

Nu is de vraag: "wie is de grootste nederlandse gek?"
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Jij snapt het Parsifal!

Overigens zou ik wel eens een argumentatie van je willen zien, waarom Erasmus of Leeuwenhoek zo groot zijn. De eerste ken ik een beetje. De tweede niet, buiten het feit dat hij een groot natuurkundige is. Als dat namelijk het enige is, dan is mijn opvatting: hoe kun je nou ooit een kamergeleerde tot grootste Nederlander uitroepen, terwijl hij amper in de maatschappij functioneerde?
parsifal

Bericht door parsifal »

Erasmus, vanwege zijn wijsheid en scherpe waarnemingen. Zijn gigantische betekenis voor de kerk. (De uitgave van het NT was echt heel belangrijk.)

Van Leeuwenhoek heeft wereldwijd met zijn onderzoek de wetenschap een gigantische dienst bewezen.

Kijk ik had ook liever op Pascal gestemd, omdat hij op beide gebieden heel veel betekend heeft (hij overtreft vLeeuwenhoek wel denk ik), maar ja hij is nog niet genaturaliseerd.
Harry

Bericht door Harry »

Oorspronkelijk gepost door parsifal
Oorspronkelijk gepost door Herman

Nu is de vraag: "wie is de grootste nederlandse gek?"
Voor die verkiezing moet je misschien eens kijken op de site van HP-De Tijd. Daar houden ze een verkiezing ''irritantste Nederlander aller tijden.''
Breekijzertje

Beveiliging site 'Grootste Nederlander' is lek

Uitgegeven: 15 oktober 2004 13:44

AMSTERDAM - De beveiliging van de site voor het programma 'De Grootste Nederlander ' is makkelijk te hacken. Hier is het radioprogramma 'Robbertje Bartol' van Omroep Brabant achtergekomen. Door in te breken op de site kan makkelijk meerdere keren een stem op dezelfde kandidaat worden uitgebracht . Op de site kan het publiek tot 15 november een stem uitbrengen op zijn of haar favoriete Nederlander.

Eindredacteur Hans Mors van het KRO-programma geeft toe dat de beveiliging 'niet waterdicht' is. Mors zegt echter dat het 'zeer moeilijk' is meerdere stemmen uit te brengen. Het Brabantse radioprogramma heeft meerdere malen kunnen stemmen door verschillende e-mailadressen te gebruiken. Het zogenaamde IP-adres van de computer wordt schijnbaar niet gecontroleerd.

In de tussenstand van de verkiezing gaat Willem van Oranje vooralsnog aan de leiding.

Vandaar dat Pim op de 2e plaats staat....................... :D

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

DEN HAAG (ANP) – Pim Fortuyn gaat aan kop in de verkiezingen van de Grootste Nederlander. Dat liet de KRO vrijdag weten. Woensdag zond de KRO een special uit over de neergeschoten politicus. Bijna 185.000 mensen hebben tot nu toe hun stem uitgebracht.

Willem Drees staat op de tweede plaats in de verkiezingen, gevolgd door de winnnaar van de eerste stemronde Willem van Oranje. Anne Frank blijft op haar vierde plek, gevolgd door Michiel de Ruyter. Antoni van Leeuwenhoek zakt naar de zesde plaats. Op zeven vinden we Desiderius Erasmus, op de voet gevolgd door Johan Cruijff op acht.

De schilders doen het niet goed bij het Nederlandse publiek: zij blijven onveranderd onderaan de lijst bungelen op nummer negen (Rembrandt van Rijn) en tien (Vincent van Gogh).

Zeker 34.000 ’zwevende kiezers’ bezochten de StemWijzer voor een stemadvies.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie