OSW op zondag open?

Robert

Bericht door Robert »

Oorspronkelijk gepost door refo
Tja, Pugna, het blijft een STRIJD....
Met 'strijd de goede strijd' wordt niet bedoeld dat je toch vooral op zondag de computer niet aan mag zetten. Daarmee wordt bedoeld dat je een licht van het evangelie in de wereld bent en het evangelie verkondigd.

Ik kan me voorstellen dat als je constant aan het strijden bent voor de 'rust op zondag' je weinig tijd over houdt voor de werkelijke strijd.
Carpe Diem tamen Memento Mori
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Met 'strijd de goede strijd' wordt niet bedoeld dat je toch vooral op zondag de computer niet aan mag zetten. Daarmee wordt bedoeld dat je een licht van het evangelie in de wereld bent en het evangelie verkondigd.

Ik kan me voorstellen dat als je constant aan het strijden bent voor de 'rust op zondag' je weinig tijd over houdt voor de werkelijke strijd.
Robert laat aub ook ruimte over voor de andere kant.

En wie heeft het OSW-forum nodig voor zijn/haar bijbelstudie op zondag? Niemand?! Einde discussie dus.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
refo

Bericht door refo »

Als je een grapje moet uitleggen is hij meteen niet leuk meer.

Klein stukje uit een latijns woordenboek:
pugna,pugnae strijd,gevecht
Robert

Bericht door Robert »

En waar moet ik nog meer ruimte voor over laten? Dat Jezus niet de Christus is? Dat Allah ook God is? Sorry, maar ik heb principiele bezwaren tegen het openlaten van zaken, tolerantie is voor humanisten. De strijd die wij als christenen strijden heeft niets te maken met wat je op zondag wel en niet mag. Dat christenen zich daar mee bezig willen houden wil ik graag respecteren, maar je moet geen belangrijke christelijke waarden daaraan koppelen. Net zo min als 'onderdrukt worden' niet betekent dat mensen je uitlachen omdat ze vinden dat je rare kleding draagt.
En wie heeft het OSW-forum nodig voor zijn/haar bijbelstudie op zondag? Niemand?! Einde discussie dus.
En jij spreekt over ruimte laten :D:D
Maar om je antwoord te geven: ik zou graag OSW willen gebruiken op zondag, juist om Bijbelstudie te doen n.a.v. de onderwerpen die hier ter sprake komen.
Lecram

Bericht door Lecram »

Als je een grapje moet uitleggen is hij meteen niet leuk meer.

We zijn niet allemaal hooggeleerd in de klassieke talen ;)
de Paus

Bericht door de Paus »

Ach, als OSW gewoon open blijft tussen zaterdagavond laat en maandagmorgen heel vroeg, wie komt er dan uberhaupt langs behalve onderstaand figuur?
Hetzelfde is het geval met de website van bijv. de hersteld hervormde kerk. Die is ook op zondag gewoon open, maar als je kijkt naar de bezoekers aantallen, dan zie je dat die echt beduidend lager zijn.

groeten, pausje
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

En waar moet ik nog meer ruimte voor over laten? Dat Jezus niet de Christus is? Dat Allah ook God is? Sorry, maar ik heb principiele bezwaren tegen het openlaten van zaken, tolerantie is voor humanisten. De strijd die wij als christenen strijden heeft niets te maken met wat je op zondag wel en niet mag. Dat christenen zich daar mee bezig willen houden wil ik graag respecteren, maar je moet geen belangrijke christelijke waarden daaraan koppelen. Net zo min als 'onderdrukt worden' niet betekent dat mensen je uitlachen omdat ze vinden dat je rare kleding draagt.
Stel dat iemand er moeite mee heeft de PC op zondag uit te laten, maar wel voelt dit te moeten doen, dan hoef je toch niet te zeggen dat die persoon het te druk heeft met 'strijden'?

Dat je ruimte moet laten voor Allah heb ik niet gezegd geloof ik, maar ik kan het mis hebben.
En jij spreekt over ruimte laten :D:D
Maar om je antwoord te geven: ik zou graag OSW willen gebruiken op zondag, juist om Bijbelstudie te doen n.a.v. de onderwerpen die hier ter sprake komen.
Die ruimte wil ik je dan wel laten. ;)

Maar de nadelen (verhitte discussies op zondag) vind ik niet opwegen tegen jouw genoemde argument. Onderwerpen kan je namelijk ook in de loop van de week verzamelen en dan op zondag daarover bijbelstudie doen.
Hartelijke groet,

Pim.

Robert

Bericht door Robert »

Refo: Als je een grapje moet uitleggen is hij meteen niet leuk meer.

