George W. BUSH President of the United States Of America

Majorca

Bericht door Majorca »

natuurlijk is Bush erg intelligent.

zijn overwinningsspeech was goed. Hij wordt altijd als een Texaanse cowboy afgeschilderd, maar die zou niet zo'n fijnzinnig gebaar van welwillendheid gemaakt hebben naar de verliezer.

Het voorbeeld dat jij geeft wijst het ook uit. Bush weet uit zijn CIA-intelligentie dat Arafat ws. hersendood is en kunstmatig beademd wordt en geeft een goed antwoord. Het antwoord zou heel raar zijn als zeker was dat Arafat overleden is, want een protestant zal dan niet meer zeggen "God hebbe zijn ziel" (dat is nl. de wensende vorm). Waar de boom valt blijft hij liggen.
David J

Bericht door David J »

Da's wel een heel welwillende exegese Marjorca.... Rechtpraten noem je zoiets.

Wat je eerste argument betreft: als hij al CIA inlichtingen zou hebben over de ware toestand van Arafat, dan zou zijn kiezen wel helemaal op elkaar houden. Bescherming van je bronnen is zo ongeveer het hoogste goed in de spionagewereld.

Je tweede argument gaat er blijkbaar vanuit dat iemand die hersendood is nog niet 'echt' overleden is. Afgezien van dat discutabele uitgangspunt is "God hebbe zijn ziel" in ieder geval typisch een uitspraak over iemand die overleden is. En ik zie niet in waarom dat als wens niet theologisch correct zou zijn, even afgezien van de vraag of Bush zich bekommert over dergelijke theologische scherpslijperij.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
natuurlijk is Bush erg intelligent.

zijn overwinningsspeech was goed. Hij wordt altijd als een Texaanse cowboy afgeschilderd, maar die zou niet zo'n fijnzinnig gebaar van welwillendheid gemaakt hebben naar de verliezer.

Het voorbeeld dat jij geeft wijst het ook uit. Bush weet uit zijn CIA-intelligentie dat Arafat ws. hersendood is en kunstmatig beademd wordt en geeft een goed antwoord. Het antwoord zou heel raar zijn als zeker was dat Arafat overleden is, want een protestant zal dan niet meer zeggen "God hebbe zijn ziel" (dat is nl. de wensende vorm). Waar de boom valt blijft hij liggen.
Wat een geklets.

Die speech is geschreven door intelligente mensen en voorgelezen door Mr President.

"God hebbe zijn ziel" is idd wenselijk, maar dan in de zin van: ik hoop dat hij in de hemel is. Hij kan moeilijk iets anders zeggen wat ik hier nu niet op schrijf. Die term zegt helemaal niets over het al dan niet gestorven zijn van iemand.

Hij mag een prima president zijn, maar persoonlijke intelligentie blijkt helemaal nergens uit.

Nee, orck, je bent wel eens overtuigender geweest in een discussie.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

He, orck, haal die fopspeen eens uit je ogen! We waren hier in gesprek!
Hartelijke groet,

Pim.

Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Pim
volgens mij is het gesprek afgerond.

Jullie vinden Bush zijn antwoord op die journalist met zijn voortijdige plompverloren bericht over Arafats overlijden (wat dus voorbarig was) dom, en ik vind het intelligent. Je zult zelf maar zoiets ad hoc voor de kiezen krijgen terwijl heel de wereld je aanstaart.

Kortom, we hebben hier een meningsverschil.

Overigens heeft er in Elsevier ook al eens een serie artikelen gestaan waar in betoogd werd dat het idee dat Bush dom zou zijn een Europees vooroordeel is, wat mensen elkaar hier graag voorspiegelen. Er zijn geen bewijzen voor. Ook niet wat zijn beleid betreft. Hij heeft geen domme zeperds gemaakt. Clinton was wel wat dommer met zijn avontuurtjes in het Witte Huis. Ook prof. Moens uit Canada heeft in het RD herhaaldelijk betoogd dat het wel meevalt met die zogenaamde domheid van Bush.
parsifal

Bericht door parsifal »

Hmm Bush is echt niet dom, maar je maakt mij ook niet wijs dat hij zonder het geld van de familie op Yale was terecht gekomen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mirja

Bericht door Mirja »

The close nummers in de election was wel een shock...door de internet en media
activists heb america opgestoken
tegen en goede man...de nummers heb
laten zien hoe veer dit is gegaan..
het is nu tijd voor america to speak loudly
over repentance and morality.
Ik ben heel blij dat God heb ons niet over gelaten met de liberals....Hij is niet klaar
met America want hij heb ons weer en goede president gegeven
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door Pim
volgens mij is het gesprek afgerond.

Jullie vinden Bush zijn antwoord op die journalist met zijn voortijdige plompverloren bericht over Arafats overlijden (wat dus voorbarig was) dom, en ik vind het intelligent. Je zult zelf maar zoiets ad hoc voor de kiezen krijgen terwijl heel de wereld je aanstaart.

Kortom, we hebben hier een meningsverschil.

Overigens heeft er in Elsevier ook al eens een serie artikelen gestaan waar in betoogd werd dat het idee dat Bush dom zou zijn een Europees vooroordeel is, wat mensen elkaar hier graag voorspiegelen. Er zijn geen bewijzen voor. Ook niet wat zijn beleid betreft. Hij heeft geen domme zeperds gemaakt. Clinton was wel wat dommer met zijn avontuurtjes in het Witte Huis. Ook prof. Moens uit Canada heeft in het RD herhaaldelijk betoogd dat het wel meevalt met die zogenaamde domheid van Bush.
Ik zeg niet dat hij dom is. Maar (ik val in herhaling) om dan maar te stellen dat hij superieure intelligentie bezit, komt voor mij uit de lucht vallen.
Hartelijke groet,

Pim.

Plaats reactie