Wat maakt dat uit.....................Oorspronkelijk gepost door PimOngelofelijk, 26 jaar.....Hoofdofficier Leo de Wit van Justitie maakt bekend dat de verdachte een 26-jarige man is met een Nederlands en Marokkaans paspoort.
Theo van Gogh overleden
http://www.cnn.com/2004/WORLD/europe/11 ... index.html
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/3974179.stm
De dader had een marokaans paspoort is inmiddels bekent.
[Aangepast op 2/11/04 door Kaw]
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/3974179.stm
De dader had een marokaans paspoort is inmiddels bekent.
[Aangepast op 2/11/04 door Kaw]
AMSTERDAM, Netherlands (Reuters) -- A controversial Dutch filmmaker and newspaper columnist Theo van Gogh, who made a film about violence against women in Islamic societies, has been murdered in Amsterdam, police said.
Amsterdam police said Van Gogh had been stabbed and shot in the centre of the city Tuesday.
Van Gogh's short feature film "Submission" angered some Dutch Muslims for its portrayal of a Muslim woman who is abused by her husband.
Police said they arrested a man at the scene after an exchange of gunfire in which the suspect wounded a police officer. The suspect was wounded in his leg.
Some Dutch media said Van Gogh had been planning to make a film about anti-immigration populist Pim Fortuyn, who was gunned down by an animal rights activist in May 2002, days before his grass-roots party stormed to second place in a general election.
Van Gogh received death threats after "Submission" was broadcast earlier this year. He made the film with Dutch politician Ayaan Hirsi Ali, a Somali refugee who won Dutch citizenship after fleeing an arranged marriage 12 years ago.
She has been under police protection after receiving death threats.
Amsterdam police said Van Gogh had been stabbed and shot in the centre of the city Tuesday.
Van Gogh's short feature film "Submission" angered some Dutch Muslims for its portrayal of a Muslim woman who is abused by her husband.
Police said they arrested a man at the scene after an exchange of gunfire in which the suspect wounded a police officer. The suspect was wounded in his leg.
Some Dutch media said Van Gogh had been planning to make a film about anti-immigration populist Pim Fortuyn, who was gunned down by an animal rights activist in May 2002, days before his grass-roots party stormed to second place in a general election.
Van Gogh received death threats after "Submission" was broadcast earlier this year. He made the film with Dutch politician Ayaan Hirsi Ali, a Somali refugee who won Dutch citizenship after fleeing an arranged marriage 12 years ago.
She has been under police protection after receiving death threats.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Wat totaal ontbreekt in de media, is dat Van Gogh vijf jaar geleden door de Bond tegen het Vloeken voor de rechter is gedaagd. Toen deed hij uitspraken over de Heere Jezus die ik hier niet durf neer te schrijven. Via Google kom je er wel achter als je het persé weten wilt.
Vreselijk.
[Aangepast op 2/11/04 door Unionist]
Vreselijk.
[Aangepast op 2/11/04 door Unionist]
Het ergste is nu dat Theo van Gogh een legende en martelaar wordt in de strijd tegen discriminatie enzo, terwijl hijzelf niet meer was dan een modderpoel van dwaze en kwetsende uitspraken.
Begrijp me niet verkeert: Niemand mag vermoord worden, maar Theo van Gogh krijgt straks eer die hij niet verdient.
Begrijp me niet verkeert: Niemand mag vermoord worden, maar Theo van Gogh krijgt straks eer die hij niet verdient.
Zou Cohen begrijpen dat dit misschien opgevat zal worden als een oproep tot agressie? Wat moeten ze gaan roepen vanavond? Dat kan niets anders dan anti-marokkaanse leuzen zijn.Herdenking
Op de Dam in Amsterdam wordt vanavond om 19.30 uur een herdenkingsbijeenkomst gehouden voor Van Gogh. Burgemeester Cohen heeft opgeroepen tot een luide bijeenkomst, omdat een stille tocht in strijd is met het karakter van de vermoorde cineast.
Cohen wil dat iedereen luid en duidelijk laat horen dat de vrijheid van meningsuiting "ons lief is". "We willen geen stilte, maar kabaal. Wat hier gebeurt, kan niet in Nederland. En ook absoluut niet in een stad als Amsterdam", zegt Cohen.
Zal me een rommeltje worden daar......
http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=121848
Vreselijk, wat een woorden en daden had die man. Ik haat zo'n onbeschofte goddeloze mentaliteit.
De persoon zelf keur niet af, want ik ben precies eender. Van dezelfde lap gescheurd.
Ik moet bij dit soort gevallen toch altijd wel denken aan dit tekstwoord: "het is de mensen gezet eenmaal te sterven; en daarna het oordeel". Dat staat vast, voor ons allemaal. Maar hoe vreselijk zal het zijn om zonder Hem als Borg God te gaan ontmoeten?
Vreselijk, wat een woorden en daden had die man. Ik haat zo'n onbeschofte goddeloze mentaliteit.
De persoon zelf keur niet af, want ik ben precies eender. Van dezelfde lap gescheurd.
Ik moet bij dit soort gevallen toch altijd wel denken aan dit tekstwoord: "het is de mensen gezet eenmaal te sterven; en daarna het oordeel". Dat staat vast, voor ons allemaal. Maar hoe vreselijk zal het zijn om zonder Hem als Borg God te gaan ontmoeten?
Dat zullen ze niet doen. Als ze dat hard gaan aanpakken dan lopen ze zelf een groot risico om eens onverwachts vermoord te worden. Het zal geen honderd jaar meer duren, dan zijn er meer buitenlanders in ons land dan Nederlanders. Ik zie het nog wel zover komen dat Nederland een Islamtisch land wordt als er niet snel iets gebeurd.Oorspronkelijk gepost door Adorote
Wat men ook over Theo van Gogh moge denken,ook deze moord door buitenlander marokaan ,is totaal onaanvaarbaar.
Wanneer gaat deze regering is echt regeren ,en de problemen ten aanzien van buitenlanders is echt op lossen .
Het vrije woord zal nooit verstommen .
Er wordt van alles gezegd over TvG, overigens veelal terecht.
Maar wie zegt wie er echt schuil ging achter het masker van Theo?
Misschien wel een gebroken, aangeschoten man..........
Vandaag is voor Theo het moment aangebroken dat zijn masker af moest....................................
En die tijd komt voor iedereen, ook voor mij..................
Maar wie zegt wie er echt schuil ging achter het masker van Theo?
Misschien wel een gebroken, aangeschoten man..........
Vandaag is voor Theo het moment aangebroken dat zijn masker af moest....................................
En die tijd komt voor iedereen, ook voor mij..................