Oeps, *kleurt rood als de ondergaande zon*
goede grap!
Pim: Stel dat iemand er moeite mee heeft de PC op zondag uit te laten, maar wel voelt dit te moeten doen, dan hoef je toch niet te zeggen dat die persoon het te druk heeft met 'strijden'?
Dus heeft niet computeren op zondag niets te maken met het strijen van de goede strijd.
Dat je ruimte moet laten voor Allah heb ik niet gezegd geloof ik, maar ik kan het mis hebben.
Ik zei ook niet dat jij dat zei, ik zei alleen dat ik wel bezig kan blijven als ik ruimte moet gaan laten....
Die ruimte wil ik je dan wel laten.
Simpa van je! ;)
Maar de nadelen (verhitte discussies op zondag) vind ik niet opwegen tegen jouw genoemde argument.
Maar op zondag zijn alle orthodoxo's er toch niet, dus geen verhitte discussies :D
Trouwens, als een verhitte discussie op zondag niet kan, dan ook niet op maandag.
Onderwerpen kan je namelijk ook in de loop van de week verzamelen en dan op zondag daarover bijbelstudie doen.
precies, maar dan is het wel handig als je ff kan checken op het forum waar het over ging! snapst !
Lecram

Bericht door Lecram »

Iedereen heeft zijn eigen geweten die hij/zij voor God moet verantwoorden. En ja, dan zijn er vaak (grote) verschillen tussen de gewetens van het ene kind van God en het andere. En allemaal zijn ze te respecteren (dat is wat anders dan er mee eens zijn, ervan uitgaand dat men echt bereid is oprecht te leven).

Dus als de beheerders van OSW menen dat de OSW site op zondag gesloten moet zijn, is dat prima. Daar kan je van mening over verschillen, maar hun mening telt. Als je dan toch wilt forummen moet je uitwijken naar andere sites.

Het belangrijkste is dat we elkaar er niet om gaan verketteren. Dat gebeurt gelukkig weinig op dit forum, alhoewel er helaas wel eens een verkettering tussen zit.
wim

Bericht door wim »

Oorspronkelijk gepost door Pim
... Maar de nadelen (verhitte discussies op zondag) ...
Als verhitte discussies op zondag niet kunnen, kunnen die zelfde discussies dan op maandag wel? En waarom dat onderscheid? Zondig je op maandag goedkoper dan op zondag?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door wim
Oorspronkelijk gepost door Pim
... Maar de nadelen (verhitte discussies op zondag) ...
Als verhitte discussies op zondag niet kunnen, kunnen die zelfde discussies dan op maandag wel? En waarom dat onderscheid? Zondig je op maandag goedkoper dan op zondag?
Verhit is idd niet het juiste woord.

Maar soms zijn de discussies dusdanig dat ze m.i. niet met de rust van de zondag vereenzelvigd kunnen worden.
Hartelijke groet,

Pim.

Robert

Bericht door Robert »

'rust van de zondag' ?
Waar komt dat 'rust' op de zondag eigenlijk vandaan?
Geen werk doen kan ik volgen, dat is overgekieperd uit het sabbathsgebod, maar 'rust'............... hmmmm
memento

Bericht door memento »

'rust van de zondag' ?
Waar komt dat 'rust' op de zondag eigenlijk vandaan?
Geen werk doen kan ik volgen, dat is overgekieperd uit het sabbathsgebod, maar 'rust'............... hmmmm
Ach ja;

Rom 14:5 De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. 6 Die den dag waarneemt, die neemt hem waar den Heere; en die den dag niet waarneemt, die neemt hem niet waar den Heere. Die daar eet, die eet zulks den Heere, want hij dankt God; en die niet eet, die eet zulks den Heere niet, en hij dankt God
Robert

Bericht door Robert »

Daar staat niest over rust!
Het gaat hier over de dag 'waarnemen', dus apart zetten van de andere dagen. (het heiligen van de sabbath)

Maar ik ben benieuwd waar het 'rust' vandaan komt, dat voor zoveel mensen nu het belangrijkste is?
jacob

Bericht door jacob »

Daar staat niest over rust!
Het gaat hier over de dag 'waarnemen', dus apart zetten van de andere dagen. (het heiligen van de sabbath)

Maar ik ben benieuwd waar het 'rust' vandaan komt, dat voor zoveel mensen nu het belangrijkste is?
het gaat hier om joodse feestdagen volgens mij.

ik weet niet of deze tekst in verband staat met het vieren van de zondag.

[Aangepast op 15/9/04 door jacob]
Plaats reactie